Miksi kohta 3v ei halua mennä potalle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon mielestäni kokeillut kaiken. Joskus on pissannut pottaan kun olen karkilla lahjonut. Osaa siis. Kakka on tullut pottaan kerran ehkä puolitoista vuotta sitten. Poika pissaa housuun ja on ihan mielellään pissaisissa vaatteissa. Fyysisesti on kyllä valmis, pidätyskyvyssä ei ole ongelmaa. Näkee muiden lasten esimerkin päivittäin niin kotona kuin tarhassakin.

Mitä tässä pitäisi tehdä?
 
Meillä hieman sama tilanne. Tosin meidän poika vasta 2 v joten en ole vielä kiirehtinyt.
Oletko kokeillut kysellä pojalta miksi ei halua pissata pottaan, kenties pissaamisen ääni tms pelottaa? Entä oletko kokeillut pöntön supistajaa? Toiset haluaa olla kuin aikuiset ja tehdä tarpeensa suoraan pönttöön.
Semmoinenkin voisi toimia että käytte kaupassa leluosastolla ihastelemassa leluja ja sanot että saa jonkun lelun kun ei tarvitse enään vaippaa.
Toiset luopuvat vaipoista myöhemmin kuin toiset. Taukokin voi auttaa. Kaikki sen jossain vaiheessa oppii :)
 
vierailijaVieras
Täytyy koittaa tuota pitkän linjan lahjusta. Josko se toimisi. Supistaja & pönttö on tämän lapsen kohdalla ihan sama asia kuin potta.
Voi elämä. Meille potta oli turha hankinta. Ei lapsi sitä oppinut tai halunnut käyttää. Pöntölle opetettiin. Aina kun naamasta näki että kakka, vietiin pöntölle ja pestiin pylly siinä sitten. Välillä ehdittiin jopa ajoissa..

Eli korokepalli, aluksi supistaja. Meillä pian 3v täyttävä poika, pari viikkoa ollut päiväkuiva eli ilman vaippaa kulkee. Tulee kertomaan jos haluaa vessaan. Välillä menee myös itsestään.

Oppi samalla riisuutumaan ja pukeutumaan. Isokokoiset eli löysät yöhousut, pitkähihainen ja sukat! Helpot vaatteet auttaa oppimisessa omatoimisuuteen.

Pytyn viereen voi liimata tarroja joita voi katsella samalla. Mä pitäisin pari viikkoa taukoa treeneistä ja sitten uudelleen.

Heti aamusta pissalle. Äiti kans. Ennen ulos lähtöä. Meillä tullut vain pari vahinkoa.
 
vierailijavieras
Meidän melkein 3v ei siis käytä supistajaa vaan istuu nätisti ilman.

Huomasin että lapsi ei halua vaippaa, märkääkään sellaista. Joten yks aamu en laittanu uutta. Yöaikaan ei pissaa mutta pidän varalta.
 
vierailija äiti
Meidän esikoinen ei myöskään suostunut ns.pottailemaan ja olikin 3 kun yhtäkkiä halusi käydä pöntöllä.
Meidän toinen lapsi ei lahjonnallakaan Istunut potalle, mutta vähän 3v synttärin jälkeen totesi itse että "en tarvii enää vaippaa". Kumpikin heistä on olleet muutamassa päivässä myös yökuivia.
Nyt 2v tyttö suostuu potalle vain vaipan kanssa siinä missä 1v pikkuveikka istuis potalla koko päivän. Luonteissa on eroja, tässäkin asiassa..toimii kyllä kun on valmis siihen! :)
 

Yhteistyössä