Miksi kutsutte tyttölapsianne neideiksi?

  • Viestiketjun aloittaja esikko tosikko
  • Ensimmäinen viesti
esikko tosikko
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden Neidin äiti;28938949:
Ap taitaa olla joku viikaripoikien äiti, joka vain haaveilee omasta pikkumeidistä? Vai onko tullut oikea rämäpää poikatyttö, jota ei hyvällä tahdollakaan voi neidiksi kutsua? Ja nyt äidin ostamat mekot pölyttyy kaapissa ja helmikorut on päätyneet puhalluputkien panoksiksi, ja äitiä harmittaa? :)

Miksi muuten neiti sana niin ärsyttäisi? Neitejähän ne tytöt ovat, kunens rouvassäätyyn astuvat ;)
Voivoi.. Itse asiassa olen tytön äiti ja mielelläni ehkä vielä hiukan rämäpäisen, kuin prinsessamekkoisen ja helmikorukaulaisen! ;) Mikäli tyttäreni haluaisi repiä päälleen jotain tyylittömiä rimpsumekkoja, se vasta harmmittaisi. Mutta toivotaan, että farkkulinjalla ja juhlissa mekko, mennään jatkossakin. Ilman helmiä!

Neiti ärsyttää siksi, koska jälkikasvustaan voi käyttää myös etunimeä tai jos sitä ei halua julki, voi puhua lapsesta!
 
esikko tosikko
[QUOTE="vieras";28938970]
Tiedän myös erään äidin joka olisi halunnut lapsestaan "prinsessan", mutta lapsi ei suostunut pienestä asti mitään mekkoa päällensä laittamaan vaan verkkareita ja kaikkea ihan päinvastaista.
[/QUOTE]

Tiedän minäkin. Äitini! :D
 
[QUOTE="ano";28938847]Toki kolmevuotis tykkää just siitä, mitä eteen kannetaan. Tuskin noi omasta mielikuvituksesta tulee. Mutta siltikään se ei kyllä oikeuta neitittelyyn! YÖK![/QUOTE]

Pah, sulla ei selvästi ole tyttölasta. |O
Mä itse inhoan kaikkea pinkkiä ja hörhellystä, mutta tuo 3-v NEITI on kaiken pinkin, prinsessan ja glitterin perään. Mitä pinkimmät sen parempi. Auta armias jos annan aamulla paidan ja housut. Hän heittäytyy maahan huutamaan että "sit mä en ole kaunis jos ei ole mekkoa!" Eikä auta vakuuttelut että hän on kaunis aina. Paras oli kun kerran annoin oikein nätin ruskeat housut, niin tuli hysteerinen itku kun hänelle annettiin MIESTEN housut.

Mä pukisin likan vihreään, violettiin ym, mutta kun hän rakastaa pinkkiä niin en jaksa taistella jatkuvasti.
 
"ano"
Pah, sulla ei selvästi ole tyttölasta. |O
Mä itse inhoan kaikkea pinkkiä ja hörhellystä, mutta tuo 3-v NEITI on kaiken pinkin, prinsessan ja glitterin perään. Mitä pinkimmät sen parempi. Auta armias jos annan aamulla paidan ja housut. Hän heittäytyy maahan huutamaan että "sit mä en ole kaunis jos ei ole mekkoa!" Eikä auta vakuuttelut että hän on kaunis aina. Paras oli kun kerran annoin oikein nätin ruskeat housut, niin tuli hysteerinen itku kun hänelle annettiin MIESTEN housut.

Mä pukisin likan vihreään, violettiin ym, mutta kun hän rakastaa pinkkiä niin en jaksa taistella jatkuvasti.
No jostainhan tuokin ajattelu kumpuaa. Kolmevuotias ei keksi noita omasta päästään.
 
"juu"
Meidän neideistä käytetään milloin mitäkin hellittelynimiä... Typykkä, prinsessa, tähtisilmä, kersa, mukula, täystuho, tuholainen... Ja kaikki ihan hyvällä :) Saa ärsyttää muita, en jaksa sillä päätäni vaivata.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="ano";28939047]No jostainhan tuokin ajattelu kumpuaa. Kolmevuotias ei keksi noita omasta päästään.[/QUOTE]

Päiväkodista varmaankin. Kotoa ei ainakaan. Mutta pointti olikin että kolmevuotias ei tykkää just siitä mitä eteen kannetaan. Uskomatonta mutta totta, niilläkin omat mielipiteet. Ne myös tietävät mistä ruuasta tykkäävät, tai mikä kirja on kiva. Kummallista ;)
 
[QUOTE="Vieras";28938996]Miten tällaiset ilmaisut voi olla noin vaikeita joillekin :) meillä on ollut pikkumiestä ja herrat ja vaikmmitä ihan ilman sen kummempaa merkitystä.[/QUOTE]

Tuo ilmaisu tuli ko. keskustelussa hyvin useaan otteeseen, joten ehkä se selittää jotain =) Mutta pikkumies tai pikkuherrakin ovat ihan kivoja nimityksiä, mutta tuo "meidän herrat"...
 
"vieras"
Samaa mieltä ap:n kanssa. Neiti on jotain kamalaa. Vielä kun se sanotaan usein todella "sievistelevästi".

Onkohan mua sanottu pienenä neidiksi kun näin tota kammoksun?! (tuskin, olin poikatyttö, parhaat kaverit oli poikia ja tykkäsin kiipeillä puissa jne)
 
oivoi
Mulla on kaksi tylleröä, neitiä, prinsessaa, mussua, höpönassua, hömppäliisaa, typyä, tytsyä ja sanoinko jo, että neitiä :D
Huonompana päivinä NEIDIT ovat myös tinttaliisoja ja tinttapieruja.
 
Mulla ei neidittely ärsytä, mutta siitä nousee karvat pystyyn, jos joku sanoo piikaksi. Kamalaa sanoa pienestä tytöstä piika, ihan niin kuin se olisi joku palvelija...
Muuten kyllä itsekin keksin vaikka millaisia hellittelynimiä lapsille.
 

Yhteistyössä