Miksi lapset laskevat mäkeä vaarrallissa paikoissa.

  • Viestiketjun aloittaja Kiljunen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Kiljunen vaan
Tultiin äsken kotiin. Tuli aikamoine näkkijarrutus, kun pikkupoika laski pulkallaan AJOTIELLE meijän eteen. Auto pyörähti ympäri.
Siis poika laski kallion päältä ihan suoraan ajotielle, jossa on TODELLA vilkas liikenne.
Ja siis ei todella ainoa lapsi joka sieltä alas tuli. Mäen päällä odotti lauma lapsia.
Kyllä mulle on lapsena päähän taottu, ettei auto tielle lasketa, tai johonkin metikköön. Mäen pitää olla turvallinen. JA ihan varmasti, jos oltais päälle ajettu, niin oltaisi syyte saatu.
Ottaa niin pannuun tollanen.
 
totuus on
-Lapset tuhmia tai tottelemattomia/ajattelemattomia
-Vanhemmat eivät ole muistaneet valistaa lapsiaan oikeista mäenlaskupaikoista
-vanhemmat eivät välitä mitä lapset ulkona tekevät
 
Kiljunen vaan
[QUOTE="Lilli";22660513]No mitä teit? Kävikö teille hullusti jos autokin pyörähti?[/QUOTE]

No ei onneksi. Kulman takaa oli tulossa juuri bussi, eli kaukana ollu ettei sen kyljessä oltu.
Mua vaan ärsyttää se, että autoilijan piikkiin noi menee. Koska autoilijan pitää osata väistää. Mutta enhän mä voi tietää, että joku tulee keskelle tietä eteen. Jos meijän takan ois ollu auto, niin ois kolahatnu ja pahasti.. Meillä oli viel omat laposetkin kyydissä. Ja kyllä ne pelästyi =(
 
"vieras"
Ei ne lapset ajattele ja porukassa tyhmyys tiivistyy. Ite k yllä toivoisin et omille lapsille joku vieraskin menis sanomaan jos tuollaista tekee. vaikka ei täällä pohjanmaalla juuri noita mäkiä ole mistä laskea.
 
"vieras"
Mua vaan ärsyttää se, että autoilijan piikkiin noi menee. Koska autoilijan pitää osata väistää. Mutta enhän mä voi tietää, että joku tulee keskelle tietä eteen. Jos meijän takan ois ollu auto, niin ois kolahatnu ja pahasti.. Meillä oli viel omat laposetkin kyydissä. Ja kyllä ne pelästyi =(
Jos et voi tietää että joku tulee keskelle tietä, niin miksi laitat sen kuitenkin omaksi viaksesi?
Autoilija ei ole vastuussa jos joku lapsi laskee auton alle. Eri asia jos joku lapsi on keskellä tietä ja sinä näet sen mutta silti ajat päälle etkä meinaakkaan pysähtyä
 
Kiljunen vaan
Joo tuli kyllä muutama huuto huudettua niille. Ja mitä siitä saatiin... "heheheeh ei kiinnosta" ja keskisormea perään. Pojilla oli ikää ehkä 10-12 vuotta.
Pitää vissiin keksii toinen ajoreitti. Ja jos ne vielä siinä laskee, niin soitan poliisille. Ei kenenkään tarvii ottaa syytettä tollasten lasten takia.
 
"vieras"
:( Onneksi kaikki osapuolet selvisitte säikähdyksellä. Ei, tielle ei lasketa. Mutta... sen verran ymmärrän lapsia, ettei turvallisia laskupaikkoja välttämättä ole! Meidänkin pihassa on tilaa leikkiä, mutta ainoa laskupaikka on parkkipaikan vieressä. Siihen aikuisetkin vievät vauvasta alkaen lapset laskemaan. Toki silloin ovat valvovan silmän alla, mutta isompana tietenkin yksin jatkavat siinä laskujaan...
 
kiljunen vaan..
Meillä on kyllä täällä lasku paikkoja, ja paljon. Mutta siis toi on tosiaan ajotie, mistä menee tunnin sisään kumpaakin suuntaan ainakin 10 bussivuoroa jo. Ja muutenkin on aika vilkas liikenne.
musta vaan tuntuu,e ttä pojat uhmaa. Mitä vaarallisempaa, sen kivempaa..
ja tosiaan, kylä kävin läksyttämässä. Yhden pojan vanhemmat tiedän, ja meinaan huomenna mennä juttusille.
 
"vieras"
Joo tuli kyllä muutama huuto huudettua niille. Ja mitä siitä saatiin... "heheheeh ei kiinnosta" ja keskisormea perään. Pojilla oli ikää ehkä 10-12 vuotta.
Pitää vissiin keksii toinen ajoreitti. Ja jos ne vielä siinä laskee, niin soitan poliisille. Ei kenenkään tarvii ottaa syytettä tollasten lasten takia.
Poliisi juuri on se oikea auktoriteetti puuttumaan tuolliseen VK uhriin
 
"vieras"
Ettei ois ollu sama mäki - aika ikävästi loppui tämän pojan mäenlasku
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Poika%20laski%20rattikelkalla%20auton%20alle%20-%20loukkaantui%20vakavasti/art-1288355900317.html
 
---
[QUOTE="vieras";22660603]Siihen aikuisetkin vievät vauvasta alkaen lapset laskemaan. Toki silloin ovat valvovan silmän alla, mutta isompana tietenkin yksin jatkavat siinä laskujaan...[/QUOTE]

Ihan mahtavaa esimerkkiä aikuisilta... NOT!
 
"eve"
[QUOTE="vieras";22660603]:( Onneksi kaikki osapuolet selvisitte säikähdyksellä. Ei, tielle ei lasketa. Mutta... sen verran ymmärrän lapsia, ettei turvallisia laskupaikkoja välttämättä ole! Meidänkin pihassa on tilaa leikkiä, mutta ainoa laskupaikka on parkkipaikan vieressä. Siihen aikuisetkin vievät vauvasta alkaen lapset laskemaan. Toki silloin ovat valvovan silmän alla, mutta isompana tietenkin yksin jatkavat siinä laskujaan...[/QUOTE]

Ja vanhemmat tyytyväisenä antavat lasten laskea? Käsittämätöntä.
 
kiljunen vaan
Mä en kyllä keksi muutakuin poliisin rauhoittamaan sen tilanteen.
Kyllä ne pojat aiheuttaa aikamoisen liikenne vaaran laskuillaan..
Musta tuntuu, ettei tollasille lapsille enään vanhempien sana paljon paina.
Eniten mua ihmetyttää mitä ne lapset teki ulkona vielä? kello oli jo päälle puol ysi!
eikö siihen aikaan olla jo iltapala pöydässä. Vai oonko mä jotenkin niuho?
Kyllä mun piti ala-aste iässä olla kasilta kotona, ja mennä ajoissa unille. Että jaksaa koulussa..
 
"vieras"
Siksi kun aika usealla on tyhmät vanhemmat, jotka ovat jopa opettaneet laskemaan mäkeä tyhmissä paikoissa. Meidänkin kerrostalopihassa on sellainen paikka, missä vanhemmat jopa opettavat laskemaan mäkeä. Minä olen se niuho äiti, joka kieltää ehdottomasti siinä laskemisen. Kyseisestä paikasta kun ajaa pihan autoliikkenne, aika harva niistä autoista edes pysähtyy stop-merkin kohdalla, kurvataan pihaan vauhdilla. Meidän ikkunoista vielä sattuu olemaan aitiopaikka tuohon kumpareeseen, niin meidän lapsilla on siitä laskukielto, saavat laskea muualla, missä on puut vaarana.
 
Tuo on kyllä älyttömintä maailmassa että annetaan lasten laskea mäkeä missä sattuu, eikä yhtään valisteta!! Täälakin pääkadun varressa on isohko mäki jota koululaiset laskee aina koulusta päästyään, melkein suoraan ajotielle, ja jos eivät sinne asti pääse, niin jalkakäytävältä teilataan sitten useampi ihminen kumoon.. Sitten meillä on tuossa omalla tiellä kanssa tälläinen poikaongelma. Eli pienellä tienpätkällä on 4 suurehkoa kerrostaloa ja kohtuu vilkas liikenne sittä johtuen. Kesäisin ja syksyisin pojat sitten tuossa keskellä tietä pelaavat sählyä tai skeittaavat.. Kerran meinattiin yhden pojan päälle ajaa joka juoksi tielle karannutta lautaansa hakemaan. Olis ees ajettu sen laudan päältä niin ois saanut opetuksen, mutta ehdittiin väistää sekä poika että lauta.

Ainahan se menee autoilijan syyksi jos tuollaisen kurittoman nulikan yli ajaa, tulee se sitten kuinka yllättäen tahansa.. :S Niin se vaan tämä Suomen oikeusvaltio toimii..
 
[QUOTE="vieras";22660603]:( Onneksi kaikki osapuolet selvisitte säikähdyksellä. Ei, tielle ei lasketa. Mutta... sen verran ymmärrän lapsia, ettei turvallisia laskupaikkoja välttämättä ole! Meidänkin pihassa on tilaa leikkiä, mutta ainoa laskupaikka on parkkipaikan vieressä. Siihen aikuisetkin vievät vauvasta alkaen lapset laskemaan. Toki silloin ovat valvovan silmän alla, mutta isompana tietenkin yksin jatkavat siinä laskujaan...[/QUOTE]

Meidän pihassakaan ei ole turvallista mäenlaskupaikkaa. Ainoa mäki veisi ajotielle/parkkipaikalle.

Siksipä lapsemme laskevatkin mäkeä jossain muualla kuin omassa pihassa - tietenkin!
 
kiljunen vaan,
[QUOTE="vieras";22660665]Ettei ois ollu sama mäki - aika ikävästi loppui tämän pojan mäenlasku
Poika laski rattikelkalla auton alle - loukkaantui vakavasti - Ilta-Sanomat[/QUOTE]

Ei oo sama mäki. Tämä meidän mäki sijaitsee Vantaalla.

Ja tuokin juttu oli ihan älytön. Varmaan auoilijan piikkiin menee tuokin.
Mä en käsitä. Jalankulkija ja mäenlaskija saa mennä suoraan auton eteen. Autoilijan pitää pystyy reagoimaan joka tilanteeseen..AIVAN naurettavaa...
 
"vieras"
joo, mäkään en ymmärrä tota. Vaikka kuinka olis se valvova silmä, niin auto voi ajaa päälle.
Ja sehän menee autoilijan piikkiin.
Ai juu. Päälleajon vaara on lähinnä silloin kun auto ajaa parkkiin. Yleensä on niin päin, että autot ovat vaarassa saada pulkista kolhuja. -Ja juu, tiedän, että kuulostaa aivan kamalalta. Itsekin ekan kerran kun näin siinä laskettavan, olin kauhuissani. Tämä vaan on ainoa vaihtoehto.
 

Yhteistyössä