Miksi lapsettomat häät ärsyttävät ja herättävät niin kovaa arvostelua?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Lapsettomat häät haluaa yleensä lapseton pari. Mä periaatteessa haluan, että kutsutaan koko perhe....olis vähän nuivaa jos esim. vain mies sais kutsun. Toki kunnioittaisin hääparin toivetta jos lapsia ei haluttais paikalle.
Mä ehkä aattelen niin, et kavereiden häihin mennään kaksin miehen kanssa ja sukuhäihin koko perheen voimin.

Tietty on mun ja miehen vastuulla miten lapset käyttäytyvät. Me ollaan aina etukäteen puhuttu lapsille kuinka ollaan ja miksi. Hyvin on aina mennyt.
 
Ja toinen kysymys on se, että jos koko perhe kutsutaan niin millä oikeudella vanhemmat estää lastensa osallistumisen. Musta tuntuis tosi kurjalle, et esim. mun tyttö ei pääsis, koska isi ja äiti nyt haluaa juhlia kaksin. Polttarit ja kaikki muut pippalot on sitä varten. Musta oli ainakin pienenä ihanaa katsella sitä prinsessaa. Yksissä häissä sain sulhasen vieheen ja voih sitä onnea :)
Nykyään vissiin lapset on jotain eläimiin verrattavia...kai???
Ja tosiaan lapset voi viedä sitten 20 aikaan jonnekkin hoitoon ja vanhemmat jatkaa sitä juhlimista.
 
Viimeksi muokattu:
"milla"
Jos joskus menisin naimisiin niin häät olisivat k-18. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä että meillä ei ikinä olisi varaa niin isoihin häihin kun lähipiirissä on todella paljon lapsia! Ehkä aivan läheisimmät lapset kutsuisimme, siis sisarusten ja parhaimpien ystävien lapset, mutta ei muiden. Toinen vaihtoehto on kutsua vain pieni porukka ja kutsua perheineen.

Tuo etiketti on muuten todella hakusessa monella. Niin kauan kuin olin sinkku, erään sukulaisen mielestä sisällyin vanhempieni kutsuun vaikka olin jo vuosia asunut omillani. En myöskään saanut omaa kiitoskorttia vaikken osallistunut vanhempieni lahjaan vaan ostimme sisarusteni kanssa lahjan. He saivat omat kiitoskortit kun olivat perheellisiä.
 
tuttua
[QUOTE="milla";23696776]Jos joskus menisin naimisiin niin häät olisivat k-18. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä että meillä ei ikinä olisi varaa niin isoihin häihin kun lähipiirissä on todella paljon lapsia! Ehkä aivan läheisimmät lapset kutsuisimme, siis sisarusten ja parhaimpien ystävien lapset, mutta ei muiden. Toinen vaihtoehto on kutsua vain pieni porukka ja kutsua perheineen.

Tuo etiketti on muuten todella hakusessa monella. Niin kauan kuin olin sinkku, erään sukulaisen mielestä sisällyin vanhempieni kutsuun vaikka olin jo vuosia asunut omillani. En myöskään saanut omaa kiitoskorttia vaikken osallistunut vanhempieni lahjaan vaan ostimme sisarusteni kanssa lahjan. He saivat omat kiitoskortit kun olivat perheellisiä.[/QUOTE]

No älä! Meillä kaiken huippu oli, kun miehen joku pikkuserkku tai joku meni naimisiin ja anoppilaan oli menny kutsu, muodossa "appiukon etunimi sukunimi perheineen". No ne oli sit menny ainoan kotona asuvan lapsensa kanssa sinne. Ja siellä oli hääpari ihmetelty missä me ollaan... Joo, tota, me ollaan oltu naimisissa 12 vuotta, eli tahtoo sanoa, että jos joku tahtoo meidät mukaan juhliin, siitä voisi ilmottaa suoraan meillekki
 
morsian11
Siis täällä oli joku kirjoittanut että häät ovat suvun juhla, ja lapset kuuluvat häihin.. Tällä henkilöllä ei taida olla yhtä suuri suku kuin minulla ja miehelläni yhteensä. Jos kutsuisimme kaikki tädit, sedät, serkut ja lapset puolisoineen niin meillä olisi n.300 vierasta ja siihen vielä ystävät. Siis kysynkin että kenellä on varaa järjestää juhlat yli 300:lle hengelle?
Koska meillä on vain juhlapaikalla tilaa 80:lle hengelle ymmärrätte varmaan miksi lapset olivat ensimmäisenä "leikkauslistallamme" emme voineet edes kaikkia lähimpiä serkkuja ja tätejä/setiä kutsua!! En todellakaan ole mikään lapsivihaaja, vaan mielestäni hääparilla on oikeus kutsua häihin vain ne ihmiset ketkä sinne haluavat, ja usein tilana ja rahan puutteen vuoksi ei kaikkia voida kutsua. Kyllä meilläkin oli vaikeaa karsia osallistujia!
Toinen syy miksi en halua lapsia häihin on, että olemme olleet viimeisen vuoden aikana viisissä häissä joista yhdet oli lapsettomat. Nautin näistä lapsettomista häistä suunnattomasti enemmän kuin niistä 4:stä muusta ja syy? Kukaan ei huutanut kirkossa; sai aikaa jutella ja seurustella ystävien ja tuttujen kanssa, niin ettei joku ollut koko ajan komentamassa jotain lasta; muutenkin fiilis ja ilmapiiri oli aivan loistava! Ystävältäni kysyin ihmisten reaktioista, niin vain yksi pari heidän n. 100 hengen häissä oli ihmetellyt ettei saa ottaa lapsia mukaan, mutta loppupeleissä jokaikinen oli ollut kiitollinen tästä mahdollisuudesta irtautua arjesta ja juhlia välillä ihan vain aikuisten kesken.
Jokainen toki tyylillään, ymmärrän ihmisiä jotka haluavat häihin lapsetkin, mutta myös niitä jotka eivät välttämättä halua. Itse en halua, vaan haluan keskittyä juttelemaan ja seurustelemaan lähimpien ihmisten kanssa, joita muutenkin näen niin harvoin nykyään.
 
morsian11
Niin ja muutenki pidämme iltahäät, jotka alkavat vasta kello 18.00 hienossa huvilassa jossa tarjoillaan pöytiin niin ruoat kuin juomat. Kuka edes haluaisi tuoda lapsensa tällaisiin häihin??
Häät pitää ollaan parin näköiset, ja nämä ovat meidän näköiset! Jos joku suuttuu tästä eikä sen takia tule, on se heidän asiansa... Kertoo minun mielestäni myös heistä jonkin verran...!
 

Yhteistyössä