MIKSI LAPSI SAA JUOSTA JUNASSA TAI LETSIKASSA EDESTAKASIN?

  • Viestiketjun aloittaja kyselen vain
  • Ensimmäinen viesti
kyselen vaan
Näköjään saa? Ainakin minä olen satapäin tapauksia nähny. Omat lapset ihmettelee miks he ei saa ku muut saa. Se nyt ei ollut pointti kuitenkaan, vaan haluan kuulla perustelut että miksi antavat ne joiden mielestä se siis on sallittua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Junassa ei ole ainakaan kiellettyä ja vaikea sitä on tervettä pientä lasta saada pysymään tunteja paikallaan.
Miten sitten terveet pienet lapset ovat autossa? Eivät varmaan turvavöissä ole ollenkaan?

No jokainen tekee niin kuin haluaa. Mutta mieti sitten kun lapsesi vammautuu lentokoneessa että oliko se käytävillä juoksentelu sen arvoista. Lapsesi saattaa myös aiheuttaa sivullisen kuoleman tai vammautumisen.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Junassa ei ole ainakaan kiellettyä ja vaikea sitä on tervettä pientä lasta saada pysymään tunteja paikallaan.
Miten sitten terveet pienet lapset ovat autossa? Eivät varmaan turvavöissä ole ollenkaan?

No jokainen tekee niin kuin haluaa. Mutta mieti sitten kun lapsesi vammautuu lentokoneessa että oliko se käytävillä juoksentelu sen arvoista. Lapsesi saattaa myös aiheuttaa sivullisen kuoleman tai vammautumisen.
Flirttaileva lentohenkilöstö on suurempi riski... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Junassa ei ole ainakaan kiellettyä ja vaikea sitä on tervettä pientä lasta saada pysymään tunteja paikallaan.
Miten sitten terveet pienet lapset ovat autossa? Eivät varmaan turvavöissä ole ollenkaan?

No jokainen tekee niin kuin haluaa. Mutta mieti sitten kun lapsesi vammautuu lentokoneessa että oliko se käytävillä juoksentelu sen arvoista. Lapsesi saattaa myös aiheuttaa sivullisen kuoleman tai vammautumisen.
No eihän meidän lapset pystykään olemaan tunteja autossa vain istuen paikallaan. Pakko on pitää taukoja, lähteä juuri ennen uniaikaa, jotta nukkuisivat osan aikaa, kuunnella satukasetteja, yrittää saada lapset piirtämään.. Jos autossa olisi niin paljon tilaa liikkua ja aikuisia jotka myös kävelevät, niin kyllä lapsi autossakin haluaisi liikkua juuri niin kuin lentokoneessa tai junassa.

Miten ihmeessä lapsi käytävällä juostessaan aiheuttaa kuoleman ihan tuosta vain?! :)

Paljon parempi mun mielestä on se, että iloinen lapsi juoksee käytävillä kuin se, että turhautunut ja kiukkuinen lapsi huutaa pari tuntia putkeen!!!! Ne on kauheita matkoja olleet kun konessa ollut lapsi on vaan itkenyt ja itkenyt...


 
M
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Eli sun mielestä on ihan OK, että lapsi juoksentelee junassa/lentokoneessa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Samaa mieltä. Mua ei ole koskaan häirinnyt koneen käytävillä juoksentelevat lapset ja mä siis lennän muutaman kerran kuukaudessa -niin lyhyitä kuin 15 tunninkin matkoja... Onkohan jollakin vähän pipo kireällä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Eli sun mielestä on ihan OK, että lapsi juoksentelee junassa/lentokoneessa?
Mun mielestä ainakin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Ihan sama juttu. Ei ärsytä =)
Jos huomaan että joku napero käy ylikierroksilla vieressä ja vanhemmat alkavat olla loppu niin yritän itsekin jututtaa tai antaa vaikka meidän lasten leluja lainaksi.
 
miimi
[quote)

Paljon parempi mun mielestä on se, että iloinen lapsi juoksee käytävillä kuin se, että turhautunut ja kiukkuinen lapsi huutaa pari tuntia putkeen!!!! Ne on kauheita matkoja olleet kun konessa ollut lapsi on vaan itkenyt ja itkenyt...


[/quote]

Peesi tälle, jos ihan taaperoista on kyse. Meidän neiti 1-v huusi pitkään aina autossakin turvaistuimessa, kun sitä ahdisti olla kiinni. Toinen lapsi ei huutanutkaan ollenkaan vaan tyytyväisenä seurasi menoa, joten en puhuisi 1-v:eiden kohdalla tapakasvatuksen puutteesta. Isompia en kyllä päästäisi riehumaan.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mä matkustelen aika paljon lentokoneessa, noita juoksentelevia lapsia olen nähnyt useampiakin, vaan yksikään ei vielä ole ärsyttänyt eikä hermoille käynyt. Terveet taaperot vaan ovat eläväisiä, se on fakta.
Eli sun mielestä on ihan OK, että lapsi juoksentelee junassa/lentokoneessa?
No, riippuu vähän juoksutyylistä ja nopeudesta ;)
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tärkein perustelu on, että ne ihmiset, joiden lapset riehuu, räyhää ja juoksee vapaasti häiriten muita ihmisiä, ovat jääneet jo itsekin vaille tapakasvatusta.
Puhe oli kai juoksemisesta/liikkumisesta eikä riehumisesta ja räyhäämisestä??? Ei kai ne synonyymejä ole?
 

Yhteistyössä