Miksi lasta ei saa meikata?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Mä vähän aikaa sitten kuulin just täältä pastalta, että aikuiseten kynsilakkaakaan ei saa lapsille laittaa, kun niissä on jotain myrkkyä :eek: Mut en mä usko, et jos satunnaisesti lasta meikkailee, siitä mitään haittaa on.

Ulkonäöllisesti ei mua lasten meikkailut haittaa, jos juhliin meikataan, muutta päikkyyn eikä kouluun ne ei mielestäni kuulu.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Mun mielestä meikit ei sovi lapsen kasvoille. Toki eriasia jos hupsutellaan ja tyttö haluaa esim. laittaa äidin huulipunaa, niin en näe siinä mitään pahaa. Mutta en edes uskaltaisi laittaa ripsiväriä, kun kuitenkin meikkituotteesta kyse, mikä pitää asianmukaisesti puhdistaa ja huolellisesti. Ja voi silmät ärsyyntyä.
Mun tytöllä on niin pitkät ripset, ettei se ripsiväri mene lähellekään silmää.
 
miksi pitäis meikata
Siis miksi kaikki "aikuisten jutut" täytyy olla lapsillakin kun ne kerran haluaa? Tollasta asennetta en voi ymmärtää et lapselle annetaan kaikkea mitä vaan hän keksii pyytää. Kyllä minusta joku 3 vuotias on aika hölmön näkönen meikattuna, tulee mieleen nää lapsimissit.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei mun tyttö ole halvan näköinen, vaikka sillä on joskus luomiväriä. Sitäpaitsi meikkiä ei laiteta siksi, että oltaisiin kauniita, vaan koska ollaan kauniita, siksi laitetaan meikkiä. Ja koska se on kivaa.

Pellen naamiosta puhuvat eivät taida osata oikein käyttää meikkejä ja paksusta maskistakin puhuminen jonkun luomivärin kohdalla on aika... no.
Mä olen myös kuullu sanottavan et meikillä peitellään rumuutta! Mut mun mielestä sillä paremminkin korostetaan kauneutta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Mun mielestä meikit ei sovi lapsen kasvoille. Toki eriasia jos hupsutellaan ja tyttö haluaa esim. laittaa äidin huulipunaa, niin en näe siinä mitään pahaa. Mutta en edes uskaltaisi laittaa ripsiväriä, kun kuitenkin meikkituotteesta kyse, mikä pitää asianmukaisesti puhdistaa ja huolellisesti. Ja voi silmät ärsyyntyä.
Mun tytöllä on niin pitkät ripset, ettei se ripsiväri mene lähellekään silmää.
Pitäähän ne silti puhdistaa. Vai lähteekö ihan vaan kasvoja pestessä pois?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun mielestä sellaisessa harmittomassa kokeilussa ei ole mitään vikaa. Mutta tökkii ne jenkkilän lapsimissit :x
No niillähän on meikkivoidettakin. Sitäpaitsi pahinta niissä on kuitenkin se, että pikkutytöt laitetaan kilpailemaan toistensa kanssa ja revitään aikuisten maailmaan. Ei se ulkoinen nyt niinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihaa4:
Tiedän että tää on tyhmä kysymys, mutta annatko myös siideriä kun näkee sun ottavan ja haluaa myös?


Et multa kysynyt, mutta kyllä mä annan sidukkaa maistaa, jos lapsi tulee pyytämään. Tosin sidukkaa ei ole kukaan vielä pyytänyt, mutta olutta ja viiniä on ainakin yksi pojista maistanut. Ei ne niin hyviä ole olleet, että olisi toista kertaa halunneet.

 
ruoste
Onhan se kauhean kiva tunkea lapsillekin pienestä pitäen mahdollisimman paljon kemikaaleja naamaan. Ei sitten isompanakaan niiden tarvitse tuskailla, kun ei meinaa iho kestää. On ehtinyt kunnolla parkkiintua ja tottua meikkeihin, niin ei ollenkaan tee tukalaa isompanakaan käyttää päivittäin kemikaaleja nassussa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Mun mielestä meikit ei sovi lapsen kasvoille. Toki eriasia jos hupsutellaan ja tyttö haluaa esim. laittaa äidin huulipunaa, niin en näe siinä mitään pahaa. Mutta en edes uskaltaisi laittaa ripsiväriä, kun kuitenkin meikkituotteesta kyse, mikä pitää asianmukaisesti puhdistaa ja huolellisesti. Ja voi silmät ärsyyntyä.
Mun tytöllä on niin pitkät ripset, ettei se ripsiväri mene lähellekään silmää.
Pitäähän ne silti puhdistaa. Vai lähteekö ihan vaan kasvoja pestessä pois?
Lähtee.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ruoste:
Onhan se kauhean kiva tunkea lapsillekin pienestä pitäen mahdollisimman paljon kemikaaleja naamaan. Ei sitten isompanakaan niiden tarvitse tuskailla, kun ei meinaa iho kestää. On ehtinyt kunnolla parkkiintua ja tottua meikkeihin, niin ei ollenkaan tee tukalaa isompanakaan käyttää päivittäin kemikaaleja nassussa.
Onko sulla alkanut iho "parkkiintumaan"? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Mun mielestä meikit ei sovi lapsen kasvoille. Toki eriasia jos hupsutellaan ja tyttö haluaa esim. laittaa äidin huulipunaa, niin en näe siinä mitään pahaa. Mutta en edes uskaltaisi laittaa ripsiväriä, kun kuitenkin meikkituotteesta kyse, mikä pitää asianmukaisesti puhdistaa ja huolellisesti. Ja voi silmät ärsyyntyä.
Mun tytöllä on niin pitkät ripset, ettei se ripsiväri mene lähellekään silmää.
Pitäähän ne silti puhdistaa. Vai lähteekö ihan vaan kasvoja pestessä pois?
Lähtee.
Oho, minkähän merkkistä? Kun kaikki ripsarit mitä ite käytän on pirun sitkeessä...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja miksi pitäis meikata:
Siis miksi kaikki "aikuisten jutut" täytyy olla lapsillakin kun ne kerran haluaa? Tollasta asennetta en voi ymmärtää et lapselle annetaan kaikkea mitä vaan hän keksii pyytää. Kyllä minusta joku 3 vuotias on aika hölmön näkönen meikattuna, tulee mieleen nää lapsimissit.
No, mun tyttö ei ole hölmön näköinen. Mutta tokihan sä tiedät ihan näkemättä, vai mitä?
 
ruoste
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ruoste:
Onhan se kauhean kiva tunkea lapsillekin pienestä pitäen mahdollisimman paljon kemikaaleja naamaan. Ei sitten isompanakaan niiden tarvitse tuskailla, kun ei meinaa iho kestää. On ehtinyt kunnolla parkkiintua ja tottua meikkeihin, niin ei ollenkaan tee tukalaa isompanakaan käyttää päivittäin kemikaaleja nassussa.
Onko sulla alkanut iho "parkkiintumaan"? :D
Ei ole, aloitin meikkaamisen vasta lähempänä 20-vuotiasta, enkä millään meinaa löytää meikkejä, joita ihoni sietäisi hyvin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi pitäis meikata:
Siis miksi kaikki "aikuisten jutut" täytyy olla lapsillakin kun ne kerran haluaa? Tollasta asennetta en voi ymmärtää et lapselle annetaan kaikkea mitä vaan hän keksii pyytää. Kyllä minusta joku 3 vuotias on aika hölmön näkönen meikattuna, tulee mieleen nää lapsimissit.
No, mun tyttö ei ole hölmön näköinen. Mutta tokihan sä tiedät ihan näkemättä, vai mitä?
Ei 3-vuotiaalle kuulu ripsivärit ja luomivärit, se on tosiaan hölmön näköistä. :x
 
On meilläkin joskus pikkulikkaa meikattu, ihan poskipunalla ja kauneuspilkulla vaan, kun piti laittautua Barpien kahvikutsuille En ripsaria kyllä pienelle tytölle laittaisi, voihan se ärsyttää silmiäkin niinkuin joillain aikuisillakin tekee. Krepattu on myös hiuksia ja kiharoita laiteltu silloin tällöin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi pitäis meikata:
Siis miksi kaikki "aikuisten jutut" täytyy olla lapsillakin kun ne kerran haluaa? Tollasta asennetta en voi ymmärtää et lapselle annetaan kaikkea mitä vaan hän keksii pyytää. Kyllä minusta joku 3 vuotias on aika hölmön näkönen meikattuna, tulee mieleen nää lapsimissit.
No, mun tyttö ei ole hölmön näköinen. Mutta tokihan sä tiedät ihan näkemättä, vai mitä?
Ei 3-vuotiaalle kuulu ripsivärit ja luomivärit, se on tosiaan hölmön näköistä. :x
No miten voit noin sanoa näkemättä? :headwall:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
On meilläkin joskus pikkulikkaa meikattu, ihan poskipunalla ja kauneuspilkulla vaan, kun piti laittautua Barpien kahvikutsuille En ripsaria kyllä pienelle tytölle laittaisi, voihan se ärsyttää silmiäkin niinkuin joillain aikuisillakin tekee. Krepattu on myös hiuksia ja kiharoita laiteltu silloin tällöin.
En mäkään laittaisi muuten, mutta kun sen ripset todella on hyvin pitkät, joten sitä menee vain ripsen päihin.
 

Yhteistyössä