Miksi maailmassa on niin paljon pahaa...?

  • Viestiketjun aloittaja kkk
  • Ensimmäinen viesti
kkk
Surettaa vaan, vaikkei tuollaisia "saisi" ajatella...lapsille tehdään pahaa, hyväksikäyttöä, pahoinpitelyä. Eläimille tehdään pahaa, rääkätään, turkiksia. Toiset näkee nälkää ja meillä on ruokaa ja asiat suht hyvin ja valitetaan kaikesta, itsekin valitan joskus niin turhasta, että olen nyt tosi vihainen itselleni...kaikkihan joskus...näitä mietteitä nyt vaan tuli yhtäkkiä mieleen. Voi kun olisin suuri ihminen, niin parantaisin kaikki nuo julmuudet...
 
näin
Koska hipit eivät hallitse. New age ei koskaan tullut. Siiryminen vesimiehen aikaan jäi odottamaan itseään. Koska ihminen ei vieläkään uskalla katsoa sisimpäänsä.
 
unikko
:'( samaa mietin todella usein. tänään viimeksi. niin kertakaikkisen julmaa. ties kuinka monet ja monet nytkin kärsivät ties mistä. köyhillä ei ole edes vara lääkitä lapsiaan, jotka joutuvat tosissaan kärsimään kauheissa kivuissaan. kaiki orvot pienet lapsi raukat..nälkä, väkivälta yms.. ei passaa liikaa miettiä tulee itse hulluksi, mutta ymmärrän täysin sun pointtis tässä asiassa. voimia kaikille niitä tarvitseville!
 
kumma
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jos ei olis pahaa, ei olis hyvääkään. näin mä sen ajattelen.
mut pahaa on huomattavsti enemmän kuin hyvää. :/ surullista! ja kärsijöinä yleensä viattomat lapset tai eläimet. tai sitten ihmiset, jotka eivät "pysty" puolustamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jos ei olis pahaa, ei olis hyvääkään. näin mä sen ajattelen.
mut pahaa on huomattavsti enemmän kuin hyvää. :/ surullista! ja kärsijöinä yleensä viattomat lapset tai eläimet. tai sitten ihmiset, jotka eivät "pysty" puolustamaan.
mä uskon kyllä hyvän olevan se enemmistöinen asia. sitä ei vaan aina näe kaikkea hyvyyttä ympärillään - pahaan ja pahuuteen kiinnittää helpommin huomiota .
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä uskon kyllä hyvän olevan se enemmistöinen asia. sitä ei vaan aina näe kaikkea hyvyyttä ympärillään - pahaan ja pahuuteen kiinnittää helpommin huomiota .
Näin minäkin uskon. Media tuo meidän silmiemme eteen vain pahaa, koska hyvä ei myy.

 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Maailmassa on myös paljon hyvää ja jokainen voi tehdä jotain lähimmäisensä hyväksi.
mutta niiden tuhansien ja taas tuhansien köyhien ja nälkää/sairauttanäkevien luona ei ole auttajia juurikaan. elämä on raakaa ja julmaa. osa taas porskuttaa rahassa ja valittaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
mutta niiden tuhansien ja taas tuhansien köyhien ja nälkää/sairauttanäkevien luona ei ole auttajia juurikaan. elämä on raakaa ja julmaa. osa taas porskuttaa rahassa ja valittaa.
Mutta jos auttaa edes yhtä tai kahta, silläkin on jo merkitystä.

 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
mutta niiden tuhansien ja taas tuhansien köyhien ja nälkää/sairauttanäkevien luona ei ole auttajia juurikaan. elämä on raakaa ja julmaa. osa taas porskuttaa rahassa ja valittaa.
Mutta jos auttaa edes yhtä tai kahta, silläkin on jo merkitystä.
joo on todellakin. en vain voi olla ajattelematta niitä apua saamattomia. ); (esim. pieni nälkäinen sairas lapsi ilman vanhempaa jossakin orpokodossa pylly palaneena pissasella patjalla makaa...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Koska hipit eivät hallitse. New age ei koskaan tullut. Siiryminen vesimiehen aikaan jäi odottamaan itseään. Koska ihminen ei vieläkään uskalla katsoa sisimpäänsä.
Eikä punkkarit.

http://www.youtube.com/watch?v=mkK0ANk8T5k&feature=related
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
joo on todellakin. en vain voi olla ajattelematta niitä apua saamattomia. ); (esim. pieni nälkäinen sairas lapsi ilman vanhempaa jossakin orpokodossa pylly palaneena pissasella patjalla makaa...)
Mä olen opetellut olemaan ajattelematta. En pysty maailman pahuutta poistamaan, joten olen antanut itselleni anteeksi sen.

 
vieras
menköön jokainen itseensä ja mietitään kuinka paljon osallistumme itse siihen kaikkeen pahaan, sitä on vaan niin vaikea myöntää , että meidän omilla teoilla ja haluilla paljolti ruokitaan juuri sitä pahaa. Ihmiset harvoin todella välittää, varsinkin jos pitäis jostain luopua.
 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
joo on todellakin. en vain voi olla ajattelematta niitä apua saamattomia. ); (esim. pieni nälkäinen sairas lapsi ilman vanhempaa jossakin orpokodossa pylly palaneena pissasella patjalla makaa...)
Mä olen opetellut olemaan ajattelematta. En pysty maailman pahuutta poistamaan, joten olen antanut itselleni anteeksi sen.
toivon, että mäkin opin oleen ajattelematta. jos oma pieni on vähän sairaaana, niin mulla tulee mieleen kaikkea kauheutta missä monet ei saa minkaanlaita hoitoa ja turvaa. tuntuu ettei voi oikein nauttia aina omasta elämästä, kun se on niin epäreilua joitakin kohtaan. mä en tajau että miks kaikki ihmiset ei vois auttaa apua tarvitsevia? no, tää on sitä ELÄMÄÄ!!
 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menköön jokainen itseensä ja mietitään kuinka paljon osallistumme itse siihen kaikkeen pahaan, sitä on vaan niin vaikea myöntää , että meidän omilla teoilla ja haluilla paljolti ruokitaan juuri sitä pahaa. Ihmiset harvoin todella välittää, varsinkin jos pitäis jostain luopua.
olen mennyt, useinkin. olen joskus jopa liiankin antelias, kun mua tuppaa säälittämään monet ihmiset. et voi verrata vaikka mua tai jotain lapsenhakkaajaa/raiskaajaa, että oltais saman verran aiheutettu pahaa muille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menköön jokainen itseensä ja mietitään kuinka paljon osallistumme itse siihen kaikkeen pahaan, sitä on vaan niin vaikea myöntää , että meidän omilla teoilla ja haluilla paljolti ruokitaan juuri sitä pahaa. Ihmiset harvoin todella välittää, varsinkin jos pitäis jostain luopua.
olen mennyt, useinkin. olen joskus jopa liiankin antelias, kun mua tuppaa säälittämään monet ihmiset. et voi verrata vaikka mua tai jotain lapsenhakkaajaa/raiskaajaa, että oltais saman verran aiheutettu pahaa muille.
Hyvänen aika enhän minä sinua vertaa yhtään kehenkään, ihan yleisellä tasolla ja sillai että voitasko tehdä jotain enemmän, jopa ne pahan tekijätkin vois mennä itseensä , olis yksi tie, vaan se ei kaikille kuitenkaan kelpaa!
 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menköön jokainen itseensä ja mietitään kuinka paljon osallistumme itse siihen kaikkeen pahaan, sitä on vaan niin vaikea myöntää , että meidän omilla teoilla ja haluilla paljolti ruokitaan juuri sitä pahaa. Ihmiset harvoin todella välittää, varsinkin jos pitäis jostain luopua.
olen mennyt, useinkin. olen joskus jopa liiankin antelias, kun mua tuppaa säälittämään monet ihmiset. et voi verrata vaikka mua tai jotain lapsenhakkaajaa/raiskaajaa, että oltais saman verran aiheutettu pahaa muille.
Hyvänen aika enhän minä sinua vertaa yhtään kehenkään, ihan yleisellä tasolla ja sillai että voitasko tehdä jotain enemmän, jopa ne pahan tekijätkin vois mennä itseensä , olis yksi tie, vaan se ei kaikille kuitenkaan kelpaa!
joo sori! mut just sitä mietin, että miksei ne pahantekijät vois olla ystävällisempiä ja ajatella miltä MUISTA tuntuu eikä vaan aina oma napaa aatella. :( just, miksei se yksi, hyvä tie kelpaa??
 
hippi
Alkuperäinen kirjoittaja jufe:
Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Jokaiselle väkivaltaan syyllistyneelle pitäisi antaa muutama kerta lsd-terapiaa. Oppisi näkemään kauneuden ja tuntemaan rakkauden.
eli mitä?
Pahoinpitelijä, raiskaaja ja tappaja on sisimmässään saanut teolleen oikeutuksen. Ei kukaan ihminen toimi itseään vasten. Jokaisella väkivallan teolla on olemassa teon oikeuttanut syy.
 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Alkuperäinen kirjoittaja jufe:
Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Jokaiselle väkivaltaan syyllistyneelle pitäisi antaa muutama kerta lsd-terapiaa. Oppisi näkemään kauneuden ja tuntemaan rakkauden.
eli mitä?
Pahoinpitelijä, raiskaaja ja tappaja on sisimmässään saanut teolleen oikeutuksen. Ei kukaan ihminen toimi itseään vasten. Jokaisella väkivallan teolla on olemassa teon oikeuttanut syy.
sitäpä olen pohtinutkin, että eihän ihminen oikeasti pysty tuosta vaan tappamaan/pieksämään toista, JOS on terve ja tunteellinen ihminen. jotain on täytynyt ihmisen sisällä sattua, että moisiin tekoihin edes pystyy.
 
hippi
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Alkuperäinen kirjoittaja jufe:
Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Jokaiselle väkivaltaan syyllistyneelle pitäisi antaa muutama kerta lsd-terapiaa. Oppisi näkemään kauneuden ja tuntemaan rakkauden.
eli mitä?
Pahoinpitelijä, raiskaaja ja tappaja on sisimmässään saanut teolleen oikeutuksen. Ei kukaan ihminen toimi itseään vasten. Jokaisella väkivallan teolla on olemassa teon oikeuttanut syy.
sitäpä olen pohtinutkin, että eihän ihminen oikeasti pysty tuosta vaan tappamaan/pieksämään toista, JOS on terve ja tunteellinen ihminen. jotain on täytynyt ihmisen sisällä sattua, että moisiin tekoihin edes pystyy.
Kannattaa kysellä niiden pahoinpitelijoiden oikeutuksia tekoihinsa. Hyvin monen moraalilla ihmisen saa pahoinpidellä vaikka siksi, että hän on pukeutunut väärin.
 

Yhteistyössä