Miksi mammat näpistää?

Tässä nykyisessä työssä huomannut, miten valitettavan usein näppäri on ihan tavallinen perheenäiti. Miettinyt monesti että miksi? Mikä ajaa mammat näpistämään esim. sen vaippapaketin tai ne meikit? Tekohan määritellään tietyn toiminnan perusteella näpistykseksi, esim. jos piilottaa tuotteen ennen kassalle menoa. Ja auta armias kun joudut ottamaan kiinni ja tekemään raportin ja vielä poliisikin tulee paikalle.. noh, ammatinvalintakysymys, Mutta ihmetyttää tosiaan vaan että miksi näin?:snotty:
 
"vieras"
mun yks ystävä kertoo useita kertoja varastaneensa vaippapaketin.. Kaikki muut ostokset maksaa kiltisti mitä hänellä on korissa mutta on laittanut vaipat vaunujen alle niin sit voi alkaa selittämään "mä unohdin" jos hälyt alkaa piippaa kun kulkee vaippapaketin kanssa ulos kaupasta. Se ihan SUOSITTELI tätä toimintatapaa mullekin. Järkytyin ihan täysin!
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
se vaan harvemmin menee läpi, nykyään nähdään tallenteista ihan kaikki. Jää kiinni jo sillon kun peittelee sen sinne. Monta vastaavaa tullu eteen ja voi sitä itkun määrää, ku joutuu vastuuseen tempustaan.
 
[QUOTE="vieras";26276811]mun yks ystävä kertoo useita kertoja varastaneensa vaippapaketin.. Kaikki muut ostokset maksaa kiltisti mitä hänellä on korissa mutta on laittanut vaipat vaunujen alle niin sit voi alkaa selittämään "mä unohdin" jos hälyt alkaa piippaa kun kulkee vaippapaketin kanssa ulos kaupasta. Se ihan SUOSITTELI tätä toimintatapaa mullekin. Järkytyin ihan täysin![/QUOTE]

Joo, mulle kanssa suositeltiin. Olin ihan että :O En todellakaan ole koskaan varastanut vaippapakettia :(
 
"aaa"
vaippapaketti ei kyllä hälyytä. itse olen muutama kertaa ihan rehellisesti unohtanut että mulla on se vaippapaketti kyydissä. mutta yleensä huomaan sen siinä vaiheessa kun pitää laittaa ruoka kassi sinne vaunujen alle kyytiin. Aina olen sen maksanut.
 
"jaa"
[QUOTE="aaa";26276858]vaippapaketti ei kyllä hälyytä. itse olen muutama kertaa ihan rehellisesti unohtanut että mulla on se vaippapaketti kyydissä. mutta yleensä huomaan sen siinä vaiheessa kun pitää laittaa ruoka kassi sinne vaunujen alle kyytiin. Aina olen sen maksanut.[/QUOTE]

jaa siis miksei vaippapaketti hälytä? :eek: johan ois pölliminen helpoks tehty
 
Lex
[QUOTE="jaa";26276907]jaa siis miksei vaippapaketti hälytä? :eek: johan ois pölliminen helpoks tehty[/QUOTE]

No ei se saakelin vaippapaketti tietenkään hälytä, niinkuin ei mikään muukaan tuote, vaan hälytunniste joka kulkee tuotesuojaportin lävitse...:D

Enpä ole koskaan nähnyt kenenkään asentavan hälytarroja tms. vaippapaketteihin, mutta ei se tietenkään mahdotonta ole.
 
"Jaa"
No ei se saakelin vaippapaketti tietenkään hälytä, niinkuin ei mikään muukaan tuote, vaan hälytunniste joka kulkee tuotesuojaportin lävitse...:D

Enpä ole koskaan nähnyt kenenkään asentavan hälytarroja tms. vaippapaketteihin, mutta ei se tietenkään mahdotonta ole.
no missä noita hälytunnisteita sitten on? Kun en mielestäni missään oo erityisiä hälytarroja nähnyt. Millasia ne on?
 
Lex, totta myös tuo sinun kanta. Ei sitä ihmisestä ulospäin tiedä mitä päässä liikkuu. Tavallisia ihmisiä, epärehellisiä konsteja. Itsellä ei oo koskaan ollut munaa pihistää mitään, eikä kyllä ole vieläkään.
 
[QUOTE="Jaa";26276941]no missä noita hälytunnisteita sitten on? Kun en mielestäni missään oo erityisiä hälytarroja nähnyt. Millasia ne on?[/QUOTE]

Ihan tavan market-tasoisessa kaupassa olen nähnyt ainakin muumimukeissa, vitamiinipurkeissa, ja ylipäänsä sellaisessa helposti varastettavissa hinnakkaammissa tuotteissa. Hälytintarrat on sellaisia pienehköjä tarroja.
 
Mamma vain
Mammat näpistää, koska niillä ei ole varaa ostaa, kun tuet (ts. tulot) on niin pienet. Enkä yleistä yhtään sen enempää kuin ap:kaan. Jos sanotaan, että näpistelijöistä monet ovat kotiäitejä niin siltäkään monet kotiäidit ei ole näpistelijöitä ;) Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Tuotesuojatarroja on mitä ihmeellisimmissä tavaroissa ja paikoissa, eikä niitä todellakaan laiteta niin että jokainen tavallinen pulliainen ne näkee. Joskus näkee, joskus ei, en suosittele kokeilemaan. Koskaan et voi tietää missä tuotteessa häly on. Ehkä jopa siinä VAIPPAPAKETISSA saattaa joskus olla. Enempää en tekniikoista kerro vaitiolovelvollisuuteni nimissä. :p
T: tuotesuojaaja
 

Yhteistyössä