Miksi matkustat/et matkusta Turkkiin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse en pidä turkkilaisesta ilmapiiristä ja kaupustelijoiden huudoista. Monet turistit siellä ovat myös aamukalja/halpakalja ja röökipalaa- tyyppiä ja sellainen loma ei itseäni myöskään houkuta. Tuntuu, että sinne suunnataan mm. Suomen huonomaineisista lähiöistä eniten ja sama lissupissis-lähiöreiska-meininki jatkuu kohteessa.
Istanbulissa olisi joitakin upeita kohteita, mutta nykyisen epädemokraatisen järjestelmän tukeminen matkustamisen muodossa ei myöskään houkuta. Onkohan suuri osa turkkilaisista näin vietävissä, että presidentin suunnitelmat/puhdistukset menevät kritiikittä läpi? Ja tällainen maa, jossa kuolemanrangaistusta taas mietitään, on haluamassa EU:n jäseneksi.
 
En ainakaan kesällä enää ikinä! Aivan liian kuuma. Ja todella, se sähellys, houkuttelu, huuto, yleinen kuhina toreilla ja kauppakaduilla ei ole mieleeni. Ainoa siedettävä päivä siellä oli se, kun lähdettiin parinkymmenen hengen veneellä kiertelemään lähisaarien nähtävyyksiä.
 
Nap
Minä oon ihan tarpeeksi monta kertaa elämäni aikana käynyt Marmariksessa ja Alanyassa, ja niihin kohteisiin en kyllä enään ikinä lähde, vaikka maksettaisiin.

Ahdistaa ne kaikki huutelijat, niin ravintoloiden kun basaarin ja ties minkä osalta. Ja tietenkin tuo meno mikä Turkissa nyt on vaan edistää tätä mielipidettä. Vaikka ne kähinät nyt on Istambulissa ja Ankarassa, niin äkkiäkös ne sieltä leviää ja muutenkin voi olla muuallakin levottomuutta.

Toki juurikin Istambul olisi hieno nähdä ihan historian takia, mutta taitaa jäädä käymättä.
 
vierailija
En ainakaan kesällä enää ikinä! Aivan liian kuuma. Ja todella, se sähellys, houkuttelu, huuto, yleinen kuhina toreilla ja kauppakaduilla ei ole mieleeni. Ainoa siedettävä päivä siellä oli se, kun lähdettiin parinkymmenen hengen veneellä kiertelemään lähisaarien nähtävyyksiä.
Näiden kuulemieni juttujen takia en. Saan päänsäryn metelistä ja auringonpaisteeesta.
 

Yhteistyössä