miksi miehet eivät ( koskaan ) itke?

  • Viestiketjun aloittaja viennetta
  • Ensimmäinen viesti
Ella
Miun mies on sellanen "kovanaama", mutta on kyllä itkenytkin nähteni. Se yllätti että synnytyksessä pariin otteeseen itki, kun itsekin kävin itkemään etten jaksa enää yhtään enempää. Itki kuulemma sitä kun ei voinut mitenkään auttaa vaikka näki että on tosi paha olla.
 
ööööö
Se ettei itke ei tarkoita sitä että olisi tunteeton kovanaama.Tunteita voi käsitellä niin monella tavalla. Toisilla esim. stressinsietokyky on vahvempi kuin toisilla.Toiset taas masentuu herkemmin.
 
Mun mies on itkeny meijän yhdessä olon aikana 2 kertaa, ekalla kerralla kun ymmärsi että oli mahollisuus että olis menettäny minut, ja toisella kertaa kun tulin paksuksi.
Se on niin tasainen tunteissaan... Naurun kyyneleitä sillä kyllä on useammin ku mulla.

Minä itken sitte miehenki edestä...
 
kokkendaal
No mun mies kyllä itkee sillai hiljaa kun sitä jokin tarpeeksi liikuttaa. Synnytys, läheisten kuolemat, ilo ja yhteenkuuluvuuden tunne hyvän rakastelun jälkeen, omat tekemänsä hölmöydet mulle ja lapsille ja nyt kun meillä on tuo vauva ja mies on jo keski-iässä niin se liikuttuu kun on saanut vielä yhden lahjan elämään lisää.
Sen silmät kostuu ja se katsoo toiseen suuntaan. ei vavahtele ja volise niinkuin minä välillä :/
Luulen kanssa että noi ei siksi itke kun ne on kasvatettu niin :( Miehet ei tee niin ja sitä rataa. Onneksi nää vahvimmat ja itsetuntosimmat yksilöt uskaltavat näyttää senkin puolen lähimpiensä seurassa. Ja silti ovat ihan tosi miehiä :)
Tokikin jos sitä puolta ei halua näyttää ihan oikeasti ei ole yhtään vähempi mies. Ei kaikki tuntemani naisetkaan itke toisten seurassa, ja ihan hyviä tyyppejä ovat.
 
Rytkäätys harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä mies kyllä itkee, jos siihen on aihetta. Itseasiassa, olen kyllä nähny kaikkien läheisimpien miesten itkevän, ihan viime vuosina. koskaan en tosin unohda sitä oman mieheni lohdutonta itkua, mitä hän itki vuosi sitten vauvamme haudalla, ja yritti lukea muistosanoja kukkalaitteesta :'(
:( Sanattomaksi vetää. Halaus. :(
 

Yhteistyössä