Miksi minusta vaikuttaa siltä, että sektioäitien ja pulloäitien lapset on sairaampia ja allergisempia kuin alatiesynnyttäneiden ja

  • Viestiketjun aloittaja tarhantäti
  • Ensimmäinen viesti
Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon kuin ap ja tästä on olemassa tieteellisiä tutkimuksiakin, jotka vahvistavat sen, että sekä alatiesynnytys että imetys vahvistavat lapsen immuniteettia ja suojaavat häntä allergioilta ja sairauksilta. Näistä tutkimuksista tietysti pidetään aika matalaa profiilia, koska sektioäitejä ja pulloäitejä ei haluta liikaa syyllistää...
 
Mulla molemmat syntyneet alakautta ja imetettykin kohtuu aika, kipeitä olleet molemmat mutta ei allergisia! Paras tapahan on tietysti syntyä luomusti mutta en usko että nämä mainitsemasi asiat tosiaan vain johtuisi tästä syntymätavasta tai ruokinnasta! Mulla myös melkoisesti vertailukohtia ollu urallani ja kaveripiirissä, et näin!
 
Mulla on kaks lasta jotka on olleet molemmat lähes kokonaan pullolapsia. Molemmat on nukkuneet koko yön n. 2 kk iässä ja sairastelut alkoivat kun menivät päiväkotiin mikä on aika normaalia kun on isot ryhmät. Atooppinen ihottuma on nuoremalla lapsella, mutta niin on minullakin eli minulta sen perinyt ja mua imetettiin yli 3 vuotta. Kun lapset aloittivat koulun kumpikin on ollut lähes täysin terve jo useamman vuoden. Sairastelu kausi oli juuri päiväkodissa eli sanoisin, että päiväkoti on paljon suurempi syy lasten sairasteluun kuin sektio tai pulloruokinta.
 
Siskolla kaksi lasta, sektioitu ja alussa pullolla kunnes oppi rinnalle kokonaan. Hän on ollut terve, muutama pikkupöpö 6v aikana. Seuraava syntyi alakautta ja kokonaan rinnalla, sairastanut paljon, korvakierre jne...Omani sektioitu ja lähes kokonaan ollut imetetty, lukuunottamatta alkuviikkojen pullolisää. Sairastanut jonkin verran tässä vuoden sisään. Me sisarukset olemme kaikki alakautta tulleet ja imetetty min 3kk, minä sairastanut eniten jo vauvasta ja kaksi meistä on allergisia, kolmannella ei mitään. Ja mitä ajattelee tuttavalapsia niin on se hajonta suuri katsomatta syntymistapaan ja ruokintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon kuin ap ja tästä on olemassa tieteellisiä tutkimuksiakin, jotka vahvistavat sen, että sekä alatiesynnytys että imetys vahvistavat lapsen immuniteettia ja suojaavat häntä allergioilta ja sairauksilta. Näistä tutkimuksista tietysti pidetään aika matalaa profiilia, koska sektioäitejä ja pulloäitejä ei haluta liikaa syyllistää...
Voi kuule! Mua ei edes voi saada tuntee syyllisyyttä!
Hätäsektiolle en voi yhtään mitää ja jos vauva ei kertakaikkiaan saa tissistä imettyä maitoa niin sitten ruokin hyvällä omallatunnolla pullosta.

Mä en oo koskaan ottanu stressii noista enkä ota!
 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon kuin ap ja tästä on olemassa tieteellisiä tutkimuksiakin, jotka vahvistavat sen, että sekä alatiesynnytys että imetys vahvistavat lapsen immuniteettia ja suojaavat häntä allergioilta ja sairauksilta. Näistä tutkimuksista tietysti pidetään aika matalaa profiilia, koska sektioäitejä ja pulloäitejä ei haluta liikaa syyllistää...
Liikaa syyllistää? :headwall:
Jos syntyy sektiolla se ei ole yleensä kuitenkaan oma valinta!Ja jos maitoa ei vaan tule niin ei ole myöskään oma valinta! :headwall: Aikas typeriä kommentteja!!
Nyt luulet et olen synnyttänyt sektiolla, ei en ole. Kaikki kolme synnyttänyt alateitse ja imettänytkin.. Ärsyttää muitten puolesta vaan tollanen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon kuin ap ja tästä on olemassa tieteellisiä tutkimuksiakin, jotka vahvistavat sen, että sekä alatiesynnytys että imetys vahvistavat lapsen immuniteettia ja suojaavat häntä allergioilta ja sairauksilta. Näistä tutkimuksista tietysti pidetään aika matalaa profiilia, koska sektioäitejä ja pulloäitejä ei haluta liikaa syyllistää...
Liikaa syyllistää? :headwall:
Jos syntyy sektiolla se ei ole yleensä kuitenkaan oma valinta!Ja jos maitoa ei vaan tule niin ei ole myöskään oma valinta! :headwall: Aikas typeriä kommentteja!!
Nyt luulet et olen synnyttänyt sektiolla, ei en ole. Kaikki kolme synnyttänyt alateitse ja imettänytkin.. Ärsyttää muitten puolesta vaan tollanen!
Voi älä ärsyynny! Sitähän tuo yrittää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon kuin ap ja tästä on olemassa tieteellisiä tutkimuksiakin, jotka vahvistavat sen, että sekä alatiesynnytys että imetys vahvistavat lapsen immuniteettia ja suojaavat häntä allergioilta ja sairauksilta. Näistä tutkimuksista tietysti pidetään aika matalaa profiilia, koska sektioäitejä ja pulloäitejä ei haluta liikaa syyllistää...
Voi kuule! Mua ei edes voi saada tuntee syyllisyyttä!
Hätäsektiolle en voi yhtään mitää ja jos vauva ei kertakaikkiaan saa tissistä imettyä maitoa niin sitten ruokin hyvällä omallatunnolla pullosta.

Mä en oo koskaan ottanu stressii noista enkä ota!
Voi kunpa mä olisin ollut alusta asti yhtä viisas kuin sinä tässä asiassa. Mulla meni vuosi omaa "epäonnistumistani" märehtiessä, kiitos juuri nimimerkin luokanope kaltaisten - no, valistuneitten ja suvaitsevaisten kansalaisten.
 
Kyllähän sen tietää että tämmöisiin ketjuun ryntäävät aina sektioäidit ja pulloäidit sankoin joukoin puolustelemaan itseään. Tuntuu että kärkkäimpiä puolustelijoita ovat mukavuussektioäidit ja mukavuuspulloäidit. No, jokaisen oma valintahan se on...
 
Pakko nyt vastata..
Tyhmä alotus, mut vastaan silti. Meillä kaks aiempaa lasta on kasvanu korvikkeilla. Eka alusta asti, toka sai kaks viikkoa äidinmaitoa. Ovat olleet todella terveitä! Kumpikaan ei oo yhtään antibioottikuuria joutunu ottaan. Nyt siis 4v. ja 2v. Nyt tää pienin 2kk on täysin äidinmaidolla ja sairastanu jo nyt eka flunssansa. Vasta tälle kolmannelle on pitäny ostaa nenä-friida.
Siskon lapset 6v. ja 2v. sektiolla syntyny, eikä oo sairastaneet yhtää. Oon sun kanssa hyvinki eri mieltä. Sektiolla ja pulloruokinnalla ei oo mitään tekemistä sairastelujen kanssa.
 
vieras
Enpä ole moista havainnut. Itsekin olen sektiolla maailmaan saatettu ja korvikkeen voimalla kasvanut, enkä koskaan ole kärsinyt minkäänlaisista allergioista. Terve lapsi olin kaikin puolin, ei ollut korvatulehduksia tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Valitettavasti olen tehnyt saman havainnon kuin ap ja tästä on olemassa tieteellisiä tutkimuksiakin, jotka vahvistavat sen, että sekä alatiesynnytys että imetys vahvistavat lapsen immuniteettia ja suojaavat häntä allergioilta ja sairauksilta. Näistä tutkimuksista tietysti pidetään aika matalaa profiilia, koska sektioäitejä ja pulloäitejä ei haluta liikaa syyllistää...
Voi kuule! Mua ei edes voi saada tuntee syyllisyyttä!
Hätäsektiolle en voi yhtään mitää ja jos vauva ei kertakaikkiaan saa tissistä imettyä maitoa niin sitten ruokin hyvällä omallatunnolla pullosta.

Mä en oo koskaan ottanu stressii noista enkä ota!
Voi kunpa mä olisin ollut alusta asti yhtä viisas kuin sinä tässä asiassa. Mulla meni vuosi omaa "epäonnistumistani" märehtiessä, kiitos juuri nimimerkin luokanope kaltaisten - no, valistuneitten ja suvaitsevaisten kansalaisten.
:hug:
 
jaa on vai
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Monilla sektioäideillä on myös imetysvaikeuksia, eli varmaan nuo kaksi tekijää yhdessä nostaa jonkin verran riskiä allergioihin ym.
Ja mitenkäs se syntymätapa liittyy imetykseen...?Tiiän muutaman leikatun äipän ja ihan hyvin on imetys menny.
 
vieras
Ap: olet jeesusteleva typerys. Ei mene sullakaan kovin hyvin, jos pönkität itsetuntoasi sillä, mistä ruumiinaukosta olet kersan maailmaan puskenut. Tai miten olet häntä ruokkinut.

Miksi et hankkisi elämääsi oikeaa sisältöä tai tekisi jotain, josta voi oikeasti ylpeillä? Kuten yrittäisi kasvattaa fiksuja kokonaisvaltaisesti hyvinvoivia lapsia? Tai voisit hankkia kunnon ammatin ja uran, jonka kautta voisit auttaa ihmisiä ja olla ylpeä siitä!

t. imettänyt alatiesynnyttäjä, jolla ei ole tarvetta yrittää korostaa itseään naurettavilla asioilla
 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Kyllähän sen tietää että tämmöisiin ketjuun ryntäävät aina sektioäidit ja pulloäidit sankoin joukoin puolustelemaan itseään. Tuntuu että kärkkäimpiä puolustelijoita ovat mukavuussektioäidit ja mukavuuspulloäidit. No, jokaisen oma valintahan se on...
Itse en ainakaan ole sektioäiti, eikä vauvakaan pullovauva, että se siitä yleistyksestä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Kyllähän sen tietää että tämmöisiin ketjuun ryntäävät aina sektioäidit ja pulloäidit sankoin joukoin puolustelemaan itseään. Tuntuu että kärkkäimpiä puolustelijoita ovat mukavuussektioäidit ja mukavuuspulloäidit. No, jokaisen oma valintahan se on...
No jos kerran pullotettu ja sektiolla syntynyt on terveempi, pitäisikö siitä sitten vaieta ?

 
Meillä on ensimmäinen syntynyt alakautta normaalisti ja imetin tyttöä 6kk. Poika syntyi sektiolla ja imetin 5kk. Molemmat ovat todellakin terveitä... *koputtaa puuta* :) Tyttö (nyt 3v) on ollut 1 kerran korvatulehduksessa. Ja siinä ne suuremmat sairastelut on. Molemmat nukkuu todella hyvin päiväunet sekä yö unet kokonaan heräämättä sen suuremmin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Kyllähän sen tietää että tämmöisiin ketjuun ryntäävät aina sektioäidit ja pulloäidit sankoin joukoin puolustelemaan itseään. Tuntuu että kärkkäimpiä puolustelijoita ovat mukavuussektioäidit ja mukavuuspulloäidit. No, jokaisen oma valintahan se on...
En mä ainakaa puolusta itseeni vai puolustanko?

Ku mitä hittoo sä voit sille jos tulee sektio eteen? Istukka voi olla edessä, ettei voi yksinkertaisesti synnyttää alakautta tai sitten äidin tai lapsen henki on vaarassa ja joutuu hätäsektioon? Sinä varmaan sitten sanoisit siinä tilanteessa, että ei ei: alakautta vaikka henki menisi?!
Ja jos se vauva ei saa tissistä maitoo ni pulloo ei sais antaa? Kuolkoon nälkään mokoma ku ei osaa imee tissii?
Hyvää huomenta vaan sulle ja toivottavasti sulla menee elämä aina käsikirjoituksesi mukaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Kyllähän sen tietää että tämmöisiin ketjuun ryntäävät aina sektioäidit ja pulloäidit sankoin joukoin puolustelemaan itseään. Tuntuu että kärkkäimpiä puolustelijoita ovat mukavuussektioäidit ja mukavuuspulloäidit. No, jokaisen oma valintahan se on...
nimemomaan oma valinta! ei ehkä se synnytystapa mutta ruokinta kylläkin.
mä en todellakaan tunne mitään tunnontuskia, että molemmat on olleet pullolla...

onko se imettäminen sitten parempiäiti mittari??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Curie:
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Kyllähän sen tietää että tämmöisiin ketjuun ryntäävät aina sektioäidit ja pulloäidit sankoin joukoin puolustelemaan itseään. Tuntuu että kärkkäimpiä puolustelijoita ovat mukavuussektioäidit ja mukavuuspulloäidit. No, jokaisen oma valintahan se on...
Itse en ainakaan ole sektioäiti, eikä vauvakaan pullovauva, että se siitä yleistyksestä.
ketkä tään sektioasian vetää esille? Ne alakautta synnyttäneet. Tottakai asianosaset kommentoivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ainakin tuo korvatulehduskierre tuntuu olevan aika yleistä sektiolla syntyneillä lapsilla. Monilla sektioäideillä on myös imetysvaikeuksia, eli varmaan nuo kaksi tekijää yhdessä nostaa jonkin verran riskiä allergioihin ym. Näin omassa tuttavapiirissä.
Meillä ei ainakaan vastaavaa ongelmaa ollut, imetin 10kk jolloin halusin itse lopettaa. Ja tyttö on tosi terve.
 

Yhteistyössä