Miksi monet ajattelevat että rasvattomuus/vähärasvaisuus=terveellistä ruokaa?

"Nisu"
Totta.. samaa ihmettelen minäkin..

Samaten sitä, että lihomisesta ja diapeteksestä jne syytetään ruisleipää, perunaa yms. Ennen ihmiset olivat hoikkia ja terveitä ja silloin elettiin sillä leivällä ja perunalla.
Ruisleipä on terveellistä ja ei lihota ketään.
 
Hannapartanenkakkonen
Joskus voi syödä mitä vaan. Terveyteen ei vaikuta mitenkään, jos joskus mätät pizzaa, sipsejä tms naamariin. Tärkeintä on se arkiruokavalio.

T: 38kg laihduttanut ja syönyt joka helkkarin päivä 4-5 viipaletta leipää.
 
kotileipuri-
Mua on ihmetyttänyt aina ihmiset, jotka lykkäävät moniin ruokin ruokakermaa ja mainostavat sitä kevyeksi.

Usein samat ihmiset laittavat ruokakermaa uuniruokiin ja kiusauksiin, tajuamatta edes, ettei se kestä lämpöä niinkuin kerma. Eikä tietenkään myönnetä ruuan olevan juoksettunutta.
 
Mua on ihmetyttänyt aina ihmiset, jotka lykkäävät moniin ruokin ruokakermaa ja mainostavat sitä kevyeksi.

Usein samat ihmiset laittavat ruokakermaa uuniruokiin ja kiusauksiin, tajuamatta edes, ettei se kestä lämpöä niinkuin kerma. Eikä tietenkään myönnetä ruuan olevan juoksettunutta.
No miksi sitä ei voisi käyttää silloin harvoin, kun kermaa käyttää?
Itse käytän kermaa ruuassa niin harvoin, että ihan sama noin periaatteessa.
 
[QUOTE="Nisu";28670957]Totta.. samaa ihmettelen minäkin..

Samaten sitä, että lihomisesta ja diapeteksestä jne syytetään ruisleipää, perunaa yms. Ennen ihmiset olivat hoikkia ja terveitä ja silloin elettiin sillä leivällä ja perunalla.
Ruisleipä on terveellistä ja ei lihota ketään.[/QUOTE]

Ennen tehtiin paljon enemmän rankkaa ruumiillista työtä. Ja se ruisleipä tasan lihottaa ketä vain jos sitä vetää yli kulutuksensa.
 
[QUOTE="vieras";28671012]Käytän margariinia koska voi ja Oivariini on niin kalliita.[/QUOTE]

Meneekö sitä margariinia pakettitolkulla viikossa jos se niin tuntuu kukkarossa? Minä käytän voita ja oliiviöljyä, leivän päälle en laita rasvaa silloin harvoin kun leipää syön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Oliiviöljyssä ei kuitenkaan ole juuri lainkaan tärkeitä Omega-3-rasvahappoja toisin kuin mm. rypsiöljyssä.
Rypsiöljyssä on myös vähän helvetisti omega-6-rasvahappoja, jotka mm. pitävät elimistössä yllä tulehdustiloja. Rypsiöljyn rasvahappokoostumus on huono, oliiviöljyn taas hyvä, vaikka omega-kolmosta on vähemmän. Tämä vain unohdetaan kertoa kun mainostetaan rypsiöljyn "terveellisyyttä".
 
Siksi että heille on opetettu niin eivätkä kenties ole vielä saaneet tietää ettei se menekään niin. Tai ehkä ovat kuulleet semmosesta "huuhaasta" mutta eivät usko ennen ku hesarin etusivulla lukee että "Puska kertoo ettei rasvaa tarvitse enää vältellä".
 
  • Tykkää
Reactions: dipt

Yhteistyössä