Miksi muka vauvaa ei saisi nukuttaa rinnalle?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
qw
Esikoinen nukahti tisumaidolle. Toki röyhtäytin aina. Toinen nukahti omaan sänkyynsä alusta alkaen. Molemmat ovat vielä alle kouluikäisiä, ja hyvin osaavat nukahtaa itse sänkyynsä kumpikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mun pakko kysyä kun itse en pakon edessä voinut imettää pikkuistani joten pullolla ja korvikkeella mentiin alusta pitäen..
Ite jouduin herättämään pikkuista kesken syönnin ettei "vedä henkosia" maitoa..
Kun imettää, osaako se pikkuinen imeä sitä rintaa nukahtaessaankin vai miten?

siis mietin kun kuullut joiltain että "siihenhän helppo itsekin nukahtaa"jne..
vielä nykyäänkään en anna lapsen nukahtaa pullolle..joten onko pullo ja rinta siinäkin mieles eri asia?
Pullosta tulee maitoa eri tavalla kuin rinnasta: pullosta tulee enemmän, helpommalla, rinnasta imiessä pitää "tehdä työtä " jotta maitoa tulisi (paitsi suihkutissivaiheessa...). Vauva osaa kyllä imeä unissaankin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vastausta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis tarkoitatko sitä, että vauva nukahtaa rinnalle ja se kannetaan siitä sänkyynsä? No siinähän on se ongelma, että vauvan pitäisi nukahtaa samassa paikassa missä jatkaa uniaankin. Jos näin ei käy niin vauva havahtuu hereille unen kevyessä vaiheessa ja säikähtää sitä ettei olekaan siellä missä hän luulee olevansa. Ja näin ollen herää kunnolla eli ei pysty jatkamaan untaan.
???
Meillä nukutaan perhepedissä, eli vauva ei herää eri paikassa.
 
Meilla nelja lasta ja kaikki olleet rinnalle nukahtajia! Eivat vaan ole pysyneet hereilla. Paivalla ja illallakin nostin aina sitten omaan sankyynsa tai vaunuihin nukkumaan. En ole asiaa kokenut koskaan ongelmaksi vaan pain vastoin esim. yosyotot on olleet tavattoman helppoja, kun on vaan nostanut vauvan aina puolelta toiselle ja jatkanut itse unia. Kaikki nelja ovat meilla saaneet rintaa noin kymmenen kuisiksi ja sen jalkeen ruvenneet nukkumaan omiin sankyihinsa ilman suurempia nukutteluja. Kannattaa tehda ihan niinkuin itsesta ja vauvasta tuntuu parhaalta, kukin tyylillaan asia tamakin!
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
Sai tai ei, mutta meillä ne on nukahtaneet rinnalle ja mä oon nukahtanu imettäessäni. Vauva ja äiti olleet tyytyväisiä, kun ei tarvi keskellä yötä nukutella mihinkään omaan sänkyyn ja kannella ympäri kämppää ja hyssytellä...
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
ese
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Sai tai ei, mutta meillä ne on nukahtaneet rinnalle ja mä oon nukahtanu imettäessäni. Vauva ja äiti olleet tyytyväisiä, kun ei tarvi keskellä yötä nukutella mihinkään omaan sänkyyn ja kannella ympäri kämppää ja hyssytellä...
juur näin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Sai tai ei, mutta meillä ne on nukahtaneet rinnalle ja mä oon nukahtanu imettäessäni. Vauva ja äiti olleet tyytyväisiä, kun ei tarvi keskellä yötä nukutella mihinkään omaan sänkyyn ja kannella ympäri kämppää ja hyssytellä...
joo, mä olisin hermoraunio jos pitäs nukutella vauva joka yösyötön yhteydessä, en ite sais nukuttua ollenkaa. yösyötöllä vauva tulee sänkyyn ja nukutaan siinä sit kimpassa ja syödää. mein vauva nyt vaan vielä niin pikkanen että eiköhän tämäkin rutiini muutu siinävaiheessa ku yönsä nukkuu paremmin. nyt sopii tämä tapa. ja kyllä se meilläki tissille nukahtaa, minkäs sille voi?
 
"mima"
Meillä vauva alusta asti nukkunut omassa huoneessaan, jonne kannetaan sitten, kun on syönyt vatsansa täyteen ja nukahtanut tissille/syliin. Jos yöllä (ei oikeastaan 2kk jälkeen) pitää imettää, imetän pojan huoneessaan, poika nukahtaa, nostan takas sänkyyn. Tähän menee max 30min. So simple ja toimii meillä.
 

Yhteistyössä