MIKSI mulle just pitää tulla kaikki vaivat ja muille ei mitään !!!!

  • Viestiketjun aloittaja syyhy
  • Ensimmäinen viesti
syyhy
Mä marisin jonku aikaa sit täällä kaikista vaivoistani joita olen raskauden aikana kokenut..

Eli:

- RD
- Niska, hartia ja selkä kipu
- Levottomat jalat
- Suonenveto
- Alhainen hemoglobiini
- Peräpukamat

ja nyt sit pamahti joku hiton hiivakin !!!!!

Keinoja jolla saan synnytyksen käynnistymään, mä en enää jaksa.

RV 32+3
 
syyhy
[QUOTE="vieras";24721167]No ei kuule välttämättä pärjäisi!!!! Itsekäs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1[/QUOTE]



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mätäne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
"vieras"
Mullakin oli noi kaikki raskausvaivat paitsi levottomot jalat. Sen sijaan oli järkyt unettomuusgelmat, ne on mulla kyllä muutenkin mutta raskausaikana pahenivat.
Loppuraskaudesta tuli vielä sellaiset liitoskivut, että en päässyt kävelemään kuin pari metriä kerrallaan.
Et ole ainoa, lohduttaudu sillä :D Minkätyyppinen raskausdiabetes sulla on, pysyykö kurissa ruokavaliolla? Itse jouduin piikittämään kahdesti päivässä.
 
tiiteni harmaana
Mulla oli unettomuus, puutuneet sormet, levottomat jalat ja korkea verenpaine ainakin. Eli jos ei ole kaikilla sun vaivoja, niin ei ole onneksi sullakaan ihan kaikkia vaivoja.
 
syyhy
[QUOTE="vieras";24721179]Mullakin oli noi kaikki raskausvaivat paitsi levottomot jalat. Sen sijaan oli järkyt unettomuusgelmat, ne on mulla kyllä muutenkin mutta raskausaikana pahenivat.
Loppuraskaudesta tuli vielä sellaiset liitoskivut, että en päässyt kävelemään kuin pari metriä kerrallaan.
Et ole ainoa, lohduttaudu sillä :D Minkätyyppinen raskausdiabetes sulla on, pysyykö kurissa ruokavaliolla? Itse jouduin piikittämään kahdesti päivässä.[/QUOTE]

Piikitän aamulla ja illalla. Ja todella tiukka ruokavalio on :p

Mulla ei ollut esikoisen kanssa muuta kun RD ja nyt sit on kaikki..
MITÄHÄN vielä kerkee tulla ... hoh hoijjaa...
 
Eli:

- RD
- Niska, hartia ja selkä kipu
- Levottomat jalat
- Suonenveto
- Alhainen hemoglobiini
- Peräpukamat
Heh, ihan normaaleja vaivoja, itsellä samat rd:tä ja alhaista hemoglobiinia lukuunottamatta mutta taas sit mulla on myös närästystä, liitoskipuja, repäisykipuja, turvotusta ja supistuksia, mutta voi voi, ne on niitä raskauden "iloja".. :)
Onhan ne vaivat inhottavia, mutta kun ne vaan nyt kuuluu asiaan..
 
syyhy
Onneksi tää jää viimeiseksi raskaudeksi.

En ole kuullut keneltäkään 7 vaivan listaa ja niihin kaikkiin vielä lääkkeet..
Oli mul närästystä, mutta ei onneksi enää, mut siihen tehosi rennie heti. Nää vaivat on poissa jos vaan muistasin vetää ne 7 pilleria/voidetta sen 5h välein.. No jaa, tervetuloa supistukset !!!!
 
"niina"
Minulla oli pahoinvointia, ennenaikaisia supistuksia viikolta 16 lähtien viikolle 43 saakka, suonenveto, tavallinen selkäkipu ja iskias, närästys sekä unettomuus ja migreeni loppuraskaudessa, enkä halua pahemmin valitella kun kyse oli sentään vain 9 kuukaudesta ja hyvän asian puolesta kärsittiin. Minusta on aika ihmeellistä, jos joku ei ole etukäteen kuullut raskauteen liittyvän paljon vaivoja. Ymmärrän jos hermo menee välillä, mutta ap:n aloitus oli minusta turhan dramaattinen, hänellä ei todellakaan ole ollut läheskään kaikkia vaivoja:D
 
"vieras"
Onneksi tää jää viimeiseksi raskaudeksi.

En ole kuullut keneltäkään 7 vaivan listaa ja niihin kaikkiin vielä lääkkeet..
Oli mul närästystä, mutta ei onneksi enää, mut siihen tehosi rennie heti. Nää vaivat on poissa jos vaan muistasin vetää ne 7 pilleria/voidetta sen 5h välein.. No jaa, tervetuloa supistukset !!!!
Yhyy.
Olen satavarma että sappivaivat ja raskausmyrkytys on tuhat kertaa kivuaalimpia ja veemäisempiä kuin nuo sinun vaivasi.
Ole vain onnellinen ettet joudu leikkauspöydälle tai sairaalaan makaamaan moneksi kuukaudeksi raskausaikana.
 
"vieras"
voi kuule, mulla oli raskauden aikana kaikki nää, ja ootin kaksosia...

-RD
-turvotus
-raskausmyrkytys
-hepatoosi
-hiiva
-peräpukamat
-liitoskivut
-ennenaikaisetsupistukset
-suonenveto
-niska,hartia,selkäkipu
-alhainen hemoglobiini

Ja kertaakaan en toivonut että vauvat olisivat syntyneet ennenaikaisesti, onneksi päästiin rv38 asti, ja pieniä olivat silloinkin, vaikka täysiaikaisena syntyivät

Koita nyt vain jaksaa!!!
 
..ap
On se ihan jees kulkee rypäleet perseessä 9 kuukautta.
On tosi kivaa nukahtaa kun jalat sätkii, selkä vihloo ja hartiat naksuu.
Ihan mieletöntä kaivella pimppaa jatkuvasti niin et muut ei nää.
Ilo päästellä pahaa hajua ilmoille kun oksu tulee kurkkuun.
Ihana vetää kasvis mömmöö ja muuta "#¤ kun ne ei maistu miltään.
Halle luujaa kun esikoinen tykkää kun äitiä väsyttää raudan puutteen takia, eikä jaksa tehdä sen kanssa mitään. no kattoo piirettyjä sen 8 viikkoa vielä.
Vauvakin on mukavassa pöllyssä kun syntyy kun äiti lääkitsee itseään koko raskauden..

HIP HIP HURRAAA HIP HIP HURRAAA :D :D


IHANAAAA OLLA RASKAANAAA JA SAADA KAIKKIA VAIVOOJAAAA !!!

AI HITSI unohdin, menen huomenna labraan maksakokeeseen, koska kaikkialla esiintyy myös kutinaa, tervetuloa hepatoosi !!!!! JIPPIII.
 
pfft
Mitäs lääkkeitä sinä sitten syöt?
(Suurin?) Osa odottavista äideistä joutuu syömään esim. rautaa, vitamiineja ja närästyslääkettä.
(Suurimmalla?) Osalla odottavista äideistä on selkä-, hartia- ja niskakipuja.

Entäs sitten, kun rauta ei tehoa? Hb on 69 ja raskausmyrkytyskin on päällä, mutta synnytystä ei voi käynnistää koska alhainen hb.
Entäs sitten, kun selkä on pienestä lapsesta lähtien ollut tohjona, skolioosi ja paha notkoselkä. Ei auta lääkkeet tai fyssarit, se on vain kärsittävä. Pää on kipeä lähes kokoajan, mutta hartiat ovat jumissa olleet myöskin lapsesta lähtien. Ei auta lääkkeet, hieronnalla saa kivun hetkeksi pois.
 
..AP
MINÄ lääkitsen itseäni seuraavasti

- aamuin illoin insuliini
- 3x päivässä tulehduskipu lääke
- 2x päivässä rauta
-1x päivässä monivitamiini
- 1x päivässä peräpuikko 3x rasva
- 1x päivässä hiivalääke 3x rasva

rennie jäi pois. jes.
 
aivan
Mulla oli ensimmäiset 20 vkoa runsasta veristä vuotoa ja sitten alkoivatkin jo ennenaikaiset supistukset. Närästystä oli niin paljon, että usein oli pakko nukkua istuma-asennossa. Suonenvetoa jaloissa joka ikinen yö. Matala verenpaine, jonka vuoksi taju lähti useammankin kerran. Iskias vei jalat aina joskus alta. Migreeni paheni. Ja sitten oli niitä vähemmän ärsyttäviä vaivoja, kuten levottomat jalat ja alhainen Hb.

Synnytyksen jälkeen sappikivikohtaukset- ja leikkaus. Lisäksi laskimotukos.

Ja nyt mietin, miten ihanaa oli olla raskaana..
 
"niina"
On se ihan jees kulkee rypäleet perseessä 9 kuukautta.
On tosi kivaa nukahtaa kun jalat sätkii, selkä vihloo ja hartiat naksuu.
Ihan mieletöntä kaivella pimppaa jatkuvasti niin et muut ei nää.
Ilo päästellä pahaa hajua ilmoille kun oksu tulee kurkkuun.
Ihana vetää kasvis mömmöö ja muuta "#¤ kun ne ei maistu miltään.
Halle luujaa kun esikoinen tykkää kun äitiä väsyttää raudan puutteen takia, eikä jaksa tehdä sen kanssa mitään. no kattoo piirettyjä sen 8 viikkoa vielä.
Vauvakin on mukavassa pöllyssä kun syntyy kun äiti lääkitsee itseään koko raskauden..

HIP HIP HURRAAA HIP HIP HURRAAA :D :D


IHANAAAA OLLA RASKAANAAA JA SAADA KAIKKIA VAIVOOJAAAA !!!

AI HITSI unohdin, menen huomenna labraan maksakokeeseen, koska kaikkialla esiintyy myös kutinaa, tervetuloa hepatoosi !!!!! JIPPIII.
Unohdit listaltasi mielenterveysongelmat, siitä saat yhden lisää:D Siitä seuraakin että olet ansainnut jo papukaijamerkin ja maailman väärinkohdelluimman ihmisraukan tittelin!
 
  • Tykkää
Reactions: Empuuu
....
Täällä kaikki koittaa laittaa paremmaksi AP.ta eiköhän jokaisen vaivat tunnu jokaisesta kaikista kiusallisimmilta..

"Joo, hei sul on vaan noi, mites kun on tää ja tää" Naurettavaa..

Nuo vaivat häipyy kun tuhka tuuleen. Jaksa vielä se muutama viikko, ni voit jo nauraa näille vaivoille :)
 
syyhy
[QUOTE="niina";24721441]Unohdit listaltasi mielenterveysongelmat, siitä saat yhden lisää:D Siitä seuraakin että olet ansainnut jo papukaijamerkin ja maailman väärinkohdelluimman ihmisraukan tittelin![/QUOTE]


NIINPÄ, Nää onkin kaikki mun mielen tepposia. Emmä taida olla edes raskaana..
Mä oon mielisairas.. byäääää
 
Voi, tiedän tunteen
Kuulostaa tutulle. Voimia! Toisen lapsen odotus oli ihan täynnä vaivaa vaivan jälkeen
- harhaluuloja sisältänyt masennus
- suonenvetoja
- suonikohjut alapäässä
- peräpukamat
- unettomuus ja kroonistunut väsymys
- liitoskivut
- järkyttävä laktoosi-intoleranssi (tuli raskaana ollessa)
- pahentuneet allergiat
- pahentunut astma
- matala hemoglobiini
- hiiva

Onneksi ne raskauteen liittyvät vaivat yleensä hiukan helpottaa kunhan saa lapsen saatettua maailmaan. Ei enää kauan!
 

Yhteistyössä