Miksi mun autossani nousi lämmöt ihan yhtäkkiä???? :O

vieras
Jos sulla on ollu liian miedot nesteet ja moottori on jäätyny. tai sitte niinku meillä uus auto ja jos ei huotoa tilaa heti kun tietokone alkaa ilmottaa et huolto on eräänyty ni se alkaa vilkuttaa kaikenlaisia huoltovaloja ja sitte alkaa lämmöt nousta :/ on takuulla ohjelmoitu sellaseks et pakko käydä ne kalliit huollot ajallaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Mistä sitä jäähdytin nestettä saa ja mitä se maksaa? :D
Mä olen niin blondi :whistle: ;)
Jäädytin/termostaatti/vesipumppu rikki tai nestettä liian vähän. Jäähdytinnestettä, eli glykolia saa vaikka huoltoasemalta. Sekoitetaan veteen 50/50 suhteella.
 
kallis paukku
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,voiko ongelma liittyä siihen jotenkin kun auto ei lämpee sisältä hyvin?? vaan siihen että alkaa puhaltaa lämmintä saattaa mennä jopa 25min..
Juu voi liittyä siihen myös. Termostaatti rikki :/ veikkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,voiko ongelma liittyä siihen jotenkin kun auto ei lämpee sisältä hyvin?? vaan siihen että alkaa puhaltaa lämmintä saattaa mennä jopa 25min..
Sylinterin kansi voi siinä tapauksessa vuotaa tai olla halki. Maksaa muutaman satasen/tonnin riippuen vian vakavuudesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kallis paukku:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,voiko ongelma liittyä siihen jotenkin kun auto ei lämpee sisältä hyvin?? vaan siihen että alkaa puhaltaa lämmintä saattaa mennä jopa 25min..
Juu voi liittyä siihen myös. Termostaatti rikki :/ veikkaan.
No jos termarilla selviä, niin ei montaa kymppiä maksa vaihtaa...
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,voiko ongelma liittyä siihen jotenkin kun auto ei lämpee sisältä hyvin?? vaan siihen että alkaa puhaltaa lämmintä saattaa mennä jopa 25min..
Sylinterin kansi voi siinä tapauksessa vuotaa tai olla halki. Maksaa muutaman satasen/tonnin riippuen vian vakavuudesta.
Enpä lähtisi nyt tätä ekana edes veikkaamaan.
Epäilisin sitä termostaattia, tai nesteitä (tai niiden kulkua. huono pakkaskestävyys, vesipumppu, liian vähän nestettä..).

OffTopic, tarkoitit varmaan että kannen tiiviste voi vuotaa tai kansi voi olla halki, kaikilla sylintereillä on yhteinen kansi, ellei ole v-kone.
 

Yhteistyössä