miksi naiset eivät hanki ajokorttia?

  • Viestiketjun aloittaja Inka
  • Ensimmäinen viesti
Inka
taitaa olla paljon yleisempää naisille kuin miehille. Nytkin kun olen seurannut työkavereita jotka asuvat hevonkuusessa, ovat vuorotöissä ja mies kuskaa edes takaisin. Mahtaa olla mukavaa miehelle. Minusta tuo on ihan järjetöntä!
 
Minun tuttavapiirissä on ihan yhtälailla kortittomia miehiä, kuin naisiakin.
Ja joillakin kortti on, muttei autoa.
 
bvö
ja yleensä juuri nämä naiset muuttavat mahdollisimman kauas ja jäävät kotiin 4 pienen mukulan kanssa. Hyvin järkevää. Sitten ihmetellään palstalla kun ei pääse mihinkään. Hohhoijaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bvö:
ja yleensä juuri nämä naiset muuttavat mahdollisimman kauas ja jäävät kotiin 4 pienen mukulan kanssa. Hyvin järkevää. Sitten ihmetellään palstalla kun ei pääse mihinkään. Hohhoijaa!
Usein ei ole mitään hyötyä, vaikka tämmöinen nainen hankkisikin ajokortin, koska mies (jonka tahdosta sinne helvetinkuuseen on muutettu) omii perheen ainoan auton, ja luonnollisesti rahaa ei kuitenkaan ole hankkia toista autoa, koska mies ei tienaa tarpeeksi että sitä hänen vaatimaansa omakotitalo maalla -idylliä pystyttäisiin kunnolla pitämään yllä hänen tuloillaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ole autoa, eikä varaa hankkia ja ylläpitää sellaista, joten eipä ajokortista olisi mitään iloa.
Ei mullakaan ole autoa kun ei ole siihen varaa, mutta ajokortti kyllä on. Kyllä se helpottaa jos on mahdollisuus lainata joltakin autoa joskus, ei tarvitte pyytää aina kuskaamaan.
 
Itse en ymmärrä siskoani joka uudelleenkoulutti itsensä pieni aika sitten viherrakentajaksi, ja hommiin kuuluu mm. laatoitusta ja sen sellaista raskasta tavaraa jota täytyy kuskata paikasta A paikkaan B. Hänellä ei ole korttia (ei ole kiinni taloudellisesta tilanteesta), ja hän asuu miehensä kanssa sellaisessa paikassa että tarvitsee miehensä kyyditsemistä toiselle paikkakunnalle päivittäin. Eikä hän voi harjoittaa nykyistä ammattiaan kun ei suostu käymään teoriakokeessa edes traktorikorttia varten (koulussa hänen oli kuitenkin pakko opetella käytännössä ajamaan sitä)ö

Kesäisin hän sentään kulkee skootterilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bvö:
ja yleensä juuri nämä naiset muuttavat mahdollisimman kauas ja jäävät kotiin 4 pienen mukulan kanssa. Hyvin järkevää. Sitten ihmetellään palstalla kun ei pääse mihinkään. Hohhoijaa!
Usein ei ole mitään hyötyä, vaikka tämmöinen nainen hankkisikin ajokortin, koska mies (jonka tahdosta sinne helvetinkuuseen on muutettu) omii perheen ainoan auton, ja luonnollisesti rahaa ei kuitenkaan ole hankkia toista autoa, koska mies ei tienaa tarpeeksi että sitä hänen vaatimaansa omakotitalo maalla -idylliä pystyttäisiin kunnolla pitämään yllä hänen tuloillaan...
+ tietystikään nainen ei voi mennä töihin, koska päiväkotiin on 20km ja lähimmät vapaat työpaikat ovat jossain 60km päässä toiseen suuntaan, eikä päiväkoti suostu pitämään lapsia niin pitkää päivää mikä kaikkiin näihin matkoihin ennen ja jälkeen työpäivän menisi.

Tätä asiaahan ei tullut kuitenkaan ajateltua silloin, kun tuntui hyvältä ajatukselta ostaa se omakotitalo sieltä korvesta, mistä sen sai kerrostalokaksion hinnalla. Ajateltiin vaan, että kylläpä lapsilla on mukavaa kasvaa maalla.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja miäs:
No mitä luulisit? Kysypä huviksesi muutamalta naiselta esim. kumpi on vasen käsi.
Tää on niin totisinta totta:D Miten voi ajaa turvallisesti autoa jos ei tiedä kumpi on vasen ja kumpi oikea, ja piru vie kun takaisin tullessa vasen on eri puolella:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja miäs:
No mitä luulisit? Kysypä huviksesi muutamalta naiselta esim. kumpi on vasen käsi.
:LOL: Voin ihan rehellisesti tunnustaa että vasen ja oikea menevät aina sekaisin,mutta en sitten tiedä miten se ajotaitoon vaikuttaa?
Sitä vartenhan Volvot ovat. :D
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja Kovajänis:
Mulla ei ole ajokorttia ihan siitä syystä kun kärsin huomattavasta keskittymiskyvyttömyydestä, en voisi ikinä kuvitellakaan että kykenisin autoa ajamaan.
Näemmä jollain muullakin sama syy autottomuuteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja miäs:
No mitä luulisit? Kysypä huviksesi muutamalta naiselta esim. kumpi on vasen käsi.
:LOL: Voin ihan rehellisesti tunnustaa että vasen ja oikea menevät aina sekaisin,mutta en sitten tiedä miten se ajotaitoon vaikuttaa?
Sitä vartenhan Volvot ovat. :D
Mulla on aviomies joka vieressä istuessaan navigoi sujuvasti mun kielellä ja ymmärtää jopa munkin ohjeet. :D
 
hiphei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bvö:
ja yleensä juuri nämä naiset muuttavat mahdollisimman kauas ja jäävät kotiin 4 pienen mukulan kanssa. Hyvin järkevää. Sitten ihmetellään palstalla kun ei pääse mihinkään. Hohhoijaa!
Usein ei ole mitään hyötyä, vaikka tämmöinen nainen hankkisikin ajokortin, koska mies (jonka tahdosta sinne helvetinkuuseen on muutettu) omii perheen ainoan auton, ja luonnollisesti rahaa ei kuitenkaan ole hankkia toista autoa, koska mies ei tienaa tarpeeksi että sitä hänen vaatimaansa omakotitalo maalla -idylliä pystyttäisiin kunnolla pitämään yllä hänen tuloillaan...
+ tietystikään nainen ei voi mennä töihin, koska päiväkotiin on 20km ja lähimmät vapaat työpaikat ovat jossain 60km päässä toiseen suuntaan, eikä päiväkoti suostu pitämään lapsia niin pitkää päivää mikä kaikkiin näihin matkoihin ennen ja jälkeen työpäivän menisi.

Tätä asiaahan ei tullut kuitenkaan ajateltua silloin, kun tuntui hyvältä ajatukselta ostaa se omakotitalo sieltä korvesta, mistä sen sai kerrostalokaksion hinnalla. Ajateltiin vaan, että kylläpä lapsilla on mukavaa kasvaa maalla.
näin juuri
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ole autoa, eikä varaa hankkia ja ylläpitää sellaista, joten eipä ajokortista olisi mitään iloa.
Ei mullakaan ole autoa kun ei ole siihen varaa, mutta ajokortti kyllä on. Kyllä se helpottaa jos on mahdollisuus lainata joltakin autoa joskus, ei tarvitte pyytää aina kuskaamaan.
Mulla ei ole oikein kellään läheisemmällä tutullakaan autoa. En viitsi ajaa ajokorttia "varastoon", pitäisi saada auto käyttöön ainakin joksikin aikaa, että kehittyisi jonkinlaista rutiinia ajamiseen.

Jos jonnekin ei pääse pyörällä tai julkisilla, niin ei kai mun ole mikään pakko sinne päästä.

Tietty jos nyt saisin jonkun huipputyöpaikan paikasta, jonne päästäkseen olis pakko olla oma auto, niin hankkisin kyllä kortin ja auton. Mutta se vaatisi tietysti sitä, että palkkakin on sen mukainen että sillä kustannetaan nämä molemmat. No way mihinkään osa-aikaiseen siivoojanpaikkaan 30km päässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja miäs:
No mitä luulisit? Kysypä huviksesi muutamalta naiselta esim. kumpi on vasen käsi.
:LOL: Voin ihan rehellisesti tunnustaa että vasen ja oikea menevät aina sekaisin,mutta en sitten tiedä miten se ajotaitoon vaikuttaa?
Voihan uittu:D Toivottavasti et aja autoa?
 

Yhteistyössä