Miksi naisia ei kiinnosta roskakuskin työ?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 18.05.2019.

1. vierailija

vierailija Vieras

"Urbaser Oy:n kolmestasadasta kuljettajasta suomessa on tällä hetkellä naisia alle viisi prosenttia. Suuri osa kuljettajista on siis edelleen miehiä. Yritys ajaa pääkaupunkiseudulla muun muassa HSY:n eli Helsingin seudun ympäristöpalveluiden jätekuljetuksia.

”Naisten määrä on ollut nousussa ja toivommekin heitä enemmän alalle. Aiemmin heitä ei ollut juuri lainkaan”, Urbaser Oy:n kuljetusesimie Miko Petäjäinen kertoo."

https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000006110111.html

2. vierailija

vierailija Vieras

Vastikään oli AKT:n lehdessä oikein kansikuvajuttu naispuolisesta roskakuskista. Ihan kiva, että yrittävät rekrytä enemmän naisia. Nykyään kuitenkin autot ovat hyvillä säädöillä varustettuja ja roskikset alkavat olla toimivilla pyörillä rullaavia, niin kyllä siinä hommassa pärjää.

En tiedä miten se oikeasti menee, mutta sellaisen kuvan olen saanut, että työpäivä päättyy kun reitti on ajettu. Eli vähän niin kuin urakkaporkkana rakennettu sisään. Se on aika hyvä etu, jos ei ajosuunnittelija ole tehnyt reittejä liian tiukoiksi. Päivät kuitenkin alkavat aikaisin aamulla, niin siinä voi jäädä hyvin vapaa-aikaa iltoihin. Pekkaset lie kuuluvat alaan ja palkka on varmaan ihan ok.

3. vierailijasg

vierailijasg Vieras

4. vierailija

vierailija Vieras

Eikö kaiken työn pitäisi kiinnostaa?

5. vierailijasg

vierailijasg Vieras

Miksi ihmeessä kaikkia pitäisi kiinnostaa kaikki työt? Ketään tässä maailmassa ei kiinnosta jokainen työ. Todella omituinen ajattelutapa sulla.

6. NewYork

NewYork Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    25
    Aika harva nainen ajaa tietoisesti C tai CE kortin. Kun ajokorttihinnat nykyään on pilvissä. Itse ajoin C-kortin isäukon vaatimuksesta ja maksoin puolet kortista itse.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. vierailija

vierailija Vieras

Oletko ajanut kuorkkia?

8. vierailija

vierailija Vieras

Mitä roskakuski tienaa? Ja tarkoitan mitä tienaa suunnilleen perustyöajalla.

Usein kun kerrotaan jostain "miehisen" ammatin korkeasta palkasta, se perustuu siihen, että siellä väännetään pitkää vuoroa, iltaa ja yötä ja/tai vielä viikonloppuja ja juhlapyhiä.

Se ei oo sitten sama asia. Peruspalkkaa siis tarkoitan.

Itse voisin vaikka harkita. Tuli aikoinaan ajettua C-kortti, en sit tiä saako tuommoista jo sillä ajaa.

9. vierailija

vierailija Vieras

Vielä enemmän mua mietityttää, että miksi naisia ei kiinnosta roskakuskit. Mikä tahansa alipalkattu konttorirotta menee ohi.

10. r0s

r0s Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    2 963
    Mulla ei oo korttia siihen mutta myönnän että olen joskus ajatellut että pitäisi ajaa koska sit voisi vaikka just roskakuskiksi.

Mulla on hyvä hajuaisti mutten kovin helposti ala voimaan pahoin vaiks haisisi kaamealle. Se on ehkä syy, miksi jotkut eivät alalle halua.

11. vierailija

vierailija Vieras

Oisko joku 13€ tunti?

12. NewYork

NewYork Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    25
    Mitähän mä EN olisi ajannut.. 5v olin ammattikuskina ja painoluokka siellä +/-50t. Ja ei ollu kuorma-auto. :D

13. NewYork

NewYork Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    25
    Roskakuski on tavattaessa helvetin äreä. Varsinkin työkeikalla. Siinä vika.

14. vierailija

vierailija Vieras

Mikä johtunee varmasti siitä että ajokeikat on kellotettu liian tiukiksi.

15. vierailija

vierailija Vieras

Tuntipalkallahan ne duunia tekee.
    Kusipäisempiä liikennesääntöjen rikkojia kuin paskakuskit ei ole olemassa.

16. m1es

m1es Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.10.2014
    Saadut tykkäykset:
    1 191
    Rehellinen huomio. (y) Naisen "80 senttiä" kertyy usein mukavana työaikana tehdyistä lyhyistä työpäivistä kevyttä sisätyötä.

17. Mä olen seurustellut muutaman kuukauden roskakuskin kanssa. Miehen ammatilla ei ollut mitään tekemistä suhteen päättymisen kanssa. Mies oli yksinkertaisesti itseään täynnä oleva kusipää joka mun selän takana viestitteli koko ajan muiden naisten kanssa.

En ole valinnut seurustelukumppaneitani ammatin tai palkan perusteella. Nykyinen aviomies on tehtaalla töissä eli ihan perusduunari on hänkin.

18. NewYork

NewYork Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    25
    Totta, senkin huomasi 12h päivissä ettei lapsistaan tiennyt juuri mitään. Kun teki pitkiä jaksoja, niin lopulta neuvolassa jäi tuijottamaan sitä tätiä, kun ei osannut vastata kysymyksiin: lempiväri, leikit, mitä tekee päivän aikana.. Karu herätä todellisuuteen. (n)

19. vierailija

vierailija Vieras

Mua kiinnostaa lähtökohtaisesti ihminen eikä hänen työroolinsa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  20. vierailija

vierailija Vieras

Niin just. Otetaan vaikka lähihoitaja esimerkiksi. Kevyttä sisähommaa

21. vierailija

vierailija Vieras

Mun mielestä naisen euro on 80 senttiä on aika valheellinen väite. Jossain tutkimuksesssa kai laskettiin, että todellisuudessa se on kaikki huomioiden 97 senttiä. Eli toki tuossakin on parantamisen varaa.

Mutta se on totta, että ilman naisia homma ei pyörisi ja heidän vastuunsa perheestä on LÄHES AINA huomattavasti isompi. Monet rakenteet yhä haittaavat paljon naisia jne... Mutta on myös paljon ympäristöjä, joissa naisilla on periaatteessa samanlaiset mahdollisuudet kuin miehillä.

Asia ei ole yksinkertainen millään muotoa.

22. vierailija

vierailija Vieras

Niin ja kun se lähihoitaja painaa 5-vuoroa ja tekee 3-4 vuoroa kuukaudessa ylitöitä, niin kuin tuossa indikoitiin, niin kummasti se palkkakin on ihan hyvä. Mutta jos valitsee päivävuoron ja minimitunnit, niin saa sen mukaista palkkaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri