Miksi niin usen kivan talon pilaa JÄRKYTTÄVÄ KADUN NIMI? :/

  • Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Ollinkujallakin on tullut vierailtua, taitaa löytyä ainakin Lieksasta... :)
Mitä hauskaa on Ollinkujassa?
Kullinoja..

Meillä on sellainen kadunnimi (en viitti kertoa mikä, kun on ainoa senniminen Suomessa ja hyvin lyhyt katu) että siinä ei ole mitään härskiä eikä noloa, mutta kukaan ei ikinä kuule sitä oikein. Aina saan olla luettelemassa kirjaimia. Ja sitten se kuulija on ihan ihmeissään, että ai tollanen, onpa outo. Vaikka se sana siinä nimessä on ihan suomen kielen sana, vähän vanha vaan.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja kö?:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin:
Kyllä kauniit kadunnimet olisi ihania, asun lähellä, mutta en kuitenkaan KUUNSILLALLA.
Ihana Kuunsilta =)
Meidän lähellä on mm. Auringonkehrä ja Myötäinen, mutta itse asutaan ihan tylsän nimisellä tiellä :/
Espoon Olarissa asutte?
Todennäköisesti asuvat Turussa Hirvensalossa...
 
Just
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ette kai ole tosissanne, että jättäisitte muuttamatta jonnekin vaan kadun nimen takia.

Paskalampia on varmaan paljonkin.
Kovasti pitäis kyllä miettiä. Teen töitä kotoa ja silloin myös mun yrityksen osoite on mulkunkatu, jos muutetaan mulkunkadulle.
esimerkki... miltä näyttäis keltaisilla sivuilla, mainonnassa, käyntikorteissa seuraava:

Kauneushoitola Kaunis Eveliina
Mulkunkatu 8

Kyllä kaks kertaa miettisin, että kannattaako. (en tiedä onko tuollaista kauneushoitolaa, toi oli vain esimerkki)
No oispa vaikeeta ottaa postilokero jos yritystoimintaa haittaa.

Kuka jättäis menemättä hyvään yritykseen, vaikka kuntosalille tai tasokkaalle kirppikselle vaan siks että se sijaitsee Peppulammenkadulla? Kuka jättäis unelmiensa kodin ostamatta siksi että se sijaitsee Revantiellä?
 
Särräisniemi
Alkuperäinen kirjoittaja opp:
Ystäväni asui ennen Alapääntiellä. Lähellä oli Ylipääntie, mietin aina miksei se toinen tie ollut Alipääntie.

Kotipaikkakunnallani on saaret Ylämulkku ja Alamulkku :D
Moon ollu molemmissa saarissa retkellä! :)
 
voisi
myös miettiä, miksi teitä ja katuja nimetään niin tyhmästi. ketkä viskaalit niitä keksii saunassa kännipäissään? "laitetaas siihen Mulkerokuja, hehhee..."

Kaudunnimet on suht pysyviä, ehkä niihin voisi vähän panostaa... Ja onko sit jonkun asuinalueen Ruuvi-, Mutteri-, Naulakadut nyt niin hauskoja?

Yleensä en ole tosikko ;)
 
Trelainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun täti muutti tampereella kalkkuun ja mun äiti oli kauhuissaan, että kuin se voi muuttaa kalkkuun, kun se on pohjosessa tarkottanu miehen elintä (ovat siis sieltä lähtösin).
Ja jossakin on tienviitta Kalkku-Mutala. Teepä sanankäännös.. :D
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eräässä kaupungissa on mm seuraavia kadunnimiä: soppajono, potero.

Mekin aikoinaan hylkäsimme talon joka olisi ollut Rensselikujalla.
Siis MIKÄ vika on Rensselikujassa? Vai onko se jollain murteella jotain härskiä?

Tuon jo mainitun Kiimakalliontien nimen takia tiedän erään kerran yhden auntokaupan menneen puihin. (Ei, en ollut itse osallisena..)
 
Trelainen
Alkuperäinen kirjoittaja Trelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun täti muutti tampereella kalkkuun ja mun äiti oli kauhuissaan, että kuin se voi muuttaa kalkkuun, kun se on pohjosessa tarkottanu miehen elintä (ovat siis sieltä lähtösin).
Ja jossakin on tienviitta Kalkku-Mutala. Teepä sanankäännös.. :D
Ja nyt ketjua pitemmälle luettuani huomaan, että tää oli täällä jo mainittu.
 

Yhteistyössä