Miksi nuoret naiset ovat niin turvonneita?

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
Kyllä mä sanoisin että syynä on nykyajan hiukan vinoutuneet ruokailutottumukset. Ennen ruokaa syödään nälkään, nyt sitä syödään ajankuluksi, huviksi, tunteisiin, lohdutukseksi, piristykseksi, palkinnoksi jne.

Harva lihoo sillä, että syö 5 ateriaa päivässä. Kyllä lihominen useimmiten tapahtuu niillä naposteluilla aterioiden välissä... Suklaapatukka töissä, pari keksiä illalla, keittiön ohi kulkiessa pulla, telkkarin ääressä siideri, leipomispäivänä pullaa aina kun pellin ohi kävelee, jokaperjantainen sipsipussi ja irtsaripussi telkkarin ääressä jne.
 
"eee"
Usein jo kotoa opitaan vääränlaiset ruokailutottumukset. Ennen hampurilaiset ja pizzat olivat juhlaruokaa, jota syötiin muutaman kerran vuodessa, vaikka koulun kevätjuhlan kunniaksi. Nyt ne ovat arkiruokaa, jolla korvataan tavallisia aterioita jopa viikoittain. Lapset eivät enää edes arvosta hampurilaisia, se on arkiruokaa siinä missä mikä tahansa muukin.

Myös muut herkuttelut olivat ennen spesiaalitapauksia, nykyään suklaapatukka ostetaan joka kauppareissulla ja huoltoasemakäynnillä.
 
siideri, energiajuomat, isontuneet karkkipussit.. ja kyllä se kotiruokakin lihottaa, joku makkarakastike perunoilla nostaa painoa tosi tehokkaasti! itse olin parikymppisenä hoikka kuin mikä, mutta nyt kolmekymppisenä.. usein mietin, että miten helvetissä sitä on päästänyt itsensä tähän kuntoon.. |O :confused: :x
inhoan kroppaani, vannon aina aloittavani laihiksen vaikka kaverit hokevatkin että olen juuri ihannepainossani (165/ 65).. ei vain siltä tunnu! käsivarret löllyvät ja maha.. no, melko paljon kertoo se että että ylläni on tiukka mammatoppi joka istuu kuin valettu.. enkä ole raskaana. syyt meikäläisen pöhötykseen ovat varmasti suklaa&battery-riippuvaisuuteni, miehen tekemät herkulliset kotiruuat sekä reuma, jonka takia en saa enkä pysty enää viuhtomaan pyörällä pitkin kaupunkia.. mies saa toimia taksinani ellen sitten mene bussilla
 
Viimeksi muokattu:
Meidän perheessä se on mies, joka turvottaa itseään...

Ja kun katseli lätkää ja suomalaista (kuten ruotsalaistakin) yleisöä, niin aika pulskaa porukkaa suurinosa katsomosta.

Jaa mistä jotuu. Enemmän energiaa (esim. siidereitä, lonkeroita, oluita) ja vähemmän liikuntaa.
 
[QUOTE="Mamma italiana";23794859]suomalainen kahvittelukulttuuri? sen kahvin kanssa pitàà monelle olla jotain makeaa.[/QUOTE]


Mitses, kun Egyptiläisillä tuntuu olevan vahva leivonnaisten kulttuuri, mutta silti ovat laihoja kuin kukkakepit?
 
"vieras"
Hyi miten ilkeästi sanottu:( Eikö raskaana oleviakaan jätetä enää rauhaan.
Miten niin "rauhaan"?
Miksi raskausajan lihominen olisi aivan hyväksyttävää,ellei hyväkin juttu?
En voi ymmärtää näitä jotka tosissaan komentavat miestä keskellä yötä grillille hakemaan mammalle sapuskaa, KOSKA TÄMÄ ON RASKAANA.
Päinvastoinhan raskausaikana tulisi syödä terveellisesti ja jättää ne makean ja rasvaisen mieliteot huomiotta, ei se raskaus ole mikään oikeutus lihoa kamalaksi porsaaksi(eikä ole hyvä vauvallekkaan).
Yhtä lailla niitä mielitekoja voi vastustaa raskausaikana kuin muutenkin, tai pikemminkin olla vastustamatta..
 
bimama
se on tämä vaatemuoti: matalat, tiukkavyötäröiset farkut puristavat renkaan vyötärölle ja henkkamaukan tiukat trikoopuserot näyttävät jokaisen muhkun ja kurvin . en tosin kiistä, etteikö sekin voisi vaikuttaa kun istutaan mässäilemässä subwayssa tai mc donaltsilla ja sen jälkeen vielä kävellään energiajuoma tölkit käsissä pitkin kaupunkia...
 
"Jenis"
Onko jotenkin hyväksytympää olla turvonnut ja pullea jos ikä on 30-40v? Vai miksi tässä puhutaan vain nuoreista naisesta?
No varmaan nää kauhistelijat, itseni mukaanlukien, käyttävät mittarina omaa nuoruuttaan. Kun MINÄ olin nuori, kukaan teini ei ollu läski, paitsi ne pari "rotevaa" joita oli 1-2 per luokka. Ei me syödä mussutettu koko ajan eikä mitään energiajuomia ollu ees keksitty - saati sitten että koko vuosiluokalla ois ollu joku skootteri. Liikuttiin lihasvoimin, syötiin jos oli nälkä, ja ei tod. ollu tollaista siideriröllykkää kellään.
 
[QUOTE="Jenis";23796362]No varmaan nää kauhistelijat, itseni mukaanlukien, käyttävät mittarina omaa nuoruuttaan. Kun MINÄ olin nuori, kukaan teini ei ollu läski, paitsi ne pari "rotevaa" joita oli 1-2 per luokka. Ei me syödä mussutettu koko ajan eikä mitään energiajuomia ollu ees keksitty - saati sitten että koko vuosiluokalla ois ollu joku skootteri. Liikuttiin lihasvoimin, syötiin jos oli nälkä, ja ei tod. ollu tollaista siideriröllykkää kellään.[/QUOTE]

Miten minusta tuntuu että kaikki nuoret ystäväni jotka laihoja, syövät ihan herkkuja ja kaikkea mutta pulleat taas joita on vähän, light tuotteita ja laihdutusruokaa, eli taitaa olla toisinpäin. Suurin osa pulleammista ystävistä on vanhempia naisia jotka käyttävät tekosyytä juuri ikäänsä.
 
"Jenis"
Miten minusta tuntuu että kaikki nuoret ystäväni jotka laihoja, syövät ihan herkkuja ja kaikkea mutta pulleat taas joita on vähän, light tuotteita ja laihdutusruokaa, eli taitaa olla toisinpäin. Suurin osa pulleammista ystävistä on vanhempia naisia jotka käyttävät tekosyytä juuri ikäänsä.
No tuota... tässä nyt ei varmaan voi kattoa vain omaa ystäväpiiriään. Länsimainen ihminen senkun läskistyy, ja nykyiset nuoret ovat niitä joiden eliniänodote on tästä syystä lyhyempi kuin vanhemmillaan. Tämä on ensimmäinen kerta koko ihmiskunnan historiassa kun näin käy.
 
Mä olin ainakin pullea kun BMI oli 24,5! Ällötti katsoa peiliin kun sieltä katseli sellainen tursake! Ja tuumakoon 30 housutkaan ei meinanneet riittää. Pituutta 163 cm ja painoa silloin pahimmillaan 65 kg. Nyt olen laihduttanut ja olo on PALJON parempi, lenkkeilykin paistuu paremmin eikä väsy niin helpommin. Tärkein syy illon on kylläkin turhamaiselle luonteelleni se, että vaatteet näyttää paljon paremmalta ja mieskin kehuu ulkonäköä :heart: Ja siis lisättäköön että mun vartalonrakenne nyt vaan on sellanen, joku muu näyttää ihan sopusuhtaiselta tuon kokoisena.

Mut yleisesti ottaen aiheeseen, KYLLÄ olen huomannut että niin naisille kuin miehillekin alkoholi ja mässyt maistuu ja sit ollaan siiderilehmiä.
 
joooh
ja light-tuotteiden käytön lisääntyminen, kaikista tereveellisintä olisi syödä kohtuudella voita, rasvallista maitoa ja kermaa, lisänä runsaasti kasviksia ja marinoimatonta lihaa, perunat ja pastat tietenkin minimissä. vesi janojuomana ja leipääkin vain kaksi siivua päivässä
 
"huhu"
Mä olin ainakin pullea kun BMI oli 24,5! Ällötti katsoa peiliin kun sieltä katseli sellainen tursake! Ja tuumakoon 30 housutkaan ei meinanneet riittää. Pituutta 163 cm ja painoa silloin pahimmillaan 65 kg. Nyt olen laihduttanut ja olo on PALJON parempi, lenkkeilykin paistuu paremmin eikä väsy niin helpommin. Tärkein syy illon on kylläkin turhamaiselle luonteelleni se, että vaatteet näyttää paljon paremmalta ja mieskin kehuu ulkonäköä :heart: Ja siis lisättäköön että mun vartalonrakenne nyt vaan on sellanen, joku muu näyttää ihan sopusuhtaiselta tuon kokoisena.

Mut yleisesti ottaen aiheeseen, KYLLÄ olen huomannut että niin naisille kuin miehillekin alkoholi ja mässyt maistuu ja sit ollaan siiderilehmiä.
mun painoindeksini on 25.5, olen samanmittainen kuin sinäkin, en kyllä ole mikään siiderilehmä, sillä alkoa en juo, kasvot mulla on tosi luiset, rasva on kerääntynyt rintoihin,reisiin ja peffaan. hoikempana olisin kyllä näpsäkämmän näköinen, mutta en missään nimessä ole mikään siiderilehmä.
 
ja light-tuotteiden käytön lisääntyminen, kaikista tereveellisintä olisi syödä kohtuudella voita, rasvallista maitoa ja kermaa, lisänä runsaasti kasviksia ja marinoimatonta lihaa, perunat ja pastat tietenkin minimissä. vesi janojuomana ja leipääkin vain kaksi siivua päivässä
Hmmm..syön tosi vähän leipää, vettä lähes aina janojuomana ja kahvia päivisin ilman sokeria..en juo rasvatonta maitoa..sitä vettä..enkä light-tuotteita. Herkuttelen kyllä, tosin ennemminkin jollain rasvaisemmalla kuin sokerisella.. harvoin marinoitua lihaa jne..ja olen kyllä hoikka eikä pömppistä. Joten tässäkö syy miksi olen hoikka tekemättä oikeastaan mitään? Niitä kuuluisia energiajuomia joskus harvoin, kun väsyttää TODELLA paljon ja on niin kuuma keli että kahvi kuvottaa. Mielenkiintoista... :D
 

Yhteistyössä