Miksi olet tehnyt lapsia ilman tukiverkkoa?

  • Viestiketjun aloittaja peijjooni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
En oikein ymmärtänyt ap:ta,ihmettelee,että miksi tekee lapsia,jos ei ole tukiverkkoa,mutta sitten sättii,jos tukiverkko onkin apuna?
Eikös lapset yleensä tehdä itselleen,eikä tukiverkolle....tai kait niitä sellaisiakin on,jotka eivät jaksa lapsiaan hoitaa,vaan hoidattavat toisilla.

Ketäs mä nyt oon sättinyt jolla on tukiverkko? *raapii päätään*
Miksi olet tehnyt lapsia ilman tukiverkkoa?
Itse en ainakaan oisi alkanut lasta edes tekemään, jos olisin maailmassa niin yksin, ettei olisi ketään tukena ollut.

Aika ikävästi käy jos te vaikka sairastutte.
Lapset laitetaan vieraisiin hoteisiin ykskaks. Nice.

Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Näköjään usea koira taas älähti, kun kalikka kalahti. Minä ymmärrän aloittajan pointin. Ärsyttää etenkin sellaiset ihmiset, jotka miehen perässä muuttaa esim 500 km päähän omasta perheestään, kavereistaan jne ja sit itketään, kun ollaan vaan kotona lasten kanssa ja ei pää kestä? Haloo ja huomenta! Olisi ajatellut ennen muuttoa!

Ei se tukiverkko minun mielestäni tarkoita pelkästään lapsen hoitoon saamista, vaan sitä henkisen jaksamisen tukemista. On joku jolle jutella, joku jolle purkaa parisuhdeongelmia (ja kaikilla niitä on, ainakin joskus!), joku jolta kysyä neuvoja jne.
Kaikki eivät jaksa olla työttömänä siellä sukulaisten lähellä- joskus on "pakko" muuttaa :kieh:
No mut sit on mun mielestä turha parkua jos raha/ura on ollut tärkeämpää.
Ai siis sun mielestä on parempi olla työttömänä- siis todellakin ilman töitä :eek:
Voi hyvä luoja! Mulle perhe ja ystävät on tärkeämpiä kuin työ! Kyllä mun täytyy olla jotenkin sairas!
Näköjään. Kyllä mulle ainakin on tärkeetä et mun perheelläni on katto pään päällä ja ruokaa pöydässä..
No ei se nyt ihan noin mee, mutta kaikilla meillä on eri arvot elämässä. Minulle tärkeimmät asiat eivät ole sinulle tärkeimpiä ja päinvastoin.
Okkay- näinhän se menee :xmas:
Teit niin tai näin, aina on nokankoputtajia- onneksi itse tiedetään omat arvomme joiden mukaan eletään :saint:
 
aslö
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
No ei se nyt ihan noin mee, mutta kaikilla meillä on eri arvot elämässä. Minulle tärkeimmät asiat eivät ole sinulle tärkeimpiä ja päinvastoin.
:LOL: Hienoa, et jotkut elää pyhästä hengestä...
...jota myös sossuksi ja/tai Kelaksi kutsutaan :saint:
Olen sitä mieltä, että töitä saa aina. Mutku ollaan niin helvetin nirsoja. "Minä kun vessoja pese".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
No ei se nyt ihan noin mee, mutta kaikilla meillä on eri arvot elämässä. Minulle tärkeimmät asiat eivät ole sinulle tärkeimpiä ja päinvastoin.
:LOL: Hienoa, et jotkut elää pyhästä hengestä...
...jota myös sossuksi ja/tai Kelaksi kutsutaan :saint:
Hienosti suomennettu, en arvannu suoraan laittaa, olis harmaa voinu hirmustua... :snotty: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Olen sitä mieltä, että töitä saa aina. Mutku ollaan niin helvetin nirsoja. "Minä kun vessoja pese".
Joka paikkakunnalla ei vaan ole töitä.
Lisäksi ihmisillä on allergioita ja esimerkiksi astmaa, joka estää siivoustyöt.
Ja joo, motivaation puutekin on varmaan syynä, jos on kouluttautunut diplomi-inssiksi tai aivokirurgiksi, ja kotipaikkakunnalla on vaan siivoustyötä tarjolla.
 
Koskja haluttiin lapsia ja oltiin kohtalon oikusta ajaduttu kauas sukulaisista. laskimme kuitenkin että tullaa itse hoitamaan lapsemme ja pärjätään näinkin, eikä pidetty mahdottomana sitäkään että jossain vaiheessa voitaisiin tutustua ihmisiin joista tulisi tukiverkkoa.

Kyllä tämän reilun 3v aikana on ollut monta hetkeä milloin ajatus läöhellä asuvista sukulaisista olisi ollut taivaallinen pelastus! Mutta kun leikkiin lähtee niin leikin kärsiköön. Jonkinlaista tukiverkkoa ollaan saatu kyhätyksi, muutamien samassa tilanteessa olevien lapsiperheiden kanssa hoidetaan tarpeentullen toistemme lapsia vaikka nyt tuo alkaa meidän osalta mennä väöhän turhan hankalaksi. Meidän lapset ovat aika raskaita hoidettavia kenelle hyvänsä, ja jos perheessä on jo valmiiksi 2 omaa lasta niin ei sitä mielellään tuollaista taakkaa toiselle sälytä. Silloin tällöin ollaan voitu kuitenkin saada toinen alpsi hoitoon ja sekin jo auttaa. Liäski on yksi lapseton kaveri joka ihailtavan rohkeasti on hoitanut molempia yhtäaikaa. :hug: Tosin nyt hänkin muuttaa pois.

Loppupelissä ollaan sitten hyödynnetty turvaverkkonamme, näin lapsenvahtiasioissa, sitä punaista vaatetta eli päiväkotia. Lapsilla on muutenkin lyhyet hoitopäivät ja paljon vapaita, joten ihan päiväkodin suosituksesta ollaan silloin tällöin annettu heidän olla jokunen tunti hoidossa niin että saadaan omaakin aikaa. Vaikka täällä olisikin tuomittu ratkaisu, meille siitä on ollut paljon iloa enkä tunne tuosta omantunnon tuskia. =)

Mitäs muuta... Lisäksi tietysti turvaverkkona on omat sukulaiset ja vanhat ystävät, noin puhelimen ja netin välityksellä ja on ihanaa vierailla puolin ja toisin. :heart:

En mielestäni ole noin valtavasti tästä valittanut, tätähän elämä on.
 
Tumpula
Mulla oli kaksi vaihtoehtoa. Joko tehdä lapsia heikosta tukiverkosta huolimatta tai jättää lapset tekemättä. Halusin lapsia joten päädyin ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Siihen en voinut vaikuttaa että tukiverkko romahti. Mulla ei siis ole muita hoitajia lapsille kuin mä ja mies. Äitini olisi halukas auttamaan mutta 200 km välimatka rajoittaa. Kunnalta on turha mennä täällä pyytämään apua, sitä ei saa.

Ilmeisesti en sitten olisi lapsiani ansainnut?
 
kyllästynyt
Aina joku alkaa jauhamaan noita kalikkajuttuja...

Jos joku alkaa vaikka väittelemään, että esim. "Alkoholistien lapset tulisi pakkosteriloida, koska heistä ei voi tulla kunnon vanhempia" ja siihen tulisi vastalauseita TAAS tulisi joku kalikkajuttuinensa ja kuoro hymistelemään, että "PEESI, PEESI nyt on alkkisten lapset saaneet kalikasta"

Tämä siis vain esimerkki. Jotkut ihmiset osaavat eläytyä toistenkin tilanteisiin, jos omaavat empatiakykyä.
 
aslö
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Olen sitä mieltä, että töitä saa aina. Mutku ollaan niin helvetin nirsoja. "Minä kun vessoja pese".
Joka paikkakunnalla ei vaan ole töitä.
Lisäksi ihmisillä on allergioita ja esimerkiksi astmaa, joka estää siivoustyöt.
Ja joo, motivaation puutekin on varmaan syynä, jos on kouluttautunut diplomi-inssiksi tai aivokirurgiksi, ja kotipaikkakunnalla on vaan siivoustyötä tarjolla.
Siinäpä se! Itse olen korkeasti koulutettu ja minä olen niitä vessoja pessyt! Monenlaista työtä voi tehdä myös netin välityksellä, YRITTÄJYYS on myös mahdollinen vaihtoehto. Ei se ainoa vaihtoehto voi olla muutto. Itse asustan alle 1500 asukkaan kunnassa ja niin minä vain löysin töitä täältä....
 
peijjooni
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Ja mihinköhän ihmeeseen tarvitsen tukiverkkoa? On ihmisiä, jotka sellaista tarvitsevat ja ihmisiä, jotka eivät tarvitse. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen sakkiin.
No sitten on turha olla katkera ja valittaa, kuten niin monet tukiverkottomat tekevät.
En tiedä oletko sinä sellanen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....
Selitäpä nyt suomeksi että missä on ristiriita?????????????????? :eek:
Ymmärsi varmaan väärin.
Sä kaiketi tarkoitit, että kun tukiverkottomat sairastuu, niin niiden lapset joutuu tuikituntemattomien hoiviin.
Ja TT taisi ymmärtää asian niin, että paheksuisit sitä, että lapset ovat vanhempiensa sairastuessa hoidossa "vieraalla" eli perheen ulkopuolisella henkilöllä, joka kuitenkin on lapsille tuttu ja turvallinen.
Näin mä ainakin luulen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Olen sitä mieltä, että töitä saa aina. Mutku ollaan niin helvetin nirsoja. "Minä kun vessoja pese".
Joka paikkakunnalla ei vaan ole töitä.
Lisäksi ihmisillä on allergioita ja esimerkiksi astmaa, joka estää siivoustyöt.
Ja joo, motivaation puutekin on varmaan syynä, jos on kouluttautunut diplomi-inssiksi tai aivokirurgiksi, ja kotipaikkakunnalla on vaan siivoustyötä tarjolla.
Siinäpä se! Itse olen korkeasti koulutettu ja minä olen niitä vessoja pessyt! Monenlaista työtä voi tehdä myös netin välityksellä, YRITTÄJYYS on myös mahdollinen vaihtoehto. Ei se ainoa vaihtoehto voi olla muutto. Itse asustan alle 1500 asukkaan kunnassa ja niin minä vain löysin töitä täältä....
Ööh..kaikki ei halua perustaa jotain nettipuljua.. :headwall:

Miten voi olla noin mustavalkoset lasit..??????
 
Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....
Selitäpä nyt suomeksi että missä on ristiriita?????????????????? :eek:

Miksi olet tehnyt lapsia ilman tukiverkkoa?
Itse en ainakaan oisi alkanut lasta edes tekemään, jos olisin maailmassa niin yksin, ettei olisi ketään tukena ollut.

Aika ikävästi käy jos te vaikka sairastutte.
Lapset laitetaan vieraisiin hoteisiin ykskaks. Nice.

Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....

Elikkä tuo viimeisestä lauseesta voi päätellä,että ei ole oikein laittaa lasta vieraan hoiteisiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Siinäpä se! Itse olen korkeasti koulutettu ja minä olen niitä vessoja pessyt! Monenlaista työtä voi tehdä myös netin välityksellä, YRITTÄJYYS on myös mahdollinen vaihtoehto. Ei se ainoa vaihtoehto voi olla muutto. Itse asustan alle 1500 asukkaan kunnassa ja niin minä vain löysin töitä täältä....
Haa. Tulihan se sieltä. Sinä asut tuppukylässä ja sinä löysit sieltä töitä. Joten muidenkin on pakko löytää töitä omalta asuinpaikkakunnaltaan...

Henk.koht. olen sitä mieltä, että esimerkiksi aivokirurgin ammattitaito menee hukkaan vessoja pestäessä tai paikallisen K-marketin kassaa hoitaessa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Siinäpä se! Itse olen korkeasti koulutettu ja minä olen niitä vessoja pessyt! Monenlaista työtä voi tehdä myös netin välityksellä, YRITTÄJYYS on myös mahdollinen vaihtoehto. Ei se ainoa vaihtoehto voi olla muutto. Itse asustan alle 1500 asukkaan kunnassa ja niin minä vain löysin töitä täältä....
Tiedätkös, yrittäjän elämä se vasta onkin raskasta. Ainakin, jos ei sitä paljon puhuttua tukiverkkoa ole.

*sanoo pikkukylän yrittäjä... " Yrittämistä ilman turvaköyttä"*
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Aina joku alkaa jauhamaan noita kalikkajuttuja...

Jos joku alkaa vaikka väittelemään, että esim. "Alkoholistien lapset tulisi pakkosteriloida, koska heistä ei voi tulla kunnon vanhempia" ja siihen tulisi vastalauseita TAAS tulisi joku kalikkajuttuinensa ja kuoro hymistelemään, että "PEESI, PEESI nyt on alkkisten lapset saaneet kalikasta"

Tämä siis vain esimerkki. Jotkut ihmiset osaavat eläytyä toistenkin tilanteisiin, jos omaavat empatiakykyä.
täh
 
peijjooni
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....

Elikkä tuo viimeisestä lauseesta voi päätellä,että ei ole oikein laittaa lasta vieraan hoiteisiin...
Mikä helvetin ristiriita tossa on.
Tarkotan sitä, että eikö olisi kivempi laittaa lasta tuttuun paikkaan, jos vanhemmille sattuu jotain. Eikö olis parempi että olis tukiverkko valmiina, ettei sitä hätätilanteessa tarvitse etsiä tyhjästä!!!
Taidat tosiaan olla terapian tarpeessa. B)

 
mä ymmärrän ap:n pointin tavallaan..

mulla on älyttömän uskomattoman mahtava tukiverkko, pojan isä, tädit ja mummut asuu kaikki 20km säteellä ja lähestulkoon AINA saan pojan hoitoon jos haluan, voin käydä kaupassa yksin, saan pojan yökylään jos haluan jne.
mut myös muutenkin nuo ihmiset on tärkeitä kun pojan hoidon kannalta, heiltä saa sitä henkistäkin tukiverkkoa.
toi tukiverkko oli iso vaikuttaja lapsen pitämisessä, koska tiedostin et mä en olis yksin jaksanu.

sit tää on käännetty mun naamalle varmaan 29873 kertaa, mua koitetaan kateellisena syyllistää tosta tukiverkosta ja keskustelut joidenkin kanssa on tällasia:

"joku": meinaatko juhannuksena lähtee jonnekin?
minä: meinaan =)
"joku": ilman muksua vai perheen kanssa?
minä: miehen kanssa kaksin.
"joku": aha,just juu, on se vaan niiin vtun hienoo ku jotkut tollee pääsee, mulla on 5 lasta ja minnekään en pääse ja mikä oma elämä ja pidä kuule TOSI hauskaa ja :kieh: :kieh: :kieh:

oikeesti, ääähh, istun kiitollisena vaan hiljaa tääl takavasurissa :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....

Elikkä tuo viimeisestä lauseesta voi päätellä,että ei ole oikein laittaa lasta vieraan hoiteisiin...
Mikä helvetin ristiriita tossa on.
Tarkotan sitä, että eikö olisi kivempi laittaa lasta tuttuun paikkaan, jos vanhemmille sattuu jotain. Eikö olis parempi että olis tukiverkko valmiina, ettei sitä hätätilanteessa tarvitse etsiä tyhjästä!!!
Taidat tosiaan olla terapian tarpeessa. B)
Juu,nyt ymmärsin mitä tarkoitit..
 
Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....

Elikkä tuo viimeisestä lauseesta voi päätellä,että ei ole oikein laittaa lasta vieraan hoiteisiin...
Mikä helvetin ristiriita tossa on.
Tarkotan sitä, että eikö olisi kivempi laittaa lasta tuttuun paikkaan, jos vanhemmille sattuu jotain. Eikö olis parempi että olis tukiverkko valmiina, ettei sitä hätätilanteessa tarvitse etsiä tyhjästä!!!
Taidat tosiaan olla terapian tarpeessa. B)
Onko sinun välttämätöntä alkaa nälviä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Aina joku alkaa jauhamaan noita kalikkajuttuja...

Jos joku alkaa vaikka väittelemään, että esim. "Alkoholistien lapset tulisi pakkosteriloida, koska heistä ei voi tulla kunnon vanhempia" ja siihen tulisi vastalauseita TAAS tulisi joku kalikkajuttuinensa ja kuoro hymistelemään, että "PEESI, PEESI nyt on alkkisten lapset saaneet kalikasta"

Tämä siis vain esimerkki. Jotkut ihmiset osaavat eläytyä toistenkin tilanteisiin, jos omaavat empatiakykyä.
täh
Mä ainakin tajusin.
Eli vaikka on eri mieltä esim. tämän ketjun ap:n kanssa, niin itsellä voi silti olla tukiverkko kunnossa. Eli ei vastalauseiden takana aina todellakaan ole "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa"- ilmiö, vaan toisilla on empatiakykyä ja taito ajatella laajemmin, asettua toisen asemaan, vaikka itse ei samassa tilanteessa olekaan.
 
aslö
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Siinäpä se! Itse olen korkeasti koulutettu ja minä olen niitä vessoja pessyt! Monenlaista työtä voi tehdä myös netin välityksellä, YRITTÄJYYS on myös mahdollinen vaihtoehto. Ei se ainoa vaihtoehto voi olla muutto. Itse asustan alle 1500 asukkaan kunnassa ja niin minä vain löysin töitä täältä....
Haa. Tulihan se sieltä. Sinä asut tuppukylässä ja sinä löysit sieltä töitä. Joten muidenkin on pakko löytää töitä omalta asuinpaikkakunnaltaan...

Henk.koht. olen sitä mieltä, että esimerkiksi aivokirurgin ammattitaito menee hukkaan vessoja pestäessä tai paikallisen K-marketin kassaa hoitaessa.
Niinku jo sanoin niin ne on sun arvot! Ja nämä on mun arvot. Rakkaat ihmiset on mulle tärkeämpiä kuin se, että paljonko mun tilille kerran kuussa pätkähtää rahaa! Sekö sua nyt jurppii, että minä olen onnellinen? Minulla on ystävä, joka lähti perheineen miehen työn perässä monen sadan kilometrin päähän. Ystävä soittaa ja itkee minulle miten loppu on. Mies on töissä ja hän lasten kanssa kotona. Mies on usein ylitöissä. Kaveri ei pääse mihinkään. Ei ketään kelle antaa lapsia hoitoon, että voisi edes harrastaa jotain. Ei yhtään kaveria, jonka kanssa käydä edes kahvilla jne. Täällä olisi töitä, mutta miehelle ei kelpaa huonompi tulotaso.

Ja minä vai kaveri vai kaverin mies on tässä kohtaa tyhmä?
 

Yhteistyössä