Miksi olette siirtäneet lapsen isompaan sänkyyn..

Laidat alkoi kolisemaan koko ajan yöllä ja siihen herättiin sitten. Myös poika iso kokoinen, joten sänky näytti jo ahtaalta. Myös kaltereiden takana oleminen oli alkanut ahdistamaan, nyt pääsee itse kipuamaan sänkyyn ja sieltä pois (tosin tulee nyt joka yö keskelle nukkumaan :\|).
 
Esikoinen siirtyi jatkettavaan 1 v 2 kk ikäisenä, koska odotin silloin tuota meidän kuopusta enkä sen ison mahani ja supistusteni kanssa oikein kyennyt nostelemaan tyttöä sinne sänkyyn ja sieltä pois.

Kuopus siirtyi 1 v 1 kk ikäisenä jatkettavaan, koska pinnasänky jatkoi matkaansa sukulaiselle, jolle syntyi vauva niihin aikoihin. Tosin, nyt tää kuopuksen sänky on ympäröity kaapeilla ja keittiötuoleilla ettei pääse sieltä itse pois, että ihan sama vaikutus tällä on kuin, että pinnasängyssä nukkuisi.
 
Mä aloin pelkäämään, että lapsi pääsee kiipeämään laidan yli ja tippuu sieltä sitten päälleen yöllä kun en huomaa. Muutenkin on tuolle pinnasängylle uutta käyttöä kun syntyy tämä kakkonen.
 
Tyttö oli 1v 9kk kun siirtyi isompaan sänkyyn,koska helmikuussa pinnikseen tulee toinen asukki,niin on sellainen sopiva väli jonka aikana kukaan ei käytä sitä eikä neidille tule sellaista minun sänky oloa kun vauva nukkuu sitten siellä.
Meillä jostain syystä paranivat yöunet huomattavasti kun neiti siirtyi normaaliin sänkyyn,hän heräilee paljon vähemmän ja on selvästi tyytyväinen kun pääsee itse sänkyyn,sängystä hän ei jostain syystä tule itse pois.
 
Ollaan ajateltu muuttaa ja poika sais oman huoneen. poika nyt1v2kk. POju pääsee itse pois pinnasängystä, mutta todella vaarallisella tavalla. Heittäytyy pää edellä alas. Meidän sänkyyn onneks kun se siinä vieressä.
Kun saa oman huoneen niin en uskalla laitta poikaa enää pinnasänkyyn nukkumaan.
 
Meillä siinä 2 vuoden korvilla siirretty lapset ns. lastensänkyyn. Mutta uhma aina samalla hetkellä päällä ja sängyssä pysyminen ollut TODELLA hankalaa... Ehkä kolmannella kerralla on fikusmpi ja siirtää lapsen ajoissa isoon sänkyyn...
:headwall:
 
Himpula 03
Meillä kuopus nukkui vieressä tohon jouluaattoon asti, pinniksestä siirtyi viereen joskus 1v tienoilla kun alkoi heräillä pitkin yötä ja huuteli, eikä unikoulusta ollut meillä hyötyä niin otettiin viereen, että saatiin koko perhe nukuttua =) . Tosiaan olin päättänyt jo marraskuussa, että joululomalla tyttö siirtyy omaan petiin nukkumaan 2-vuotias ja hyvin on mennyt. Ekana yönä juoksutti mua vaan 01-04 välisen ajan ja muuten nukkui hyvin, eli mielestäni se meni loistavasti ja sen jälkeen ei ole huudellut. Aamulla tulee viereen kun herää klo 6.00 =)
 
Esikoinen siirrettiin isoon sänkyyn aikoinaan juuri siksi että laidat kolisivat kaiken yötä kun pituutta tuli lisää. Ikää oli silloin 1v 10kk. Kuopus on nyt 1,5v. ja nukkuu edelleen pinnasängyssä. Siirretään kun käy ahtaaksi.
 
paremmat unet
meidän tytsi siirtyi 1,3 vuoden ikäisenä jatkettavaan, ei nukkunut enää pinniksessä hyvin vaan rupesi heräilemään vähän väliä kun raajat kopisi laitoihin ja muutenkin taisi käydä ahtaaksi nukkuminen pinniksessä. heti ekasta yöstä lähtien isojen sängyssä nukkui koko yön heräämättä omassa huoneessaan ja sama tahti jatkunut nyt pari kuukautta, olisi siis pitänyt varmaan tehdä tuo siirto jo aiemmin!
näin siis meillä, suosittelen kokeilemaan jos alkaa öisin heräillä ;)
 
Meillä esikoinen siirtyi pinnasängystä pois olessaan 1v9kk,kuukautta ennen kuin kuopus syntyi.Kuopuks siirtyy varmaan samoihin aikoihin.Meillä kriteerinä,että täyy osata kulkea rappuset hyvin myös alaspäin ennen kuin pääsee isojen sänkyyn.
 
ninetsu83
poika oli paria kuukautta vaille 2 vuotta kun siirryttiin pois pinnasängystä pelkästään sen takia kun poika yöllä herättyään itse kiipesi pois sängystä ja välillä myös tippu pois sieltä.
 
Meillä molemmat tenavat on siirretty puolitoista vuotiaina jatkettavaan kun vauva sänkynä käytettiin matkasänkyä (jossa oli kunnon patja), jäi pieneksi kun oli vain 100 cm pitkä malli. Hyvin oppivat uuteen sänkyyn. Nuorempi nukkui suorilta ilman totuttelua.
 

Yhteistyössä