Miksi pannukakku ei kohoa?

  • Viestiketjun aloittaja voi että
  • Ensimmäinen viesti
"eipäs"
[QUOTE="vieras";22228095]Laitoit liikaa jauhoja/liian vähän munia, litraan maitoa tulee 6dl jauhoja ja 6 munaa.[/QUOTE]

Litraan maitoa riittää 5 dl jauhoja ja kolme munaa!
 
oih
[QUOTE="vieras";22228123]Olen ammatti-ihminen ja tuo on perusreseptin pohja.[/QUOTE]

Minkähän alan ammatti-ihminen? Tuollainen pannari maistuu pelkälle munalle ja haiseekin sille.
 
"vieras"
Minkähän alan ammatti-ihminen? Tuollainen pannari maistuu pelkälle munalle ja haiseekin sille.
Voi varmaan siltä tuntua jos itse käyttää 3 munaa... Peruspannariresepti, siihen voi sitten oman maun mukaan lisätä mausteita kanelia, vaniljaa... jokaiseen tuollaiseen perusjuttuun löytyy perusresepti jota muuttelemalla sitten saa helposti uutta makua, esim. jäädykkeisiin on perusresepti, vaahtoon, pannariin, perunamuusiin, carpaccioon jne. uuletko että kokit opettelevat kaikki eri reseptit ja menee johonkin soppaohjelmaan? Ei, meillä on päässä perusreseptit joita sitten muutellaan.
 
gg
mä teen aina tällä ohjeella 7,5 dl maitoa, 5 munaa, 4,5 dl jauhoja, vähän suolaa, 0,5 dl voita. aina on onnistunut ja noussut kunnon kuplat , vieraillekkin olen ohjeen antanut varmasti 20 kertaa kun ovat pyytäneet
 
"eipäs"
[QUOTE="vieras";22228131]Ilmanskos tuleekin useimmille mautonta pannaria![/QUOTE]

Tervetuloa maistamaan minun pannaria, se on hyvää tuolla munamäärällä. Jos laittaa enemmän munia niin se maistuu ihan munakkaalle... En ole kylläkään "ammatti-ihminen" mutta omaan makuaistin.

Mutta makuasioistahan ei voi kiiistellä, me syödään omanlaisemme pannari, syökää te ammatti-ihmiset omanlaisenne, vaikka pelkälle munalle maistuva :)
 
Ooo
Hassua, mä tein aina käsituntumalla ennen leivonaiset, pannarit, pulla- ja sämpylätaikinat... Mutta kyllä kunnon pannarissa pitää olla kananmunia, eikä pelkkää vehnäjauhoa, muutenhan se on kuin littana sämpylätaikina :confused:
Nykyisin en osaa enää tuntumalla leipoakaan juuri mitään kun koitan pysyä erossa noista vehnäjauhoista.
 

Yhteistyössä