Miksi parisuhdeongelmiin melkein aina oikea ratkaisu on ero palstan mielestä?

  • Viestiketjun aloittaja Pitäisikö erota?
  • Ensimmäinen viesti
Pitäisikö erota?
Monesti täällä on keskusteluja, joissa nainen tai mies pyytää apua parisuhdeongelmiinsa. Sitten kun alkaa selata viestiketjua eteenpäin niin huomaa, että joka toinen viesti on "jätä se sika" -tyylillä.

Miksi tuo ero on melkein aina ainut oikea ratkaisu ongelmiin palstan mielestä? Miksi asioiden työstäminen ei saa läheskään niin isoja hurraahuutoja tuon ero -vaihtoehdon rinnalla?
 
"vieras"
Siksi koska ongelmat, joista palstalla kirjoitetaan ovat useimmiten tyyliin 'mies hakkaa' 'en ole koskaan rakastanutkaan miestäni' 'mies ei ole kotona kuin viikonloppuisin ja silloin se vaan nukkuu ja ryyppää'. Harva tänne kirjoittaa siitä, että välillä toisen naama ärsyttää ja mies jättää sukkia joka paikkaan.
 
Jos sanot "joka toinen vastaus" ja samaan hengenvetoon väität että "aina ratkaisu" niin annat aika ristiriitaisia väitöksiä.

Itse asiaan kommenttina:

Jos puolet liitoista päättyy eroon niin aika usein se ero on ratkaisu silloin.

Vai tarkoititko että väkisin pitää jatkaa senkin jälkeen kun tahtoa ei ole?

Aika paljon tyhmää yhdessä viestissä.
 
ap.
Jos sanot "joka toinen vastaus" ja samaan hengenvetoon väität että "aina ratkaisu" niin annat aika ristiriitaisia väitöksiä.

Itse asiaan kommenttina:

Jos puolet liitoista päättyy eroon niin aika usein se ero on ratkaisu silloin.

Vai tarkoititko että väkisin pitää jatkaa senkin jälkeen kun tahtoa ei ole?

Aika paljon tyhmää yhdessä viestissä.

Väitin kyllä, että "melkein aina" enkä "aina".

En tarkoita, että suhdetta pitäisi jatkaa jos halua ei ole. Mutta jos parisuhteessa on esimerkiksi kommunikaatio-ongelmia niin siihenkin kyllä heti heitetään kommentti, että vaihtamalla paranee.
 
Aika usein ketjun tekijä on jo päätöksensä tehnyt. Tämä tulee usein selväksi viimeistään ketjun edetessä. Jos henkilö kertoo inhoavansa puolisoaan ja on jo joku uusi kierroksessa, puoliso ansaitsee totuuden ja uuden alun paremmin häntä arvostavan kanssa. Ei se ero aina näyttäydy minulle parhaana ratkaisuna, mutta suhteen työstäminen on mahdotonta, jos kyselijä toisaaalla hankkii jo uutta melaa mekkoon.
 
Yleensä ongelmat ovat olleet sellaisia joissa paras ratkaisu on ero.
Myöskin ongelman aiheuttavan osapuolen asenne voi olla myöskin este paremmalle parisuhteelle. Ongelmaa ei tiedosteta ja siksi ero on hyvä vaihtoehto.

Jos ei alussa itse tiedosta huonoja puoliaan, niin ei koskaan. Aikuista ihmistä ei, eikä voi muuttaa muuksi tai paasata. Huomauttaa voi ja lähtä korjaamaan asiaa erilaisilla keinoilla jos henkilöt ovat siihen valmiit ja haluavat tosissaan asian korjaantuvan.

Narsismi ja sen kaltaiset luonteet eivät tähän kykene joten vaikealuonteisten kanssa on paha harrastaa suhteita. Ja se mikä heistä tekee vaikeita voi lähtä ihan näistä henkisistä puolista joihin yhden henkilön aika ei riitä auttamaan ja sen jälkeen vielä setviä suhde uudelleen.

Joten ero on paras ratkaisu ja, että hankkii paremman suhteen. Jokaisen elämä on itse oman elämänsä pituinen, eikä aika riitä elää muiden elämää.
 
"vieras"
Samaa olen täällä ihmetellyt itsekin ja päätynyt siihen, että ihmiset menevät kimppaan liian nuorina ja liian nopeasti. Monelle tekisi hyvää viettää iloisia sinkkuvuosia ja riehua urakalla ennen kuin ryhtyvät vakavissaan pohtimaan parisuhdetta. Itsetuntemus kasvaisi ja ymmärrys myös muita kohtaan, jolloin ei lähtisi "sen sian" matkaan.

Oletan, että monella on tahtotila päällä saada lapsi, perhe ja oma koti. Ehkä oma lapsuus on ollut hataralla pohjalla, jolloin parisuhde on ratkaisu eksyneeseen tunteeseen ja ihastuminen tuntuu rakkaudelta. Häät ovat kova juttu, jolloin saa viimeinkin säteillä huomion keskipisteenä tai sitten keskisormi pystyssä viimeinkin kostaa sukulaisille ettet taatusti tule mun juhliin. Elämästä luodaan satua, jota ei oikein yksin pysty kannattelemaan ja piru viekään se puoliso osoittautuukin ihmiseksi. Jotkut kaiken lisäksi hirviöiksi, joista suurin osa lähipiiristä on ollut selvillä paitsi itse. Ihastus, ehkä rakkauskin, teki vain niin sokeaksi.

Koska ei ole mallia työstää asioita ja joutuu käyttämään pääkkyään miettimiseen on paljon kätevämpää kerätä muksut kainaloon, marista yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuutta ja kärventyä jossakin kosteusongelmaisessa kaupungin vuokrakämpässä. Enkä usko, että se puolisokaan viitsii pääkkyään käyttää. Korkkipäät ajelehtivat elämän virrassa uuteen suhteeseen ja jos rakkauden arpajaisissa käy hyvin saattaa uudesta suhteesta tulla pysyvä, mutta kun on jo kerran keksinyt toimivan ratkaisun pyyhkiä ongelmat maton alle voi erota siitä uudestakin toisen kuorsauksen takia. Siis eihän ne ongelmat sinne maton alle jää, vaan sitten joskus yksin ja vanhana on aikaa pähkäillä elettyä elämää. Voi alkaa urakalla purkamaan ahdistustaan selkä- ja muula psykosomaattisella vaivalla, jolla kiusata jälkikasvuaan rakkauden ja huomion nälässään.

Parisuhdeapua on saatavilla, mutta huom! sinne täytyy vaivautua. Hankalaaaaaa nostaa persauksensa., joten itseään säästää kaivamalla netistä valmiin erolomakkeen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisikö erota?;28338038:
Monesti täällä on keskusteluja, joissa nainen tai mies pyytää apua parisuhdeongelmiinsa. Sitten kun alkaa selata viestiketjua eteenpäin niin huomaa, että joka toinen viesti on "jätä se sika" -tyylillä.

Miksi tuo ero on melkein aina ainut oikea ratkaisu ongelmiin palstan mielestä? Miksi asioiden työstäminen ei saa läheskään niin isoja hurraahuutoja tuon ero -vaihtoehdon rinnalla?
Koska jos ongelmien juurena on toisen luonne, joka sillä on aina ollut, niin eihän siinä muu auta kuin ero tai lobotomia...
 

Yhteistyössä