Miksi pettäjä ei halua seksiä?

Vaimo petti ja siitä on jokunen viikko aikaa. Hän kertoi tapahtuneesta heti seksin jälkeen ja sanoi että haluaisi yrittää korjata meidän parisuhteen eikä luovuttaa. Itse luulen olevani valmis yrittämään. Olen todella avointen ja rehellisten keskustelujen kautta tajunnut syitä vaikken voikkaan vielä antaa anteeksi tapahtunutta

Pettäminen ei ollut pelkkää fyysistä. Vaimolla on tunteita ja voimakasta halua toista kohtaan ja näin oli jo n. kuukausi ennen pettämistä. Tämä on itselle pahempi kuin fyysinen kontakti.

Hän haluaa kanssani läheisyyttä mutta ei halua seksiä tai pussata. Sanoo että on jonkinlainen henkinen este. Tuntee olonsa likaiseksi ja vihaa itseään. Hän on sanonut että uskoo (toivoo) halujen palaavan koska on halunnut minua vielä ennen pettämistäkin

En voi ymmärtää miksi hän ei halua minua ja haluaa kuitenkin toista samaan aikaan. Luulisi itseinhon vaikuttavan siihenkin?

Auttakaa sekaista mieltä :)
 
Näin naisena ymmärrän hyvin tuon henkisen esteen. Sellainen tuli itselleni silloin, kun mieheni petti minua. Tajusin sen kyllä vasta jälkeen päin, mutta tuollaiseksi juuri sitä voisi kutsua. Itselläni se ei koskenut omaa oloa vaan mieheni ällötti minua fyysisesti. Jolloin en voinut ajatellakaan seksiä hänen kanssaan. Suhde päättyikin eroon yhteisestä lapsesta huolimatta.
Ehdottomasti kannattaa puhua ja puida tapahtunutta nyt mahdollisimman paljon! Näyttää ja kertoa miltä itsestä tuntuu. Sopia mahdollisia pelisuunnitelmia tulevaisuutta varten. Ehkä myös sopia milloin seksiä pitäisi olla seuraavaksi viimeistään ja siitä eteenpäin? Muuten siitä voi muodostua iso mörkö josta ei pääse enää oikein eroon.
 
Sopia mahdollisia pelisuunnitelmia tulevaisuutta varten.
Olen sanonut hänelle että jos me yritetään niin sitten molemmat on siinä täysillä mukana. Vaatii myös sen että annan hänelle anteeksi. Unohtaa ei voi eikä hänenkään tarvitse, kunhan asia jää taka-alalle niin että voimme aloittaa uudestaan alusta. Tuntuuhan se pahalta että se voi ottaa vaikka vuoden ja sitä pohdinkin kuinka kauan haluan/pystyn odottamaan

Vaikeinta on kuitenkin se että hän pettäjänä voisi samantien mennä kolmannen pyörän luokse pussailemaan ja sekstaamaan. Miksi siinä ei tule henkistä estettä?

Olemme tästä(kin) puhuneet paljon ja suoraan mutta tämä kysymys on sellainen mihin hän ei osaa vastata. Ajaa omia ajatuksia epätoivoon
 

Yhteistyössä