Miksi pieni vauva ei saa syödä julkisella paikalla, mutta muut saavat?

  • Viestiketjun aloittaja Ihettelen vain.
  • Ensimmäinen viesti
Ihettelen vain.
En ymmärrä että miksi julkisella paikalla imetystä vastustetaan. Kyllähän sitä isommatkin lapset ja aikuisetkin syövät julkisella paikalla, niin miksi pienet vauvat eivät saisi tehdä niin ja jos vauva syö maitoa äidin rinnasta, niin pitäähän se sallia ettei vauva joudu itkemään nälissään. Ainakin minusta on paljon pahempi kuunnella vauvan itkua kuin katsoa kun vauva imee rintaa. Sitä paitsi miksi vauvalle on ilmeisesti ihan hyväksyttävää juoda maitoa julkisella paikalla tuttipullosta, mutta ei rinnasta eikä sen paljaan rinnan pitäisi ketään haitata, koska ovathan monet miehetkin kokonaan ilman paitaa julkisella paikalla niin että heidän rinnat näkyvät.
 
"hmmmmmm"
Ei sitä taida vastustaa kuin roskasakki. Tai en ole koskaan törmännyt yhteenkään fiksunoloiseen ihmiseen, joka olisi moista jaksanut sen kummemmin vastustella. Ihme, että Suomessa täytyy asiasta edes keskustella, on meinaan niin tylsänkin normaali asia että naurattaa jos sellaisesta pitää väitelläkään. Vähän sama kun joku väittelisi saako JULKISESTI juoda pillimehua vai ei. :D
 
vastaihmettelijä
Jos et oikeasti muka ymmärrä, niin minäpä valaisen sinua. Jotkut miehet liittävät naisen rinnat seksuaalisuuteen. Heillä on halu nuolla, puristella ja jopa tunkea "jotain" niiden väliin. Ne kiihottavat joitain miehiä seksuaalisesti. Osa näistä miehistä ei yksinkertaisesti osaa nähdä rintoja ilman että kevyt heijari lahkeessa saa heidän sukupuolielimensä pullahtamaan ulos boksereista ja mieli ajattelemaan estotonta ja villiä rakastelua.

Näitä miehiä harvemmin kiihottuminen kuitenkaan häiritsee sellaisenaan. Se on vähän kuin nahkafetissi näkisi naisen kireässä nahka-asussaan... he oikeasti nauttivat siitä. Ongelman tekee muut miehen ympärillä, kuten imetys-esimerkissä imettävä nainen itse. HÄN pahastuu katseista, tuijottamisesta, innostuneista ilmeistä ja vaikka valokuvaamisesta (joka julkisella paikalla on lain mukaan sallittua).

Eli siksi se imettäminen julkisilla paikoilla katsotaan sopimattomaksi. Ihminen joka ei ymmärrä asiaa on jo outo. Jos siis naapurin sedän velikulta saa samanlaiset sävärit kuin että tekisit jalkapenkkiä alaostattomissa, niin sekään ei saa kelloja soimaan vai?
 
Järki käteen
Koska rinnan/rintojen näyttäminen julkisella paikalla ei ole hyväksyttävää. Ei se ole mielestäni hyväksyttävää miehillekään, oli sitten six pack tai kaljamaha. Alaston yläkroppa kuuluu heilläkin uimarannalle.

Miksi rannoilla ei saa ottaa aurinkoa top less tai täysin alasti? Siksi koska jopa siellä on usein rajoituksia siitä miten alasti ihminen saa näyttäytyä.

Siihen että asia on "luonnollinen" on turha edes vedota. Ulostaminen ja yhdyntä ovat yhtä luonnollisia tapahtumia, mutta niitäkään ei saa tehdä julkisella paikalla.
 
hahhahahaha
Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen;30013630:
Koska rinnan/rintojen näyttäminen julkisella paikalla ei ole hyväksyttävää. Ei se ole mielestäni hyväksyttävää miehillekään, oli sitten six pack tai kaljamaha. Alaston yläkroppa kuuluu heilläkin uimarannalle.

Miksi rannoilla ei saa ottaa aurinkoa top less tai täysin alasti? Siksi koska jopa siellä on usein rajoituksia siitä miten alasti ihminen saa näyttäytyä.

Siihen että asia on "luonnollinen" on turha edes vedota. Ulostaminen ja yhdyntä ovat yhtä luonnollisia tapahtumia, mutta niitäkään ei saa tehdä julkisella paikalla.
Jos aikuinen saa syödä julkisella paikalla, saa vauvakin.
Vai voinko minä paskoa vieressäsi jos syöt puistossa sämpylääsi? Sama asia? Älä nyt viiti. :LOL: Mut hei...luonnollista! Huomaa kyllä mikä porukka vastustelee vauvan syömistä julkisesti.
 
vierwas
Tottakai saa, mutta kaikki mammat ei ymmärrä sitä, että sen imetyksen voi tehdä ilman että on koko yläkroppa paljaana ja kaiken kansan pällisteltävänä. Kieltäydytään käyttämästä imetyspaitoja, harsoja ja muita näkösuojia.
 
hahahahah
Tässä asiassa onneksi mennään koko ajan parempaan suuntaan. Asian vuoksi tehdään paljon työtä ja tulosta on jo tullut. Kautta aikojen imetystä on pidetty ihanteena, sitä on jopa palvottu ja yhtäkkiä siitä on tullut iik niin kamala asia että piiloutua pitää. :D Nykyaika on joskus vähän naurettava.

Varokaa tissi!
 
hahahaha
Tottakai saa, mutta kaikki mammat ei ymmärrä sitä, että sen imetyksen voi tehdä ilman että on koko yläkroppa paljaana ja kaiken kansan pällisteltävänä. Kieltäydytään käyttämästä imetyspaitoja, harsoja ja muita näkösuojia.
Miten tätä yläosattomissa imetystä on aina niin runsaasti teidän mielestä? Mä olen elämässäni vain kerran nähnyt paljastavan imetyksen jossa koko tissi oli esillä kunnolla. Siis YHDEN ainoan kerran ja tarinoissa about joka toinen imettää maidot roiskuen ja tissit molemmat esillä? Missä te asutte? Pakko nähdä tämä!
 
hahahhhahhaaha
Katukuvassa runsaasti mainiksia:


ei se mitään, kuuluu kesään, mutta vittu jos näen:



EN KESTÄ TÄTÄ ÄLLÖÄ HYIII!!! HIMAAN PALJASTELEMAAN SIITÄ!!! Mun maailma, minäminäminä!!
 
Vierass
Mä oon imetellyt tuota 11 kk vanhaa lastani siellä ja täällä aina nälän tai janon sattuessa.

Vasta tätä palstaa lukiessani olen huomannut, että asiassa onkin jotain ihmeellistä.
 
"mie"
Meillä valittaan tultiin kun annoin korviketta... että lasta pitäs imettää ja että vain laiskat äidit antaa korviketta. Kaikki voi imettää

... sain vertulpan synnytyksen jälkeen ja lääkityksen kanssa ei annettu lupaa imettää. Että sillee. Teki mieli vetää turpaan.
 
Vierass
[QUOTE="mie";30013710]Meillä valittaan tultiin kun annoin korviketta... että lasta pitäs imettää ja että vain laiskat äidit antaa korviketta. Kaikki voi imettää

... sain vertulpan synnytyksen jälkeen ja lääkityksen kanssa ei annettu lupaa imettää. Että sillee. Teki mieli vetää turpaan.[/QUOTE]

Mä sain kanssa veritulpan, sääreen. Kukan mistään imetyskiellosta puhut. Marevania söin 6 kk synnytyksen jälkeen.
 
jiiihhaaa
Mä oon imetellyt tuota 11 kk vanhaa lastani siellä ja täällä aina nälän tai janon sattuessa.

Vasta tätä palstaa lukiessani olen huomannut, että asiassa onkin jotain ihmeellistä.
No ei siinä olekaan, tänne on vain pesiytynyt astetta typerämpää porukkaa. :D Täältä saa kieltämättä sellaisen kuvan helpolla, että ihmiskunta on hiton yksinkertaista porukkaa. :D Ei kannata uskoa siihen, palstalla nyt vaan on keskimäärin enemmän sitä roskasakkia. :)
 
Miten tätä yläosattomissa imetystä on aina niin runsaasti teidän mielestä? Mä olen elämässäni vain kerran nähnyt paljastavan imetyksen jossa koko tissi oli esillä kunnolla. Siis YHDEN ainoan kerran ja tarinoissa about joka toinen imettää maidot roiskuen ja tissit molemmat esillä? Missä te asutte? Pakko nähdä tämä!
Mietin samaa. Mulle ei yhtäkkiä tuu mieleen yhtään kertaa jolloin ois ollu paljaana. Mullakaan ollut vaikka imetin julkisesti. Minä en syö vessassa, vauvanikaan ei tarvinnut.
 
vierwas
[QUOTE="mie";30013710]Meillä valittaan tultiin kun annoin korviketta... että lasta pitäs imettää ja että vain laiskat äidit antaa korviketta. Kaikki voi imettää

... sain vertulpan synnytyksen jälkeen ja lääkityksen kanssa ei annettu lupaa imettää. Että sillee. Teki mieli vetää turpaan.[/QUOTE]

Olisit ihmeessä vetänyt turpaan.
 
No ei siinä olekaan, tänne on vain pesiytynyt astetta typerämpää porukkaa. :D Täältä saa kieltämättä sellaisen kuvan helpolla, että ihmiskunta on hiton yksinkertaista porukkaa. :D Ei kannata uskoa siihen, palstalla nyt vaan on keskimäärin enemmän sitä roskasakkia. :)
Noi ei siitä kauaa ole kun täälä prismassa äiti imetti lastaan portaikossa joka ei ole edes siinä kaiken keskellä. Jopa tuli vartija sanomaan ettei saa. Käski vessaan, onneksi äiti ei suostunut. Toinen etsii syrjäsemmän paikan ja sekään ei kelvannu...
 
hehhh
Noi ei siitä kauaa ole kun täälä prismassa äiti imetti lastaan portaikossa joka ei ole edes siinä kaiken keskellä. Jopa tuli vartija sanomaan ettei saa. Käski vessaan, onneksi äiti ei suostunut. Toinen etsii syrjäsemmän paikan ja sekään ei kelvannu...
Prismasta tuli anteeksipyyntö asiasta ja sanoivatkin, että yksittäisen vartijan arviointivirhe. :) Oikeastaan hyvä jos tällaiset jutut noin julkiseksi tulevat, saavat urpot tietää laajemminkin kuinka naurettavia heidän jutut ovat. :)
 
"teeri"
Noi ei siitä kauaa ole kun täälä prismassa äiti imetti lastaan portaikossa joka ei ole edes siinä kaiken keskellä. Jopa tuli vartija sanomaan ettei saa. Käski vessaan, onneksi äiti ei suostunut. Toinen etsii syrjäsemmän paikan ja sekään ei kelvannu...
En ole lukenut tuota. Millainenhan portaikko? Yleisissä portaikossa oleskelu on meinaan kielletty. Varsinkin julkisissa paikoissa. Portaikot luetaan poistumisteiksi ja sen vuoksi portaikoista poistetaan kaikki "oleskelijat" teineistä mummeleihin, lapsista imettäviin. Eli ei välttämättä liittynyt imettämiseen vaan siihen että portaissa ei yleisillä paikoilla yleensä saa olla.
 

Yhteistyössä