miksi pitää lähteä mahatautisena hortoilemaan ympäriinsä?!

  • Viestiketjun aloittaja "sipsi"
  • Ensimmäinen viesti
"sipsi"
päivystykseen, kauppaan tai mihin tahansa. itse opin läksyni nuorempana, kun läksin hakemaan kiskalta limpparia & siinä kioskin tuulikaapissa plörähti kuravellit verkkareihin ..

JOS MAHASSASI KIERTÄÄ OUDOSTI (ETKÄ OLE KRAPULASSA) & VARSINKIN JOS JOKU PERHEENJÄSENISTÄ LAUKKAA VESSASSA; NIIN PYSY HELVETISSÄ KOTOSALLA!!!!!
 
köntsät housuissa
[QUOTE="sipsi";29559431]päivystykseen, kauppaan tai mihin tahansa. itse opin läksyni nuorempana, kun läksin hakemaan kiskalta limpparia & siinä kioskin tuulikaapissa plörähti kuravellit verkkareihin ..

JOS MAHASSASI KIERTÄÄ OUDOSTI (ETKÄ OLE KRAPULASSA) & VARSINKIN JOS JOKU PERHEENJÄSENISTÄ LAUKKAA VESSASSA; NIIN PYSY HELVETISSÄ KOTOSALLA!!!!![/QUOTE]

Mitä jos nyt vaan huolehtisit ihan omista asioistasi ;)
 
Alku.p
Alkuperäinen kirjoittaja köntsät housuissa;29559443:
Mitä jos nyt vaan huolehtisit ihan omista asioistasi ;)
sinun asiasi on pian minunkin asiani, jos päätät lähteä sinne kauppaan ja tartutat pöpöä eteenpäin. tai päätät mennä ämpärin kanssa istumaan sairaalan ensiapuun, sensijaan että toipuisit kotosalla
(eri asia, jos sinulla on hoitoa tarvitseva lapsi)
 
köntsät housuissa
sinun asiasi on pian minunkin asiani, jos päätät lähteä sinne kauppaan ja tartutat pöpöä eteenpäin. tai päätät mennä ämpärin kanssa istumaan sairaalan ensiapuun, sensijaan että toipuisit kotosalla
(eri asia, jos sinulla on hoitoa tarvitseva lapsi)
Pysy itse kotonasi jos pöpöjä pelkäät, desifisioi itsesi kokoajan ja käytä kuonokoppaa, ethän voi kauppaankaan mennä kun voi pöpöjä tulla
 
vieran
Kyllä mä nyt kauppaan lähdön ymmärrän. Mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka lähtee töihin. Eikö jumantsukka vielä aikuinen ihminen ymmärrä miten helposti se tarttuu.
Ja missään nimessä en ymmärrä miksi meidän neuvolan th tuli töihin vaikka oli aamulla itse oksentanut ja lapset jäi kotiin sairastamaan. Hyvä esimerkki asiakkaille. Aulassa lukee ethän tuo kipeää lasta neuvolaan ja kun huoneeseen pääset rupee täti päivittelemään, et katotaan saadaanko tarkastus tehtyä kun hänellä on vatsatauti :O Eikä me oltu ekoja asiakkaita, lähti meidän jälkeen kotiin.
 
vieran
Kyllä mä nyt kauppaan lähdön ymmärrän. Mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka lähtee töihin. Eikö jumantsukka vielä aikuinen ihminen ymmärrä miten helposti se tarttuu.
Ja missään nimessä en ymmärrä miksi meidän neuvolan th tuli töihin vaikka oli aamulla itse oksentanut ja lapset jäi kotiin sairastamaan. Hyvä esimerkki asiakkaille. Aulassa lukee ethän tuo kipeää lasta neuvolaan ja kun huoneeseen pääset rupee täti päivittelemään, et katotaan saadaanko tarkastus tehtyä kun hänellä on vatsatauti :O Eikä me oltu ekoja asiakkaita, lähti meidän jälkeen kotiin.
 
ohoh
Kyllä on ollut th:lla ammattitaito hukassa :O Aivan järjetöntä! Toivottavasti ei oo montaa vastasyntynyttä tartuttanut :(

Täällä tuntuu olevan monella sellanen asenne että hälläväliä. Ei se todellakaan tarkoita sitä että olisi joku hygieniafriikki jos ei ymmärrä/hyväksy sitä, että vatsatautiset tahallaan tartuttaa muita. Sen takia on epidemioita kun noita idiootteja löytyy kasapäin. Ei osata pestä käsiä eikä osata lukea/noudattaa suositusta yhdestä oireettomasta vuorokaudesta :O No mutta. Toisille vatsatauti on ihan yks lysti. Toiset joutuu siitä sairaalaan jonkun perussairauden takia. Ja ehkä jopa hengevaaraan.
 
niino
samaa voisi sanoa näille mammoille ketkä raahaavat niitä räkänokkiaan pitkin kaupunkia lääkäriin, sitten vielä apteekkiin(no sen vielä ymmärrän) MUTTA
kun meilläkin kauppakeskuksessa mm tuo laastari tai mikä terveyskiska toi on niin juostaan alennusmyynteihin samalla.
Kun tässä vieressä samalla on tuo lindex ja H&M niin käydään nyt pikasesti vaan ja siellä se tenava parkuu kipeänä kun mamman tekee mieli vähän samalla shoppailla.
 
"wieras"
No mutta kun jotkut ovat niin sairaita että ei ole muuta vaihtoehtoa kun lähteä sinne päivystykseen. Miten joku voi olla noin typerä ja kuvittelee kaikkien parantuvan kotikonstein. Ei se niin herkkua ole todella kipeänä lähteä päivystykseen, mutta kun jotkut joutuvat sitten ihan tiputukseen saakka. Kyllä ap on taas oikein hyvä esimerkki tollosta ihmisestä.
 
[QUOTE="sipsi";29559431]päivystykseen, kauppaan tai mihin tahansa. itse opin läksyni nuorempana, kun läksin hakemaan kiskalta limpparia & siinä kioskin tuulikaapissa plörähti kuravellit verkkareihin ..

JOS MAHASSASI KIERTÄÄ OUDOSTI (ETKÄ OLE KRAPULASSA) & VARSINKIN JOS JOKU PERHEENJÄSENISTÄ LAUKKAA VESSASSA; NIIN PYSY HELVETISSÄ KOTOSALLA!!!!![/QUOTE]

Pysynkin jossei oo pakko. Esim työnataja vaatii lapsesta todistuksen. Ollaan me sitte oltu vastaaotollakin paskatautisina. En mää huvikseni liiku tuola sillon.
 
Vieras112
Mutkun mutkun... Ei ole mitään pakottavaa syytä lähteä edes sinne kauppaan tartuttamaan kaikkia. Ei olisi yhtään mitään noroepidemioita ilman näitä itsekkäitä idiootteja.
 
sinun asiasi on pian minunkin asiani, jos päätät lähteä sinne kauppaan ja tartutat pöpöä eteenpäin. tai päätät mennä ämpärin kanssa istumaan sairaalan ensiapuun, sensijaan että toipuisit kotosalla
(eri asia, jos sinulla on hoitoa tarvitseva lapsi)
No aattele...miunki äitillä oli nii paha tauti että se ol pakko viiä päivytykeen. Lattialleko pitäs yrjötä sen sangin sijaan. Sitä EI voi aina valita.
 
Ja tässä päästään kyllä siihen kysymykseen miksei mahatauti voi olla se jonka takia ei tarvi lähteä hakemaan saikkulappua..itelle tai lapselle. Etenkin jos on työntekijä joka ei turhia ole poissa ja sitten 1-2krt vuodessa on oikeasti kipeä tai lapsi on. Mennään sitten lekuriin paskataudissa ja toivotaan ettei levitetä kaikille ja ennätetään vessaan edes. Sitte lekuriiin jos menee niin pahaksi ettei kotihoidolla pärjää.
 
Mutkun mutkun... Ei ole mitään pakottavaa syytä lähteä edes sinne kauppaan tartuttamaan kaikkia. Ei olisi yhtään mitään noroepidemioita ilman näitä itsekkäitä idiootteja.
Yhtä idioottimasita se on olettaa että kaiilla on ihan aina sama tilanne, aina tarvikkeet kotona, aina joku joka voi käyä asioilla ja aina työnantaja joka ei vaadi paperia samantien. Mehän kaikki elämme aivan samanlaisissa tilanteissa...
 
"eee"
no nykyisin lähtisin siksi, kun työnantajalle pitää viedä saikkulappu, tai muuten se vähennetään palkasta. Mä olenkin ajatellut, et varsinkin, jos mahataudin takia joudun viemään joskus saikkulapun, niin kiikutankin sen suoraan, vaikka paskat housuissa, pomolle ja mennessäni käyn ostamassa koko työporukalle viinirypäleitä syötäväksi.
 
"jiihaa"
[QUOTE="eee";29560006]no nykyisin lähtisin siksi, kun työnantajalle pitää viedä saikkulappu, tai muuten se vähennetään palkasta. Mä olenkin ajatellut, et varsinkin, jos mahataudin takia joudun viemään joskus saikkulapun, niin kiikutankin sen suoraan, vaikka paskat housuissa, pomolle ja mennessäni käyn ostamassa koko työporukalle viinirypäleitä syötäväksi.[/QUOTE]

Näin minäkin tekisin, jos työnantaja olisi yhtä urpo. Onneksi meillä saa sairastaa 3 pv ilman saikkulappua sekä vanhempi että lapset.
 
Niin, sinne päivystykseen on pakko mennä myös vuorotyöläisen vatsatautisen mikäli tarvitsee keskellä yötä lääkärintodistuksen. Osalla meistä on töitä öisin. Ei pidä olla niin minäminäjavainminä-keskeinen ja elää laput silmillä. Ei ole itsellä varaa jäädä palkatta. Käteni kyllä pesen vessakäynnin jälkeen enkä rähmi jokaista pintaa läpi tautisilla käsillä. Mutta ei sitä toki pidä terveenkään tehdä kuten ei sovi unohtaa käsienpesua ;)
 
vierasss
Meillä pomo voi antaa yhden sairaspäivän mahataudin vuoksi, mutta jos luulee, että enempi tarttee, niin pakko sitä on sitten sinne terveydenhoitajalle mennä hakemaan se saikkulappu.
 
Oksu
Mua onnkatsottu kieroon jo monta kertaa, kun oksentelen missä milloinkin.
Enkä todellakaan ole sairas, vaan raskaana. Mutta tää hallitsematon pahoinvointi ei ole hellittänyt vaikka viikkoja on kasassa jo 27 :(
 
"Lissu"
Lääkärikäynnin ymmärrän, samoin apteekin ja pikaisen ruokakauppapyörähdyksen. Mutta aina yhtä vaikea ymmärtää näitä ihmisiä, jotka viimeisillä voimillaan marttyyrinkruunu kiiltäen raahautuvat töihin. Ja sitten päivitellään kun puoli osastoa on kotona sairaana, että en minä vaan noin pienestä pois ollut. Järjen köyhyyttä.
 
Täällä päin ainakin (pieni paikkakunta) saa oksennustaudin tai kurataudin takia saikkua ihan soittamalla. Antavat kaksi päivää saikkua ja kolmantena aamuna jos on yhä kipeänä saa soittamalla vielä senkin päivän, ja lappu haetaan terveenä ja toimitetaan työpaikalle.Sama homma jos lapsi on kipeä. Jos pidempään kestää tauti niin sitten on mentävä paikanpäälle tarkastukseen.
 

Yhteistyössä