Miksi pitäisi ola kateellinen jos joku osta Moloa tai Ticketiä lapselleen?

  • Viestiketjun aloittaja "Eija"
  • Ensimmäinen viesti
mukavuus.
Kun ekan lapseni sain, en oinut edes kuvitella millaista tekstiiliurheilua puistoilu on, saati miten mammat nämä haalari asiat ottavat henkilökohtaisesti.

Inhoan rahalla pröystäilyä, enkä itse ikinä kehtaisi kulkea missään Ganteissa tai Hilfigereissä. Plus ettei ole lainkaan mun tyyliä, musta on noloa että tuotemerkit on isolla näkyvillä.

Mutta erilaisia haalareita lapselle ostaneena, en enää osta muuta kuin Ticketin tai Popin ulkovaatteita. En sille mitään voi, että mammat nämä merkit tunnistavat ja useinleimaavat heti kättelyssä johonkin tiettyyn ryhmään. Lastenvaatteista nyt vaan nin selvästi näkee mikä merkki on kyseessä.

Itse arvostan esteettisyyttä, visuaalisuutta, käytännöllisyyttä ja mukavuutta. Niin omissa kuin lasten vaatteissa. Mutta kyllä mut on leimattu tietynlaiseksi ihan vain lasten ulkovaatteien takia.
 
Mä tykkään ihan kauheesti noista Ticketin kuosista ja varmaan laatukin on ihan huippua jos on hinta laatu suhde kohdillaan.

Mutta en voisi ikinä ostaa noin kallista :( Ja jos ostaisin niin varmasti varoisin jatkuvaan että missä lapsi sitä käyttää. "EI ei ei älä mene metsään sen haalarin kanssa kun se voi oksissa revetä tjtn..."

Mutta kai se on kaiken A ja O, että lapsemme tarkenevat tulevana talvena :)
 
"Eija"
En koe, että huonosti puettu, koska kyllä Lassien Suprafill-puku piti lapseni lämpimänä ja kuivana. Mutta ei niitä pukuja kyllä kovinkaan kauniiksi voi kutsua, joten siihen rumuusasiaan vastaan, että kyllä.
Ok. Tässä tullaan juuri tähän makuasiaan,mistäniin usein kiistekkään. Jos väittää,että ei pidä jostain kalliimman vaatteen kuosista, mallista niin silloin usin on kateellinen tai rahaton. Näin se täällä menee
 
[QUOTE="Eija";24726442]Ok. Tässä tullaan juuri tähän makuasiaan,mistäniin usein kiistekkään. Jos väittää,että ei pidä jostain kalliimman vaatteen kuosista, mallista niin silloin usin on kateellinen tai rahaton. Näin se täällä menee[/QUOTE]

Jos joku on tuota mieltä, ei se varmaankaan tarkoita, että kaikki tuon väitämän allekirjoittavat?

Mä en usko, että kyse on kateellisuudesta, sillä jos sellaisen haluaa, niin sellaisen sitten hankkii. Eikä sitten tarvitse olla enää kateellinen. Raha onkin sitten jo toinen juttu. Jos on kateellinen, koska ei ole varaa, niin sitten se on tietty vähän paskempi juttu. Joskin niitä Tickettejä saa kyllä käytettyinä samaan hintaan, kuin mitä ne Lassiet maksavat uusina kaupoissa.

Joskin moniko ihminen on oikeasti kateellinen vaatteesta? Eikö kateellisuus ole kaikenkaikkiaan enempi lasten-, kuin aikuisten juttu.
 
Jos joku on tuota mieltä, ei se varmaankaan tarkoita, että kaikki tuon väitämän allekirjoittavat?

Mä en usko, että kyse on kateellisuudesta, sillä jos sellaisen haluaa, niin sellaisen sitten hankkii. Eikä sitten tarvitse olla enää kateellinen. Raha onkin sitten jo toinen juttu. Jos on kateellinen, koska ei ole varaa, niin sitten se on tietty vähän paskempi juttu. Joskin niitä Tickettejä saa kyllä käytettyinä samaan hintaan, kuin mitä ne Lassiet maksavat uusina kaupoissa.

Joskin moniko ihminen on oikeasti kateellinen vaatteesta? Eikö kateellisuus ole kaikenkaikkiaan enempi lasten-, kuin aikuisten juttu.
Tickettejä saa ihan uutenakin samaan hintaan kuin jotain edullisempaa merkkiä. Varsinkin jos tyytyy edellisen kauden kuoseihin. Find outlet clothes from Ticket to Heaven - en Ticket2Heaven
 
"vieras"
Meillä olisi periaatteessa varaa ostaa kalliitakin merkkejä, mutta käytän rahani mieluusti muuhun. Kunhan lapset ovat kuivia ja lämpimiä, minusta on riittävät varusteet. Huomenna lähdetään viikoksi etelän lämpöön. Eli käytän säästyneet rahat johonkin mistä pidän enemmän.

En kadehdi kalliiden haalareiden ostajia, joskus pidän kummallisena miksi sellaiseen asiaan halutaan laittaa niin paljon rahaa - varsinkin kun usein näiden haalareiden ostajat eivät ole mitään hyvätuloisia. Mutta jokainen tekee omilla rahoillaan mitä haluaa.
 
Hmpss
Itselläni ei edes lapsia ole, mutta olen kiinnittänyt kyllä huomiota kaksplussan Ticket innostukseen. Mielestäni ne kuviolliset on aivan järkyttäviä ja todella halvan näköisiä, kun taas yksiväriset niin tavallisia että ihmettelen että kuka ostaa lapselleen melkein 200e haalarin YHDEKSI talveksi, koska suurella todennäköisyydellä se on ensi talvena liian pieni. Tulee ihan mielen joku muotibuumi, kuten raitaverkkarit - pakko hankkia että kuuluu joukkoon, mutta tää on vaan mutsien kesken kilpailua ;D
 
mun mielestä siinä ei ole mitään kateuden aihetta. mutta monesti äidit korostaa sitä, että ostin nyt tällaisen haalarin ja maksoi paljon mutta että hyvä on. tuo teidän lapsen haalari taitaakin sitten olla joku halpis 30 euron haalari, pitkääkö tuo vettä tai kylmää. en ymmärrä tällaistakaan arvostelua. jokainen kai saa pukea lapsensa oman mieltymyksensä mukaan sekä sen haluaako käyttää lasten vaatteisiin paljon rahaa tai eikö halua, eikä kaikilla ole edes varaa maksaa hirveitä hintoja jostain merkistä
 
Mä voisin ostaa ticketin haalarin jos ois vähän enemmän rahaa, en viitti ostaa niin kallista haalaria ja sitten syöttää lapsille jotain kanannahkapullia kahta viikkoa sen takia :D Ne on musta ihan kiva näkösiä.

Molot taas, ei, en ostais vaikka ois halvimpia haalareita/vaatteita koko maailmassa, ne on musta rumia.

En myöskään osta lassien haalaria, koska ne on musta rumia.
 
Tilna
Tutkimus: Tickettiä ostaa kouluttamattomat nuoret äidit, jos vaan saa rahaa. Kävin meinaan tossa hiekkalaatikolla ja siellähän se WT-jengi oli lapsineen. Monilla lapsilla oli tickettiä päällä.

Naisten keskustelu liittyi lähinnä siihen, että mitäs ensi vkl. Joku hoitaa toisen lasta, että ämmä pääsee baariin ettimässä uutta miestä. Tähän muut totes, että on niin paskat miehet heillä että pitäis tehä sama.

Sitten kaikki nauroi.
 
Mä en keksi mitään parempaakaan syytä sille, että joku marisee jonkun toisen henkilön ostaman haalarin hinnasta. EI minua kiinnosta mitä muiden lapsilla on päällä tai kuinka paljon ne ovat maksaneet ,ellen tietenkin ole ihastunut kyseiseen haalariin ja halua sellaista meille.
 
Heippu
Aika noloa että äidit ilmaisee tyhmyytensä niin helposti täällä.
Työskentelen yrityksessä missä on satoja työntekijöitä ja tätä palstaa seurataan täällä samalla tavalla kun feissarimokia ja viiviä ja wagneria :)

Antakaa tulla lisää, tätä on mukava seurata...
No joo, kertoo myös aika paljon työpaikan (ja siellä työskentelevien ihmisten) tasosta jos ei muuta tekemistä ihmisillä ole kuin seurata kaksplussan kirjoituksia...
 
"mimmuska"
Ottakaa huomioon et noilla ticketeillä on todella hyvä jälleenmyyntiarvo vaikka huutiksessa! Kun siellä käy katsomassa huomaa äkkiä et niistä huudetaan ihan älyttömästi, joten eipä sille omalle käytölle jää niin paljoa hintaa, ja kun on laadukkaita niin uusi ostajaki saa varmasti myytyä haalarin eteenpäin.
 
liba
Siis hetkinen, eihän reima edes ole kallis merkki? Ihan normihintaisiahan ne on. Tänä vuonna ostin molon haalarin talveksi lapselle ja alennusmyynnistä 140e!? Se on jo laittoman kallis! Mut pakkohan se on kerran kokeilla :D
 
"Tiina"
Mulla on mahdollisuus ostaa kunnollista ja päällä mukavaa vaatetta ja se valitettavasti maksaa. Juuri ostin pojalle ensimmäistä kertaa Popin housut ja takin ja toivon housujen olevan kestävät, kuten myyjä sanoi.

Talvivaatteissa ei mielestäni kannata säästää, jos ei ole pakko. Kallis on yleensä parempaa, jos ei halua ostaa vaikka jotain Armania. Lassiet on varmasti hyviä myös, sitä en epäile, mutta mua vaan huvittaa tämä soopa, että kallis ja halpa olisi aina yhtä hyvää ja kallista ostavat kuvittelevat vaan olevansa rikkaita ja parempia kuin muut. Minä haluan lapselleni parasta ja omasta mielestäni ostan sitä. Anteeksi. Minä en mainosta lasten vaatteita julkisesti, huvittaa suorastaan ku joku "köyhä" katsoo lasteni vaatteita ja sanoo, että nuohan on tosi kalliita...Mää en osta kallista, vaan hyvää.
 
"Opiskelijaäiti"
No, mulla ei ole rahaa ostaa Moloja yms :D Mutta, vaikka oliskin, niin en ikinä maksaisi sellaista hintaa lasten ulkovaatteista. Olen kai sitten pihi. Ei se laatu nouse koko ajan hinnan mukana, vaan vain tiettyyn pisteeseen asti ja sitten aletaan maksaa yhä enemmän pelkästä merkistä.
 
[QUOTE="vieras";24726674]Meillä olisi periaatteessa varaa ostaa kalliitakin merkkejä, mutta käytän rahani mieluusti muuhun. Kunhan lapset ovat kuivia ja lämpimiä, minusta on riittävät varusteet. Huomenna lähdetään viikoksi etelän lämpöön. Eli käytän säästyneet rahat johonkin mistä pidän enemmän.

En kadehdi kalliiden haalareiden ostajia, joskus pidän kummallisena miksi sellaiseen asiaan halutaan laittaa niin paljon rahaa - varsinkin kun usein näiden haalareiden ostajat eivät ole mitään hyvätuloisia. Mutta jokainen tekee omilla rahoillaan mitä haluaa.[/QUOTE]

Näinhän se on, että kukin tekee rahoillansa mitä haluaa. Se kyllä minun huvittaa tällä palstalla että sota syntyy jos haalari maksaa 50euroa enemmän - eihän sellaista summaa voi tuhlata. Ihmiset pistävät moninkertaisena tuon 50euroa menemään jotta a) keittiössä olisi uudet ovet b) auto olisi uusi tai tietyn merkkinen/mallinen c) talossa olisi takapiha, jne. d) maksamalla ylipitkää lainaa Siis oikeasti huvittavaa on tällä palstalla että käydään tappelua ostaako merkin X maitoa vai merkin Y maitoa, kun hintaeroa on 10senttiä, mutta asumisessa tai autoissa sormien läpi livahtaa monikertaisia summia ja niiden perustelu on paljon ylimalkaisempaa.

Toinen asia mitä olen huomannut, on tämä analysointi siitä "onko varaa", "onko statussymboli", "onko kateellinen", "ei arvosta edukasta". Voi elämän kevät - eihän tämä ole oikeata elämää? En ainakaan tunnusta että omassa piirissäni olisi yhtään väliä mitä naapurilla on päällä (kallista tai halpaa, uutta vai käytettyä, 1 puku vai 10 pukua) tai mitä naapuri ajattelee tai on ajattelematta minun tai itsensä pukeutumisesta. Miten ostoskäyttäytymisestä erityisesti lasten vaatteiden osalta voidaan saada aikaan näin messevä spekulointi? (Lastenvaatteet muuten kyllä ovat visuaalisesti ja teknisesti kiva keskustelunkohde)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24725980]Mulla sama. Lastenvaatteiden kanssa puljaaminen jäi kun menin töihin. Ja vähenee sitä mukaa kun lasten oma maku kehittyy. Nykyisin toimin niin kuin mun kotonani tehtiin: ennen koulujen alkua marssittiin vaatekauppaan ja ostettiin tarvittava määrä pukinetta. Joulujuhliin uudet juhlakamppeet. Alesta toppaa. Kevätjuhlien aikaan kauppaan ja kesävaatetta mukaan.[/QUOTE]

No näin, sama meininki. Kunnon vaatteet mitä tarvitaan, mutta ei ylimääräisstä puljaamista merkkien yms. kanssa.

Ja MOLO jos lukisi vaatteessa, niin ostamatta jäisi.
 
Ksantippa S.
Itselleni tulee mieleen, että vanhempain- ja hoitovapaa on naisille vähän sama juttu kuin miehille armeija. Eli sekalainen joukkio hyvin erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä kokoontuu vähäksi aikaa samalle "hiekkalaatikolle".

Armeijassa kaikki puetaan samalla tavalla ja leikataan jokaiselta hiukset pois. Sitten pikkuhiljaa tyypeille alkaa selvitä, millainen kukin siviilissä on. Sikäli kuin sillä kauheasti väliäkään on.

Hiekkalaatikkoelämänvaiheessa puolestaan naiset joutuvat luopumaan koulutuksen ja ammatin tuomasta statuksesta, ja osittain myös vanhoista harrastuksista ja ystäväpiireistään. Jotenkin pitäisi silti määritellä kuka kukin on.

Mikä on ainoa näitä äitejä yhdistävä asia? Äitiys tietysti, ja nimenomaan hyvä äitiys. Kuinka siis hankin statusta tässä uudessa ryhmässä, joka ei minua tunne ja joka on kiinnostunut minusta enemmän potentiaalisen leikkikaverin äitinä kuin omana itsenäni? Aivan. Se haalari.
 

Yhteistyössä