miksi pitäsin kihlasormusta jos mies ei halua naimisiinkaan ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
onnellinen kuitenkin
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
En ole ikinä ymmärtänyt pitkiä kihlauksia. Sanoin tästä omalle miehelleni aikanaan. Että siinä vaiheessa kun kihloihin mennään, on jo hääpäivä sovittu. Meinattiin, ettei kihloihin mennäkään, mutta mentiin kuitenkin. Se sormus on minulla hävinnyt :( mystisesti, joten naimisiin mennessä jouduin ostamaan semmoisen sormuksen jossa on ikään kuin kaksi sormusta yhdessä.
Sekin on nyt korulippaassa. Avioliitossamme on yksi pieni osa-alue, jolle haluan muutoksen ja laitan sormuksen vasta sitten kun se on tapahtunut ja muutos alkaa.
pitämään sormusta ennenkuin tuo mainitsemasi muutos tulee ?

Mä kun sanoin miehelleni, etten halua olla kihloissakaan jollei kerran mennä naimisiin, niin hän sanoi, että sitten erotaan kokonaan ?!!?


Mulla mies ei millään erolla uhkaa jonkun vähäpätöisen kuten sormuksen käytön takia, eikä uhkaa erolla muutenkaan.

Jos eron syy on se, etä laittaa kihlasormuksen kaappiin, niin kovin tukevalla pohjalla ei suhde ole? Etenkin, jos kihlasormuksen hyllyttämisen syynä on se, että haluaisi naimisiin - sitoutua lujemmin kumppaniinsa!!??
Ei hän mitään ole "uhkaillut", se nyt oli vaan sellainen vertauskuva hänen puoleltaan, jolla hän kuulema tarkoitti juuri sitä, että kyllä se kihlaus jotain merkitsee.
Rauhallinen on minunkin mieheni, ei mikään uhkailija.
 
Kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys::
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen?

kyllä mulle on ollut tärkee kihlasormus siksikin että ihmiset näkee että ollaan varattuja.
Mutta osaisitko vastata tuohon miksi-kysymykseen? Ihan oikeasti kiinnostaisi, miksi niin monet jättävät homman "puolitiehen", kun se ensimmäinen askel kohti avioliittoa on kuitenkin jo otettu?
 
lueppa uudestaan
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys::
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen?

kyllä mulle on ollut tärkee kihlasormus siksikin että ihmiset näkee että ollaan varattuja.
Mutta osaisitko vastata tuohon miksi-kysymykseen? Ihan oikeasti kiinnostaisi, miksi niin monet jättävät homman "puolitiehen", kun se ensimmäinen askel kohti avioliittoa on kuitenkin jo otettu?
miksi ? No monihan kertoi, että kun naimisiinmenosta puhutaan niin mies sanoo että kaikki aikanaan, tai joo, tai kohta tai jotain sinnepäin
 
Kysymys
Uudestaan, oikein lainattuna....

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen?
kyllä mulle on ollut tärkee kihlasormus siksikin että ihmiset näkee että ollaan varattuja.
Mutta osaisitko vastata tuohon miksi-kysymykseen? Ihan oikeasti kiinnostaisi, miksi niin monet jättävät homman "puolitiehen", kun se ensimmäinen askel kohti avioliittoa on kuitenkin jo otettu?


 
meillä siis näin
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys::
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen?

kyllä mulle on ollut tärkee kihlasormus siksikin että ihmiset näkee että ollaan varattuja.
Mutta osaisitko vastata tuohon miksi-kysymykseen? Ihan oikeasti kiinnostaisi, miksi niin monet jättävät homman "puolitiehen", kun se ensimmäinen askel kohti avioliittoa on kuitenkin jo otettu?
no meillä ainakin tuli ensin kaikkea muuta ; lapsi syntyi, opiskelut jne, tuntui että ei olisi rahaakaan saada sellaisia häitä kuin haluaisi ja ei ole vieläkään. ja kun mä menen naimisiin niin sen on oltava täydellsitä. ei mitään kompromisseja. siksi voin odottaa että talous kohenee.oli se sit kahden vuoden päästä tai kahden kymmenen.
 
Singstar
Alkuperäinen kirjoittaja meillä siis näin:
no meillä ainakin tuli ensin kaikkea muuta ; lapsi syntyi, opiskelut jne, tuntui että ei olisi rahaakaan saada sellaisia häitä kuin haluaisi ja ei ole vieläkään.
Ahaa, ok. No sitten ymmärrän, jos kerran ne häät ovat siinä se juttu, ei itse avioliitto. Mutta ei kai kaikilla "keksken jättäneillä" sama homma ole?

 
jänistääkö?
Alkuperäinen kirjoittaja Singstar:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä siis näin:
no meillä ainakin tuli ensin kaikkea muuta ; lapsi syntyi, opiskelut jne, tuntui että ei olisi rahaakaan saada sellaisia häitä kuin haluaisi ja ei ole vieläkään.
Ahaa, ok. No sitten ymmärrän, jos kerran ne häät ovat siinä se juttu, ei itse avioliitto. Mutta ei kai kaikilla "keksken jättäneillä" sama homma ole?
eli: monihan vastasi, että mies on se osapuoli, joka viiraa ja viiraa, sanoo millon mitäkin, kaikki aikanaan, joo joo, tai myöhemmin tai tai tai...
 
Singstar
Alkuperäinen kirjoittaja jänistääkö?:
eli: monihan vastasi, että mies on se osapuoli, joka viiraa ja viiraa, sanoo millon mitäkin, kaikki aikanaan, joo joo, tai myöhemmin tai tai tai...
No mutta eikö silloin naisella hälytyskellot soi, jos mies ei kosinnan jälkeen vaikutakaan olleen tosissaan, viivyttelee vain? Ja eikö VIIMEISTÄÄN siinä vaiheessa, kun mies on kyllä valmis painamaan ilman kumia, mutta edelleenkin se avioliitto on jotain "no joo, joskus...", "katotaan..."? En halua loukata ketään, mutta kyllä mä ainakin miettisin, et mikähän ongelma se taitaa miehellä olla. Ja tarkkaan miettisin siksikin, että vielä tuossa vaiheessa asialle on jotain tehtävissä; sitten kun on jo niitä lapsia, niin mieshän voi todeta jo saaneensa naisen "koukkuun" - ei lapsellisesta suhteesta enää lähdetäkään niin helposti, vaikkei avovaimous niin nappaisikaan. Mua ainakin ahdistaisi tuollainen "ansassa"-olo. Haluan itselleni miehen ja lapsilleni isän, joka todella on tarkoittanut kosinnallaan sitä mitän on sanonut, osoittanut haluavansa mut.

 
En haluis masentaa mutta meillä näin: mies oli ennen mua kihloissa 7 vuotta, suhde ihan ok mutta naimisiin ei uskaltanut koska kuulemma jotain puuttui.

Mua kun kosi, niin puolen vuoden päästä mentiin naimisiin. En sano että teillä asiat olis näin, tää on vaan yks tapaus muiden joukossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys::
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen? ja eikö viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsia ruvettiin miettimään, tullut ollenkaan mieleen, että ohoi, ei kun taitaa se yksi juttu olla jäänyt välistä...?

Mua kun mies kosi, niin puo9len vuoden päästä siitä oli häät, kun heti aloin juttua viemään eteenpäin. Vuosi kun oltiin oltu naimisissa, mietittiin että oiskohan jo lasten aika... Simple as that.
Monet tuntuu menevän kihloihin vain sen takia että ulkopuoliset näkee että emäntä/isäntä on jo rengastettu. Kyllä minä pyyhkisin sellaisella kihlauksella persettä jonka jälkeen ei naimisiin mennä! Tyyliin että 10 vuotta kihlausta takana, ei ole naimisiin kiirettä... Tyhjänpäiväinen kihlaus sellainen. Se kun on lupaus avioliitosta, kosinta tarkoittaa sitä että pyydetään toista vaimoksi/aviomieheksi!
kyllä mulle on ollut tärkee kihlasormus siksikin että ihmiset näkee että ollaan varattuja.ihan sama pyyhkisitkö sinä siihen perseesi vai et.
Juu, mutta melko ihmeellinen syy mennä kihloihin. Tainnut sen rinkulan perimmäinen tarkoitus ja lupaus nyt taasen unohtua. Samaan kastiin kuuluu kuin teinikihlaukset jos vain siksi kihloissa ollaan... :whistle:
 
Tiimalasi
Alkuperäinen kirjoittaja Calypso:
En mäkään tajua, että eikö yhtään mietitytä, jos kosinta on muotoa "Mennäänkö kihloihin? eikä "Mennäänkö naimisiin?".
Ei kai kukaan nyt noin kosi, "Mennäänkö kihloihin?", ainakaan toivottavasti?

 
Tylsän rationaalisesti ajatellen kihlasormusta kannattaisi pitää aina silloin, kun liikkuu sellaisten ihmisten parissa, joista ei halua kumppania itselleen - oli edes miestä tai ei. :whistle: Eipä tule ehdotuksia...

Mä pidän sormusta, mutta mies ei. (On jäänyt hänellä liian isoksi.) Naimisiinmeno on käynyt koko ajan epävarmemmaksi enkä jaksa enää kauheasti uskoa, mutta yritän parhaani... Pian kymmenen vuotta oltu yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys::
Miksi te, jotka aikanaan olette kihloihin menneet, ette sitten ole menneet naimisiin? Siis kun eikö se miehenne silloin teitä kosinut, niin yleensä silloin on tapana alkaa järjestämään ja miettimään niitä häitä? Ihmetyttää siis, miksi homma teillä on jäänyt siihen kihlaukseen? ja eikö viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsia ruvettiin miettimään, tullut ollenkaan mieleen, että ohoi, ei kun taitaa se yksi juttu olla jäänyt välistä...?

Mua kun mies kosi, niin puo9len vuoden päästä siitä oli häät, kun heti aloin juttua viemään eteenpäin. Vuosi kun oltiin oltu naimisissa, mietittiin että oiskohan jo lasten aika... Simple as that.
Myö kun kihloihin mentiin, oltiin 2,5 vuotta oltu yhdessä ja mie kysäsin mieheltä, et mennäänkö kihloihin. En siis kosinut naimisiinmenoon. Mentiin kihloihin ja pari vuotta sen jälkeen ruvettiin vasta puhumaan, et halutaan viettää loppuelämämme toistemme kanssa ja halutaan mennä naimisiin. Ja niin mentiin. KUmpikaan ei siis kosinut vaan yhdessä tuumin päätettiin mennä naimisiin.

KAikille tuo kihlaus kun ei merkitse automaattisesti naimisiinmenokosintaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimalasi:
Alkuperäinen kirjoittaja Calypso:
En mäkään tajua, että eikö yhtään mietitytä, jos kosinta on muotoa "Mennäänkö kihloihin? eikä "Mennäänkö naimisiin?".
Ei kai kukaan nyt noin kosi, "Mennäänkö kihloihin?", ainakaan toivottavasti?
No miepä noin tein :D Kysyin vielä testiviestillä, et mennäänkö kihloihin, johon mies vastas viestillä, et: "Mennään vaan, jos vaan kerron, et miten sinne kihloihin mennään!" :D

Myö haluttiin sitoutua hieman, muttei vielä mennä naimisiin. JOten mentiin kihloihin, eikä naimisista puhuttu vielä silloin mitään.
 

Yhteistyössä