Miksi poikalapsella ei saa olla pitkät hiukset?

pöhhöh
ja huvittavinta on, että ne poikien pidempien hiusten ihmettelijät on yleensä niitä lyhyt tukkaisiksi kynittyjä nais-ihmisiä;) mä vielä joskus tampaisen ja kysyn joltain ihmettelijältä, että anteeksi, oletkos sinä jotenkin vähemmän nainen kun sinulla on lyhyet hiukset ja sinistä yllä.

Hiuslaatu ratkaisee aika paljon. Meillä on kahdella pojalla niin paksu ja piikkisuora tukka että on ollu pakko vetää siiliksi ihan pienestä pitäen, just sen takia ettei haudu ja ettei tukka yksinkertaisesti taivu tai suorastaan mahdu pipoon jos on pidempi. Mutta nuorimmalla juniorilla on sellainen pehmoinen luonnonkihara pellavapää, että on saanut olla ja saa ollakin pidempi, niin kauan kuin itse sitten haluaa.
 
Suzyanne
En ymmärrä miten niin "ei saa" olla, kuka sen määrää. Kysyin asiaa päiväkodista, ei haittaa sen enempää kuin tyttöjenkään pitkät hiukset, ja ponnarilla pidetään suurimmaksi osaksi.

Itse tykkään ihan mielettömästi pitkistä hiuksista pojilla ja miehillä, varsinkin jos ne on kiharat ja paksut. Ohuet haivenet ei ole mielestäni kauniit pitkinä.

Sitten leikataan, kun poika itse sanoo että haluaa ne lyhyiksi. Siihen asti viisveisaan ns. "yleisestä" mielipiteestä.

 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti ja Xadeice
her
En ymmärrä miten niin "ei saa" olla, kuka sen määrää. Kysyin asiaa päiväkodista, ei haittaa sen enempää kuin tyttöjenkään pitkät hiukset, ja ponnarilla pidetään suurimmaksi osaksi.

Itse tykkään ihan mielettömästi pitkistä hiuksista pojilla ja miehillä, varsinkin jos ne on kiharat ja paksut. Ohuet haivenet ei ole mielestäni kauniit pitkinä.

Sitten leikataan, kun poika itse sanoo että haluaa ne lyhyiksi. Siihen asti viisveisaan ns. "yleisestä" mielipiteestä.

anteeks nyt, mutta tuli mieleen pate mustajärvi tuosta kuvasta, vaikka ihan suloinen poika sulla :D
 
En ymmärrä miten niin "ei saa" olla, kuka sen määrää. Kysyin asiaa päiväkodista, ei haittaa sen enempää kuin tyttöjenkään pitkät hiukset, ja ponnarilla pidetään suurimmaksi osaksi.

Itse tykkään ihan mielettömästi pitkistä hiuksista pojilla ja miehillä, varsinkin jos ne on kiharat ja paksut. Ohuet haivenet ei ole mielestäni kauniit pitkinä.

Sitten leikataan, kun poika itse sanoo että haluaa ne lyhyiksi. Siihen asti viisveisaan ns. "yleisestä" mielipiteestä.

Sinun lapsella on aivan ihanat hiukset. =)
 
[QUOTE="vieras";24677565]Saa olla, mutta ei kannata loukkaantua jos tytöksi luullaan,
Miehellä on myös rumaa pitkät hiukset.[/QUOTE]

peesi.. ja yleensä se herne sinne nenään menee aika nopeesti...

Miehelle sopii siinä vaiheessa pitkä tukka kun se on tyyliin sopiva.. esim. mun 16v pikkuveljellä on puoliselkään pitkä tukka, mutta tykkää vanhasta black sabbathista ja ozzystä noi muutoinki. toivooki et olis eläny 70-luvulla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24677143]Mä sanon että kyllä päätösvalta alkaa olla vasta 6v ja mun¨mielestä noi pikkupojat on kaamean näköisiä pitine hiuksineen , joskus ei tiiä onko tyttö vai poika kun on revohka letti.
Mutta ne on niin järkyn näköisiä alle kouluikäisillä pojilla että yök !![/QUOTE]

Olishan se kauheaa jos tietäis onko joku tuntematon lapsi tyttö vai poika.
 
"Jani"
Meidän 13 v pojalla on puoleenselkään, tasapitkät, ollut nyt 4 vuotta. Pari kertaa vuodessa latvat tasoitetaan muutama sentti pois. Olisi halunnut jo pienempänä pitkän tukan mutta ihan pienelle joka ei vielä itse hiuksiaan hoida ei annettu kasvattaa. Nuorempi poika 10v alkaa nyt kasvattamaan tukkaansa, katotaan miltä näyttää, sopiiko hänelle.
 
"vieras"
Ihmeen väliä sillä on, luuleeko muut poikaa tytöksi?
Sinä ja hlö. itsekin tietävät kumpi on.
Voi jeesus, maailman huonoin perustelu...

Esikoinen oli tyttö, ja käytin vain ns. poikien värejä tai sitten kirkkaita värejä, tutitkin oli yleensä sävy sävyyn vaatteiden kanssa.
Kerran oli sitten jotain neutraalin väristä vaatetta päällä mut tutti oli vihreä. Eikös heti vieressä leikkivän taaperon vanhempi olettanut lastamme pojaksi. Vain vihreän tutin vuoksi! Ei haitannut, pakkasi vaan naurattamaan.

Mutta jos välittää ulkopuolisten olettamuksista pitäkää uholi että tutitkin on vähintään pinkkejä :)
 
Jaa-a! Jos omalla pojallani olisi pitkät hiukset, hän näyttäisi aivan pikkusiskoltaan. Hiuksia ollaan leikattu silloin tällöin muotoonsa, ehkäpä ajattelen jotenkin sillä vahvistavani poika-identiteettiä, kun meillä tuota isähahmoa ei pitkään ollut. Tytön kanssa sitten pampulat ja ponkkarit ja letittäminen ollaan pidetty kahdenkeskisenä tyttöjen juttuna.

Veljenpojalla on aina ollut pitkät hiukset, mutta luulen että osaltaan (?) niillä peitetään sitä että lapsella ei ole toista korvaa :( Ettei tulisi kiusatuksi..
 
Just laitoinkin aloituksen kun oma 3-vuotias poika sanoi haluavansa pitkät hiukset... :) Mietin nyt että leikataanko kuitenkin suunnitelmien mukaan kesätukka vai annetaanko kasvaa. Onhan se kyllä hankalampi hoitaa(etenkin kun on tosi paksu ja karkea hiuslaatu), mutta sitten tytöillä on kuitenkin yhtälailla se pitkä tukka "automaattisesti", eikä sen hoitamisesta valiteta.
 
"moppi"
Pitkät hiukset - kun ne on kauniit ja PAKSUT - käy tosi hyvin monille pojille/miehille. Mutta mitä itse inhoan on ne tyypilliset suomihevareiden ylipitkät, huonosti hoidetut liirum hiukset, hyi yöks. :/ Omalla miehellä paksut kiharat olkapäille - täydellistä! :D
 
Jos on siistit ja huolitellut, niin mikä ettei? Meidän poika saa sitten päättää hiusten pituuden kun osaa niistä itse huolehtia. Ainoa lapsi, mutta jos joskus saamme tytön niin sama tulee pätemään häneen. En aio ruveta letittämään ja selvittämään takkuja yms. Itselläni on sen verran lyhyet ja karheat hiukset, etten edes kampaa tai harjaa tarvitse, viisipiikkinen riittää.

Ainoa todella yököttävä kampaus on Juice-tyyli, kalju päältä ja pitkä takaa. Hyi yök! Onneksi yhä useampi kaljuuntuva mies ymmärtää, että paras ratkaisu on vetää kaikki pois.
 

Yhteistyössä