Miksi raskaudesta ja sen aiheuttamista muutoksista pitäisi päästä eroon, esim. kilot?

Ja jotkut äidit uskovat olevansa parempia äitejä, jos heillä ei ole muita intressejä kuin äitiys =)
Tai ovat olevinaan parempia, kun tekevät kaikkensa etteivät näyttäisi tai kuulostaisi äideiltä. Kummalista.

Omaan tuttavapiiriin ei mahdu muuta kuin tavallisia äitejä laidasta laitaan, yhtään ääripäätä ei taida olla. Ehkä se johtuu minusta itsestäni, kun en ole ääripää, en hakeudukaan sellaisten seuraan/minun seuraani ei sellaisia hakeudu.

Tämä on taas tätä, kun kiinnostun ilmiöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Totta kai jokaisella on omat tavoitteensa, mutta mistä tämä kilpailu on syntynyt että kuka saa vähiten kiloja tai kuka palautuu parhaiten?
Mun mielestä tota kilpailua tai paremminkin vertailua on vähän joka asiassa. Kysytäänhän aina sitäkin, että paljonko raskauskiloja kertyi. Eikä vastaukseksi odotella mitään kaunisteltua totuutta - päin vastoin!

Tai ylipäätään raskauden vaivoista huudellaan suureen ääneen, vertaillaan pahoinvointeja, raskausarpia jne. Tuo palautuminen on sitten ihan selkeä jatkumo tälle vertailulle.
 
Entinen Ksantippa S.
[QUOTE="alma";25588507]Tän tutkimuksen kyllä tahtoisin nähdä...[/QUOTE]

En ole kyseistä tutkimusta nähnyt, mutta veikkaisin viehätyksen liittyvän olennaisesti siihen, että kyseinen mies sattuu olemaan lapsen isä tai ainakin läheisessä tunnesuhteessa lapseen.

Sama pätee varmaan naistenkin kohdalla. Voisin kuvitella etteivät ne raskausajan ja synnytyksen aiheuttamat muutokset kehossa tuntuisi läheskään niin ihanilta ja voimaannuttavilta, jos lapsen olisi antanut heti syntymän jälkeen adoptioon. Kokemusta minulla ei ole, kunhan arvailen.
 
Lex
Tai ovat olevinaan parempia, kun tekevät kaikkensa etteivät näyttäisi tai kuulostaisi äideiltä. Kummalista.

Omaan tuttavapiiriin ei mahdu muuta kuin tavallisia äitejä laidasta laitaan, yhtään ääripäätä ei taida olla. Ehkä se johtuu minusta itsestäni, kun en ole ääripää, en hakeudukaan sellaisten seuraan/minun seuraani ei sellaisia hakeudu.

Tämä on taas tätä, kun kiinnostun ilmiöstä.
Miks musta tuntuu, että me väitellään, vaikka olen sun kanssa samaa mieltä? :D
 
juuh
Mun mielestä ei ole mitenkään tärkeää tai järkevää kilpailla, kuka on palautunut nopeiten tai saanut raskauskilot pois lyhimmässä ajassa. Mutta jos ulkonäkö on ollut tärkeä osa itsetuntoa ja minuutta ennen raskautta, on se varmasti sen jälkeenkin. Oman kokemukseni mukaan puoli vuotta on sellainen aika, joka useimmilla riittää synnytyksestä palautumiseen fyysisesti. Imetys tietysti jatkuu sen jälkeenkin ja se vaikuttaa rintoihin ym. Mutta jos kaksvuotiaan äiti pistää liikakilonsa ym. jutut raskauden syyksi ja VALITTAA asiasta, ei voi enää syyttää raskautta.
Itse huomasin, että äitinä olen alkanut ottaa oman ulkonäköni rennommin, en ota siitä paineita kuten ennen. Elämässä on niin paljon tärkeämpiä juttuja kuin ulkonäkö, että sen takia ei kannata turhia murehtia. Mutta välitän myös terveydestäni ja mm. hoikkana pysyminen ja liikunta ovat sen takia tärkeitä. Jos ne vaikuttavat myös ulkonäköön positiivisesti, se on plussaa :)
 
"alma"
En ole kyseistä tutkimusta nähnyt, mutta veikkaisin viehätyksen liittyvän olennaisesti siihen, että kyseinen mies sattuu olemaan lapsen isä tai ainakin läheisessä tunnesuhteessa lapseen.

Sama pätee varmaan naistenkin kohdalla. Voisin kuvitella etteivät ne raskausajan ja synnytyksen aiheuttamat muutokset kehossa tuntuisi läheskään niin ihanilta ja voimaannuttavilta, jos lapsen olisi antanut heti syntymän jälkeen adoptioon. Kokemusta minulla ei ole, kunhan arvailen.
Mä ymmärrän joo, jos kyse siis vaan omasta naisesta. Itse ajattelin asiaa ihan yleisellä tasolla.
 
Beep
[QUOTE="vieras";25588617]Miehet tykkää leveistä lantioista koska se viittaa hedelmällisyyteen.[/QUOTE]

"Sulla on synnyttäjän lantio". Tarkoitettu kohteliasuudeksi. Njööö... |O
 
Miltä näyttää äiti ? Heh, ajattelen aina, etten ole ehkä se äidillisin äiti,mutta jos löysä nahka, ja rupasahtaneet tissit sen äitiyden määrittelevät, vaikka sitten vain ulkoisin määrein. Minähän olen suorastaan ylitsevuotavan äidillinen.:D
 
  • Tykkää
Reactions: sikinsokin
"vieras"
Kyllähän se on ihan lääketieteellinen oletus, että imetyksen loputtua nainen on palautunut raskautta edeltäviin mittoihin. Kun keskimäärin imetetään noin 6- 7kk on ihan normaalia, että siihen mennessä on palattu takaisin omiin mittoihin, vaikka painoa olisi raskauden aikana tullut enemmänkin. Kyllä ne joilla niiden raskauskilojen pudottaminen kestää vuosia, on selkeästi poikkeuksia tosielämässä ja usein taustalla esim. raskausdiabetes, -myrkytys tai jotain muuta.
 
[QUOTE="vieras";25589421]Kyllähän se on ihan lääketieteellinen oletus, että imetyksen loputtua nainen on palautunut raskautta edeltäviin mittoihin. Kun keskimäärin imetetään noin 6- 7kk on ihan normaalia, että siihen mennessä on palattu takaisin omiin mittoihin, vaikka painoa olisi raskauden aikana tullut enemmänkin. Kyllä ne joilla niiden raskauskilojen pudottaminen kestää vuosia, on selkeästi poikkeuksia tosielämässä ja usein taustalla esim. raskausdiabetes, -myrkytys tai jotain muuta.[/QUOTE]

Minä en ainakaan ikinä voi palautua takaisin (ja mihin tilanteeseen?) - osa muutoksistahan on ihan pysyviä. Ja osa ihan hyviäkin. En käy erittelemään. :D
 

Yhteistyössä