miksi rikkaat käy kirpparilla?Onko niillä kaikki rahat menny...

  • Viestiketjun aloittaja köyhän kelpaa
  • Ensimmäinen viesti
Varmaan siksi, että on tyhmää maksaa uudesta jos käytetty on siistikuntoinen ja kyttökelpoinen ja paljon halvempi. Lisäksi kierrätys on ekologista.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;) Ja ainakin mun tuntemat TODELLA rikkaat on kyllä kertakaikkisen pihiä sakkia! Ei ne ostele edes niitä uusia autoja tai mökkejä, istuvat vaan rahakirstun päällä ja laskevat rahojaan ja pihtaavat kaikessa mitä mahdollista.
 
Tuu-Tikki
Ei me rikkaita olla mutta on auto, vene ja mökki. Silti en osta mitään uutena, jos tavaran voi hankkia turvallisesti ja järkevästi käytettynä. Maailma on muutenkin tavaraa täynnä. Lisäksi saan henkistä tyydytystä säästämisestä.:D
 
ap
ei ne mitään varmaan osta...ku 1,50 e on liikaa melkein uusista kumisaappaistakin...heh,hee..ei se kirpputori kauppa käy oikein...eli ne vaan tulee kattoo ja naureskelee ku ei muutakaan tekemistä.
 
Kuka on rikas?

Jos omistaa volvo v70:n tai citymaasturin tai audi business-malliston kaaran ja asuu 300 000e maksaneessa omakotitalossa tai luksuskerrostalokämpässä niin tekeekö se rikkaaksi? Sanoisin että ei todellakaan tee, vaan että kyseisellä perheellä on kauhee velkataakka.

Todellisen rikkaan erotat vasta kun käyt tarkastamassa verotiedoista onko jolla kulla rahaa vai ei, onko omaisuutta ja ennen kaikkea onko velkaa.

Mutta yleisesti, on hyvä että kirppareilla tavara kiertää. Jokainen sitä saa ostaa, se ei ole köyhien yksinoikeus. On ekologista kierrättää.
 
rikas
Koska rikkaaksi tulee vain ja ainoastaan siten,että osaa käyttää rahaa taloudellisesti eli hyvi ja ajatellen.Eli jos kirpparilta saa edullisesti hyviä kuteita niin se on sekä taloudellista,järkevää että ekologista.
 
Tulot ja menot -balanssissa.
Itse käyn siellä muutaman kerran vuodessa,ihan aikani kuluksia.Mukava tunnelma tuolla Hietsun kirppiksellä.Jos jotain satun löytämään ,niin ostan. Omat kuteemme laitan myyntiin erääseen käytettyjen vaatteiden liikkeeseen. Antiikkikaupasta ostelen astioita ja huonekaluja.
 
sentinvenyttäjä
Juuri kävin kirpputorilla ja sain samalla reissulla pojalle melk.uuden hyvän! välikausipuvun, kumisaappaat, kestovaippoja ja harj.housuja, uimahousut, puseron, parit sisähousut ja tytölle mekon, gollege-puvun, leggingssit, kaikki siistejä hyväkuntoisia nättejä ja rahaa meni suunnilleen saman verran mitä pelkkä tuo välikausipuku olisi uutena maksanut ja aikaa säästyi jos ajattelee että olisin kaiken juossut eri puolila kaupoista haalimasta. Taloudellista, tehokasta ja ekologista! En kyllä mielestäni oo rikas mut kuitenkin...
 
Kiva tapa kuluttaa ylimääräistä aikaa, kiva tehdä löytöjä, kiva säästää rahaa, kiva tuntea olevansa ekologinen ja ehdottoman kivaa uusia vaatekaappinsa sisältöä turhankin usein. :)

Varmaankin niillä rikkailla näitä samoja vaikuttimia...
 
Itse käyn kirpparilta ostamassa esim. huonekaluja, koska sellaisia ei enää tehdä! Vaikka tehtäisiinkin, jokin vanhassa viehättää. Myös lastenvaatteet on mielestäni viisasta ostaa käytettyinä, ne ovat käytössä vain hetken.

Ja käyn etsimässä vanhoja sisustuslehtiä, leikkelen niistä sitten kuvia sisustuskirjaani :)
 
v
Mä tunnen erään suomalaisen kaupungin verokalenterin ykkösen. Tää ihminen on aina tehnyt kaiken itse: ompelee, neulooo, nikkaroi, kunnostaa, remontoi, möyhii puutarhaa... Ja ihan tekemisen ilosta. Ainahan ei itse tehden edes säästä. Ja pointti oli se, että hän koluaa kirppareita etsien materiaaleja erilaisiin kädentaitoprojekteihinsa.
 

Yhteistyössä