Miksi suomalaiset naiset ovat niin "miehekkäitä" olemukseltaan (poikkeuksiakin tietty on)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi koska Suomessa ei välitetä ulkonäöstä tai siis ei saa välittää.
Tottakai Suomesa välitetään ulkonäöstä siinä missä muuallakin. Tuollainen vertailu on typerää, jokaisen maan omat perinteet on vahvasti sidottu ihmiseen.

Jos ymmärrät mitä tarkoittaa; toinen tykkää punaisesta, toinen sinisestä, niin olet jo päässyt pitkälle. ;)
 
Rukoilijasirkka
Yksi syy voi olla se, että jos laittaa itseään, siitä saa kuulla aika nyrpeää kommenttia. Sen ajatellaan olevan tyrkkyä ja lasten saannin jälkeen aika harva haluaa olla tyrkky.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei ole edullista ja kaunista tarjontaa. ostovoima kansalla huono, eli vaatteisiin jää vain vähän rahaa.
Tuo voi hyvinkin olla juuri noin. Minä en ole kovin kiinnostunut vaatteista ylipäätään, mutta ostan suurimman osan ulkomailta, ehkä siksi, että lomalla on kiinnostusta eri asioihin kuin kotiarjessa ja tarjonta on tosiaan suurempi ja nimenomaan siinä hintaluokassa mihin minulla on varaa tai haluan rahojani käyttää. Kyllä minä saatan pitää tonnin mekkoa tai kahden tonnin laukkua kivoina tai kauniina, mutten osta, koska en halua käyttää niin paljon rajaa vaatteisiin tai asusteisiin.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Työ--Myyrä--:
Miksi niin moni suomalainen nainen ja mies ajattelee, että eteläeuroopassa 'kaikki' on jotenkin hienompaa/parempaa. Miehet on enemmän miehiä ja naiset enemmän naisia.

Miksi ei voida katsoa, että se mikä kuuluu heidän kulttuuriinsa, ei välttämättä kuulu meidän kultuuriimme?
Miksi jo kouluissa yritetään opettaa lapsiamme olemaan enemmän ranskalaisia kuin suomalaisia? *kun se nyt on opettajan mielestä niin hienoa*
Miksi ei arvosteta omaa kulttuuriperinnettämme?

Tuo on niin naurettavaa snobiajattelua; ihannoidaan muita, väheksytään omaa kansaa.

Herää ap sinäkin tähän päivään! Sen sijaan, että kyselet täällä näitä kysymyksiäsi, kysele enemmin rrranskalaisilta, miksi he eivät voi esimerkiksi pukeutua hieman hillitymmin...
:hug:
just näin! maassa maan tavalla!!!
vaikkakin mä olen asunut etelässä jo toistakymmentä vuotta,mutta oon melko suomalainen tyyliltäni...jos niin voi sanoa!
juhliin tietty pukeudun ja laittaudun,mutten jaksa arkena lasten kanssa touhutessa paljoa koristautua...ihan peruskledjut ja meikittä.
täällä naiset laittavat paljon rahaa itseensä ja ulkonäköönsä,eivätkä todellakaan seisoskele puistoissa lasten kanssa!!! siis eivät vie lapsiansa sinne,me ulkolaiset siellä leikimme ja joskus harvoin paikallisia lapsia isovanhempiensa kanssa,jotka heitä yleensä hoitaa!

mut mun pointti siis on ,että kyllä voi olla naisellinen ilman ylilyöntejäkin!!
 
Ei kuulu joukkoon
Mun mielestä ei niinkään vaatetus, vaan käytös on suomalaisnaisilla miehekästä. Meillä on ainakin naisvaltainen työpaikka täynnä koviksia, joilla tuntuu olevan sydän kovetettu ja kuontalokin peilaa sitä omaa kovismaisuutta. vaikka muoti on naisellisempaan päin, niin ei meillä ainakaan huomaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja Työ--Myyrä--:
Miksi niin moni suomalainen nainen ja mies ajattelee, että eteläeuroopassa 'kaikki' on jotenkin hienompaa/parempaa. Miehet on enemmän miehiä ja naiset enemmän naisia.

Miksi ei voida katsoa, että se mikä kuuluu heidän kulttuuriinsa, ei välttämättä kuulu meidän kultuuriimme?
Miksi jo kouluissa yritetään opettaa lapsiamme olemaan enemmän ranskalaisia kuin suomalaisia? *kun se nyt on opettajan mielestä niin hienoa*
Miksi ei arvosteta omaa kulttuuriperinnettämme?

Tuo on niin naurettavaa snobiajattelua; ihannoidaan muita, väheksytään omaa kansaa.

Herää ap sinäkin tähän päivään! Sen sijaan, että kyselet täällä näitä kysymyksiäsi, kysele enemmin rrranskalaisilta, miksi he eivät voi esimerkiksi pukeutua hieman hillitymmin...
:hug:
just näin! maassa maan tavalla!!!
vaikkakin mä olen asunut etelässä jo toistakymmentä vuotta,mutta oon melko suomalainen tyyliltäni...jos niin voi sanoa!
juhliin tietty pukeudun ja laittaudun,mutten jaksa arkena lasten kanssa touhutessa paljoa koristautua...ihan peruskledjut ja meikittä.
täällä naiset laittavat paljon rahaa itseensä ja ulkonäköönsä,eivätkä todellakaan seisoskele puistoissa lasten kanssa!!! siis eivät vie lapsiansa sinne,me ulkolaiset siellä leikimme ja joskus harvoin paikallisia lapsia isovanhempiensa kanssa,jotka heitä yleensä hoitaa!

mut mun pointti siis on ,että kyllä voi olla naisellinen ilman ylilyöntejäkin!!
peesi viimeiselle lauseellesi. missà maassa olt asustanut?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei ole edullista ja kaunista tarjontaa. ostovoima kansalla huono, eli vaatteisiin jää vain vähän rahaa.
vààrin: ostovoima ei hullumpi. kyse tavoista. ei hinnatkaan ole kovin huimat Suomessa

Ei, kyllä suomalaisilla on oecd maista huonoimpia ostovoimia. kalliimmat hinnat kuin eräissä vauraissa tai samantason keskieuroopan maissa.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja Työ--Myyrä--:
Miksi niin moni suomalainen nainen ja mies ajattelee, että eteläeuroopassa 'kaikki' on jotenkin hienompaa/parempaa. Miehet on enemmän miehiä ja naiset enemmän naisia.

Miksi ei voida katsoa, että se mikä kuuluu heidän kulttuuriinsa, ei välttämättä kuulu meidän kultuuriimme?
Miksi jo kouluissa yritetään opettaa lapsiamme olemaan enemmän ranskalaisia kuin suomalaisia? *kun se nyt on opettajan mielestä niin hienoa*
Miksi ei arvosteta omaa kulttuuriperinnettämme?

Tuo on niin naurettavaa snobiajattelua; ihannoidaan muita, väheksytään omaa kansaa.

Herää ap sinäkin tähän päivään! Sen sijaan, että kyselet täällä näitä kysymyksiäsi, kysele enemmin rrranskalaisilta, miksi he eivät voi esimerkiksi pukeutua hieman hillitymmin...
:hug:
just näin! maassa maan tavalla!!!
vaikkakin mä olen asunut etelässä jo toistakymmentä vuotta,mutta oon melko suomalainen tyyliltäni...jos niin voi sanoa!
juhliin tietty pukeudun ja laittaudun,mutten jaksa arkena lasten kanssa touhutessa paljoa koristautua...ihan peruskledjut ja meikittä.
täällä naiset laittavat paljon rahaa itseensä ja ulkonäköönsä,eivätkä todellakaan seisoskele puistoissa lasten kanssa!!! siis eivät vie lapsiansa sinne,me ulkolaiset siellä leikimme ja joskus harvoin paikallisia lapsia isovanhempiensa kanssa,jotka heitä yleensä hoitaa!

mut mun pointti siis on ,että kyllä voi olla naisellinen ilman ylilyöntejäkin!!
peesi viimeiselle lauseellesi. missà maassa olt asustanut?
kreikassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suomalaiset laittaa rahaa johonkin muuhun kuin vaatteisiin.
Pienellä budjetilla voi pukeutua hyvin jos haluaa,suomalaisia ei kiinnosta samalla tavalla kuin esim. italialaisia.
Onko siinä siis jotain vikaa, jos ei kiinnosta? =)
ei. kyse oikin henkilòkohtaisesta mielipitestà. henkilòkohtaisesti kivat vaatteet (ei mitkààn juhlavaatteet), kengàt ja muut pristàvàt pàivààni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei ole edullista ja kaunista tarjontaa. ostovoima kansalla huono, eli vaatteisiin jää vain vähän rahaa.
vààrin: ostovoima ei hullumpi. kyse tavoista. ei hinnatkaan ole kovin huimat Suomessa

Ei, kyllä suomalaisilla on oecd maista huonoimpia ostovoimia. kalliimmat hinnat kuin eräissä vauraissa tai samantason keskieuroopan maissa.
vertaan suomea ja italiaa. suomi monessa suhteessa halvempi
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suomalaiset laittaa rahaa johonkin muuhun kuin vaatteisiin.
Pienellä budjetilla voi pukeutua hyvin jos haluaa,suomalaisia ei kiinnosta samalla tavalla kuin esim. italialaisia.[/quote]

tässähän sait itseltäsi vastauksen kysymykseesi. Suomalainen arvostaa täysin eriasioita mitä joku italialainen tai muu vastaava. Kaiken lisäksi suomalainen osaa olla ylpeä arvostamistaan asioista! (paitsi ehkä sinä)

Suomalaisen äiti:
Äiti, joka viettää aikaansa lastensa kanssa, on lasten leikeissä mukana hiekkalaatikoilla, metsissä, luistinradoilla, hiihtoladuilla.

Italialainen tmv. äiti:
Palkkaa au-pairin Suomesta tekemään edellämainitut asiat, jotta hänenkin lapsensa saisi hyvän lapsuuden silläaikaa kun äiti kulkee harrastamassa vaatteita, shoppailua ja sitä pientä etelänflirttiä.
 
Italialainen tmv. äiti:
Palkkaa au-pairin Suomesta tekemään edellämainitut asiat, jotta hänenkin lapsensa saisi hyvän lapsuuden silläaikaa kun äiti kulkee harrastamassa vaatteita, shoppailua ja sitä pientä etelänflirttiä.
[/quote]

Tàysin vààrà kuvitelma. Tààllà shoppaileva (koti)àiti on harvinaisuus.
 

Yhteistyössä