MIKSI VAUVA EI NUKU!!!!

  • Viestiketjun aloittaja SEKOAA
  • Ensimmäinen viesti
SEKOAA
EI SIIS PÄIVÄLLÄ MILLÄÄNN.3KK VANHA JA MAKSIMISSAAN 10 MINUTIN PÄIKKÄRIT. MULLA SEKOO KOHTA OIKEASTI PÄÄ.
APUA, MAMMAT. VINKKEJÄ.

SIIS KAIKKI KOKEILTU, VAUNUT, SYLI, AUTOSSA VIERESSÄ, RIIPPUMATOSSA... YM,YM
 
Meillä on kuule samanlainen tapaus. Nyt on 5kk ja alkaa helpottaa, nukkuu kahdet 20min päikkärit ja yhdet vajaan tunnin. Ei siihen auta kuin aika, ikävä kyllä. Mä olin kans ihan loppu välillä (edelleenkin joinakin päivinä ). Noin pientä ei voi oikein kouluttaa. Neuvolasta kysyivät että voiko olla refluksia, olisko teillä?
 
vieras
ei ne kaikki vaan nuku :( meillä samanlainen tuo esikko ollut aina. voi myös olla joku kausi ja menee ohi, mutta ei pidä paikkaansa että vauvat nukkuvat aina paljon.

voimia ja myötätuntoa... muuta en osaa sanoa avuksi!
 
äiti
rauhotu rauhotu rauhotu,
tilanteen pitää nyt rauhoittua, vauva aistii sinun stressin.
teillä on kierre menossa, koita katkaista.
ja kun vauva nukkuu, jos suinkin mahdollista niin LEVÄHDÄT itsekkin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ne kaikki vaan nuku :( meillä samanlainen tuo esikko ollut aina. voi myös olla joku kausi ja menee ohi, mutta ei pidä paikkaansa että vauvat nukkuvat aina paljon.

voimia ja myötätuntoa... muuta en osaa sanoa avuksi!
Näin on! Esikoinen ja kolmonen ovat olleet tuollaisia nukkujia....esikoinen alkoi 6kk iässä nukkua kunnon päikkäreitä ja n1v kokonaisia öitäkin. kolmonen alkoi hallita nukkumisen tuossa 4v iässä...voimia...
 
vieras
Täällä oli sama juttu! Nyt poika pian 2vee ja nukkuu jopa 1-1,5 tunnin päikkärit nykyään. Kun oli pieni nukkui pari kertaa päivässä 20min. Siskon lapsi nukkui pienenä 3 tunnin päikkärit. Toisilla käy hyvä tuuri.... Hermot meinasi palaa, kun ei saanut hetkeäkään rauhaa. Ei auta kuin aika. Pian alkaa varmaan helpottamaan, kun vajaa 1vee ikäisenä alkoi nukkuun tunnin päikkärit. Koita jaksaa!
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Olisiko sairaana? Korvat kipeät? Refluksi? Allergiaa?
Käy lääkärissä.
SIIS NLASSA PUHIUN ASIASTA, JA SIELLÄ NEUVOI VAAN ETTÄ "YRITÄ NYT VAAN NUKUTTAA AINA 2H VÄLEIN"

YÖT NUKKU ONNEKSI SUHT HYVIN, MUTTA KYLLÄHÄN LAPSI TARVITSEE LEPOA PÄIUVÄLLÄKIN.
 
vieras
Meillä oli tosi huono nukkuja ja kamalan kranttu siitä, missä nukkui. Koti kelpasi, auto ja liikkuvat vaunut. Kerran vaille kolmikuisena valvoi liki koko päivän, kun oltiin sukulaisten luona. Kyllä se sitten siinä noin puolivuotiaana alkoi helpottaa... mutta oli se siinä mielessä rankkaa, että vauva ei ollut kuitenkaan tyytyväinen tai hiljainen tai rauhallinen valvoessaan, vaan itki todella paljon.
 
fdsdf
miksi pitää väkisin koittaa toista nukuttaa? Jos ei yksinkertaisesti nukahda, niin eipä se sitten tarpeeks väsyny ole. Kiukkuamista tietty sit tulee, mutta ei se auta kun kiukuta vaan ellei hyvää syytä tähän ole :D Jotkut vauva ei vaan nuku päivisin kun yhteensä vaikka 30min pätkissä. Muuta tekemistä vaan, sylissä oloa, syöttämistä, laulamista, keinuttamist.. jotain muuta. Älä väkisin yritä nukuttaa, itteäs kiusaat vaan kun toinen ei nukahda ja sit hermot menee kun väkisin yrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Miksi sen pitäisi nukkua?Ei kaikki vauvat nuku päivällä, ei nuku meidänkää, tuolle se pötköttelee sängyn päällä ja mölisee..
meillä ainakin ihan kauheeta kiukkuumista koko päivän kun ei nuku
Meillä taasen nukkuu yöt niin hyvin ettei sillä tartte juurikaan päikkäreitä(ilmeisestikkää )..Torkahtelee kyllä välillä mut ei voi sanoa et nukkuis päiväunia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Olisiko sairaana? Korvat kipeät? Refluksi? Allergiaa?
Käy lääkärissä.
SIIS NLASSA PUHIUN ASIASTA, JA SIELLÄ NEUVOI VAAN ETTÄ "YRITÄ NYT VAAN NUKUTTAA AINA 2H VÄLEIN"

YÖT NUKKU ONNEKSI SUHT HYVIN, MUTTA KYLLÄHÄN LAPSI TARVITSEE LEPOA PÄIUVÄLLÄKIN.
niin mäkin luulin, olin ihan varma että kehitys hidastuu yms. kun ei saa tarpeeksi lepoa, mutta hyvä tosta tuli, oikeastaan vielä aikaisen kehittynyt. kaikki vaan ei tarvii lepoa ja unta yhtä paljon. toki kannattaa kokeilla rytmin muuttamista, herättää aiemmin, laittaa myöhemmin nukkumaan, tarjota "virikkeitä", mutta voi myös vaan olla että hän ei tarvitse unta niin paljon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Siis minä pärjäsin vallan hyvin kun imetin vauvaani, ja vauva nukahti sen jälkeen.
Ja muutenkin pidin sylissä. Eli vierihoitoa noin pienelle.
No kivat sulle! Heti ollaan sanomassa ettei saa olla tarpeeksi sylissä tms. jos vauva ei nuku, jos se olis niin helppoa niin eiköhän näitä ongelmia olisi paljon vähemmän. sulla on lapsi joka nukkuu, kaikilla ei.
 
Voimia täältäkin. Meidänkään vauva ei pienenä nukkunut paljoa mitään, vaan valvoi jopa 8h putkeen jo parin kk:n iässä. Ilmeisesti jotkut tarvitsevat enemmän lepoa kuin toiset. Se aika on hullua, ja olen edelleen sitä mieltä että sellaista asiaa kuin "vauvaonnea" ei ole olemassa. Minulle se oli kamalaa aikaa olla jatkuvassa unenpuutteessa ja siitä lähtee moni muukin kierre :/
Joten tiedän miltä tuntuu, kun tuntuu että sekoaa ja elämä OLI tässä ja nyt. :hug:
Rauhoitu, anna ajan kulua, voiko kukaan auttaa, mies, isovanhemmat, serkut, ystävät, kukaan?? Mieli paranee, kun saat nukkua edes pari tuntia. Meidän poika on nyt 2v eikä vieläkään nuku öitään kunnolla, mutta kohti parempaa mennään mitä vanhemmaksi poika kasvaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Siis minä pärjäsin vallan hyvin kun imetin vauvaani, ja vauva nukahti sen jälkeen.
Ja muutenkin pidin sylissä. Eli vierihoitoa noin pienelle.
.mun lapsi ei ainakaan enää ton ikäsenä ollut mikään vastasyntynyt joka sylissä aina nukkuis hyvin. meijän poika oli joo ensimmäisen kuukauden sylissä melkeen koko ajan ja sai varmasti vierihoitoa, mutta nyt haluaa olla sylissä lähinnä saadakseen olla pystymmässä. ei ole sylissä sen rauhallisempi, ehkä tyytyväisempi muttei todellakaan rauhallisempi. ja vieressä nukkuminen ei auta mitään koska kiukutteluksi menee jjos tuota yrität makuuasennossa pitää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Miksi sen pitäisi nukkua?Ei kaikki vauvat nuku päivällä, ei nuku meidänkää, tuolle se pötköttelee sängyn päällä ja mölisee..
meillä ainakin ihan kauheeta kiukkuumista koko päivän kun ei nuku
Meillä taasen nukkuu yöt niin hyvin ettei sillä tartte juurikaan päikkäreitä(ilmeisestikkää )..Torkahtelee kyllä välillä mut ei voi sanoa et nukkuis päiväunia.
meilläkin nukkuu yöt todella todella hyvin. kertaakaan ei herää ja 12 tuntia nukkuu. siltikin päivällä huomaan että ehdottomasti ihan yliväsynyt. kymmenen minuutin torkkujen jälkeen ehkä puol tuntia-tunnin hyvällä tuulella ja taas alkaa taistelu unta vastaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Siis minä pärjäsin vallan hyvin kun imetin vauvaani, ja vauva nukahti sen jälkeen.
Ja muutenkin pidin sylissä. Eli vierihoitoa noin pienelle.
.mun lapsi ei ainakaan enää ton ikäsenä ollut mikään vastasyntynyt joka sylissä aina nukkuis hyvin. meijän poika oli joo ensimmäisen kuukauden sylissä melkeen koko ajan ja sai varmasti vierihoitoa, mutta nyt haluaa olla sylissä lähinnä saadakseen olla pystymmässä. ei ole sylissä sen rauhallisempi, ehkä tyytyväisempi muttei todellakaan rauhallisempi. ja vieressä nukkuminen ei auta mitään koska kiukutteluksi menee jjos tuota yrität makuuasennossa pitää
ihan kun meidän poika, sylissä oltiin vain siksi että pääsee pystyyn ja siinäkin piti koko ajan "hypyttää". vieressä ei nukkunut ainakaan, koska tuli liian kuuma.
 

Yhteistyössä