Miksi vauvanvaatteet ei kelpaa kellekään?

Miksiköhän vauvan vaatteet ei mene kaupaksi?

Olen koettanut myydä erilaisissa nettikirppiksissä vuoron perään eikä kellekään kelpaa.

Mulla olisi kamalasti nyt 2-vuotiaalta tytöltäni jääneitä bodeja, potkupukuja-housuja, paitoja, housuja, mekkoja, välipukuja, sukkia, sukkahousuja, hattuja yms. Ja ovat tosiaan hyvässä kunnossa. Joitakin käytetty vain kerta pari. Suurin osa vaatteista on Tutan, Lindexin, Finnwearin valmistamia. Eikä hinnallakaan edes pilattu. Kaikki vaatteet ostettu uusina. Bodeja olen myynyt 0.5-1? hintaan, gollege-asuja 1? hintaan, samoin muitakin vaatteita.

Kai pitää sitten alkaa kohta lahjoittamaan jollekin (tiiä kelpaako sittenkään?) Tai kokeilla vielä kirpparia. Meillä kotona niin rajatusti tilaa, niin olisi vaan hyvä jos vaatteet löytäisi käyttöä jonkun toisen lapsen päällä. Ei niistä kaapeissa paljon hyötyä ole. :(
 
km
Mä oon myyny ihan perinteisellä kirpparilla ja siellä menny hyvin kaupaksi. Muistathan kuitenki huomioida vaatteiden kunnon suhteessa hintaan. Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.
 
hih
Missä myyt? Minä kierrän Oulussa Paljekirpparilla noin kerran kuussa ja yleensä siellä on varsin huonoa tavaraa. Viimeksi löysin pöydän, johon nainen oli just laittamassa tavaraa ja pääsin valitsemaan parhaat päältä. Olin valmis maksamaan niin hyväkuntoisesta tavarasta 3-6 euroa kappaleelta (velouriasuja, neuleita, mekkoja jne jne) 80-86 cm. Aivan mahtavia vaatteita. 50 eurolla ostin :D
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä oon myyny ihan perinteisellä kirpparilla ja siellä menny hyvin kaupaksi. Muistathan kuitenki huomioida vaatteiden kunnon suhteessa hintaan. Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.
täh, että eurolla pitäis olla uudenveroisia :eek:
 
Misty
Mulle tuli mieleen et jos oot myynyt esim. huutiksessa, niin onko myyntiotsikkosi ollut osuva, eli esim. "body tytölle, koko X" jne.? Kun monesti näkee sattumalta ilmoituksia jotka löytäisi tosi huonosti haulla, koska mikään relevantti hakusana ei osuisi. Itse ainakin ostan just tuollaisia vaatteita nettikirppiksiltä (yksittäin, en paketteina).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.

Höpöhöpö.
joo mustakin ap:n hinnat on enemminkin sellasta tasoo, et vois olla nuhrusia ja ehkä tahrasiakin bodeja.
ite laitan 2-5 euroo hinnoiks bodeille ja aina menny. ihan perusvaatteita, hm,lindex jne.
onhan ap kirppiksesi johon viet, ni tarpeeks hyvä myyntipaikka ?
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä oon myyny ihan perinteisellä kirpparilla ja siellä menny hyvin kaupaksi. Muistathan kuitenki huomioida vaatteiden kunnon suhteessa hintaan. Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.
täh, että eurolla pitäis olla uudenveroisia :eek:
Mä en henk koht ainakaan osta esim bodeja kirpputorilta jos ne maksaa euron ellei kyseessä ole joko kallis merkkituote tai sitte uudenveroinen halvempaa merkkiä oleva vaate. itse kun myyn lasteni vaatteita niin bodyt maksaa euron jos ne on kuin uusia tai sitte jos ne on jotain kallista merkkiä (silloin saatan pyytää enemmänkin jos on lisäksi vielä uudenveroises kunnos). Mutta jos on vähänkään käytön jälkiä niin oon laittanu maks 50 senttiä/body. Olen kokeillu kalliimmillakin hinnoilla mutta kaikki jäi myymättä, joten kantapään kautta oon löytäny ainaki oman paikkakuntani hinnat, joilla vaatteet menee hyvin kaupaksi.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä oon myyny ihan perinteisellä kirpparilla ja siellä menny hyvin kaupaksi. Muistathan kuitenki huomioida vaatteiden kunnon suhteessa hintaan. Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.
täh, että eurolla pitäis olla uudenveroisia :eek:
Mä en henk koht ainakaan osta esim bodeja kirpputorilta jos ne maksaa euron ellei kyseessä ole joko kallis merkkituote tai sitte uudenveroinen halvempaa merkkiä oleva vaate. itse kun myyn lasteni vaatteita niin bodyt maksaa euron jos ne on kuin uusia tai sitte jos ne on jotain kallista merkkiä (silloin saatan pyytää enemmänkin jos on lisäksi vielä uudenveroises kunnos). Mutta jos on vähänkään käytön jälkiä niin oon laittanu maks 50 senttiä/body. Olen kokeillu kalliimmillakin hinnoilla mutta kaikki jäi myymättä, joten kantapään kautta oon löytäny ainaki oman paikkakuntani hinnat, joilla vaatteet menee hyvin kaupaksi.
ok. se saa mut entistä vakuuttuneemmaks siitä että mä en myy noita ipanan vaatteita... mieluummin makuutan kaapeissa ja käytän vaikak pölyrätteinä sitten.. :|
jos mä maksan housuista uutena 14? ja poika niitä käyttää 6kk satunnaisesti niin muutamalla eurolla en niitä myy..
täytynee toivoa siis että saan lisää lapsia ja että seuraavakin on poika :D
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:
Mulla on huutiksessa joitakin vaatteita myynnissä nyt. laitoin 0e lähtöhinnan ja 0,50e korotus...ei hintavarausta...ja kauppa EI käy!
mä en ainakaan vain jaksa nähdä sitä vaivaa ja työtä mikä tuollaisessa huuto.net kaupassa on... turhauttavaa maksella euron summaa ja maksella postikuluja ja hakea postista... ei kiitos. helpommalla ja omalle työlle kun laskee hinnan niin myös halvempaa on käydä kaupasta ostamassa uutena.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.

Höpöhöpö.
joo mustakin ap:n hinnat on enemminkin sellasta tasoo, et vois olla nuhrusia ja ehkä tahrasiakin bodeja.
ite laitan 2-5 euroo hinnoiks bodeille ja aina menny. ihan perusvaatteita, hm,lindex jne.
onhan ap kirppiksesi johon viet, ni tarpeeks hyvä myyntipaikka ?
ostaako joku oikeesti bodyn tai jonkun muun vaatteen jos se on nuhruinen ja tahrainen ja maksaa euron? Mä en ottais sellaisia vaikka saisin ilmaiseksi...
 
Asun sellaisella seudulla, että kaupunki on aika pieni. Luulisi kuitenkin olevan jossain sellaisia äitejä jotka ostavat kirppikseltä vaatteita ja kaikki euronkin lastenvaatteet vietäisiin käsistä. Mutta eipä mee. :(

Mun vaatteet on kyllä kaikki hyvässä kunnossa, ei nukkaa, ei reikiä tai kulumia. Eihän niitä ole käytetty kuin tytölläni muutaman kuukauden ajan.
Monet kuitenkin on sanoneet että eivät kehtaa maksaa esim. vauvan bodeista kun 1? korkeintaan olkoonsa mitä merkkiä tahansa.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä oon myyny ihan perinteisellä kirpparilla ja siellä menny hyvin kaupaksi. Muistathan kuitenki huomioida vaatteiden kunnon suhteessa hintaan. Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.
täh, että eurolla pitäis olla uudenveroisia :eek:
Mä en henk koht ainakaan osta esim bodeja kirpputorilta jos ne maksaa euron ellei kyseessä ole joko kallis merkkituote tai sitte uudenveroinen halvempaa merkkiä oleva vaate. itse kun myyn lasteni vaatteita niin bodyt maksaa euron jos ne on kuin uusia tai sitte jos ne on jotain kallista merkkiä (silloin saatan pyytää enemmänkin jos on lisäksi vielä uudenveroises kunnos). Mutta jos on vähänkään käytön jälkiä niin oon laittanu maks 50 senttiä/body. Olen kokeillu kalliimmillakin hinnoilla mutta kaikki jäi myymättä, joten kantapään kautta oon löytäny ainaki oman paikkakuntani hinnat, joilla vaatteet menee hyvin kaupaksi.
ok. se saa mut entistä vakuuttuneemmaks siitä että mä en myy noita ipanan vaatteita... mieluummin makuutan kaapeissa ja käytän vaikak pölyrätteinä sitten.. :|
jos mä maksan housuista uutena 14? ja poika niitä käyttää 6kk satunnaisesti niin muutamalla eurolla en niitä myy..
täytynee toivoa siis että saan lisää lapsia ja että seuraavakin on poika :D
Yleisesti ottaen sopivana kirppishintana pidetään 10% vaatteen hinnasta uutena. Eli 14 euron housuista sopiva hinta on 1,40e. Niillä hinnoilla menee kaupaksi, isommilla ei ainakaan täällä. En oo ikinä tajunnu miten joku olettaa että esim Reimatecin haalarista, jossa on kulumaa polvissa ja takamuksesta, joku maksais jonku 40 euroa. Ite en henk koht maksais enkä ite henk koht myisi. Ite oon mýyny 130e reimatecceja hintaan 10-15e riippuen siitä minkä kuntoisia ovat.

Makuuta kaapeissa jos haluat ja sulla on tilaa, mutta kannattaa muistaa, että pienikin summa käytetystä vaatteesta on enemmän kuin ei mitään rahaa siitä. Pienistäkin summista kertyy yllättävästi rahaa, itse sain viimeksi 290e viikossa vaikka myin tuollaisilla naurettavan pienillä hinnoilla vaatteita.

Hyvä on myös vaatteen myynnissä ajatella sitä, että mitä itse olis valmis maksamaan kyseisestä vaatteesta jos olis ostamassa sitä käytettynä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.

Höpöhöpö.
joo mustakin ap:n hinnat on enemminkin sellasta tasoo, et vois olla nuhrusia ja ehkä tahrasiakin bodeja.
ite laitan 2-5 euroo hinnoiks bodeille ja aina menny. ihan perusvaatteita, hm,lindex jne.
onhan ap kirppiksesi johon viet, ni tarpeeks hyvä myyntipaikka ?
ostaako joku oikeesti bodyn tai jonkun muun vaatteen jos se on nuhruinen ja tahrainen ja maksaa euron? Mä en ottais sellaisia vaikka saisin ilmaiseksi...
en tiedä ostaako, mutta jotkut niitä myy - ja tuollasilla max euron hinnoilla nimenomaan.
mä en ite vaivaudu edes penkomaan pöytää tarkemmin, jos siellä on nuhrusta myynnissä.
 
tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:
Mulla on huutiksessa joitakin vaatteita myynnissä nyt. laitoin 0e lähtöhinnan ja 0,50e korotus...ei hintavarausta...ja kauppa EI käy!
mä en ainakaan vain jaksa nähdä sitä vaivaa ja työtä mikä tuollaisessa huuto.net kaupassa on... turhauttavaa maksella euron summaa ja maksella postikuluja ja hakea postista... ei kiitos. helpommalla ja omalle työlle kun laskee hinnan niin myös halvempaa on käydä kaupasta ostamassa uutena.
Höpötihöp... Kaikilla ei ole varaa ostaa uutena, joten haluavat nähdäkin vaivaa sen eteen, että saavat halvalla...
 
napsutus
Aika moni myy käytettyjä hinnalla, jolla etsivä löytää jo ihan uusiakin. Meille ei myöskään valmiiksi pesunukkaisia ostella. Muutamalla eurolla kun saa kaupasta ihan uusiakin.

Sitäpaitsi lapsen iho on niin herkkä, että "vieraista vaatteista" saattaa hyvinkin moni saada ihottumaa. Kokemusta on.
 
tytttö
Itse en osta huutiksesta, koska olen aina pettynyt. Toisen mielestä "vähän pesunukkaa" on minusta ollut paljon. Siksi itse hiukan aliarvion tuotteet, mitä myyn, jotta ostaja ei pettyisi.
 

Yhteistyössä