Miksi ylipainoonen ihminen ei saisi käydä pikaruokapaikassa syömässä?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
no miks pitäs lisää rasvaa mättää?
Eli olet sitä mieltä, että ylipainoonen ei saisi ikinä herkutella. Ei vaikka olisi laihduttamassa.
Kukin tehköön miten tykkää mutta jos laihduttaa ni jättäsin mäkkärin väliin.
Tuo on helvetin lyhyt tie. Jos koskaan ei herkuttele, laihdutus EI ONNISTU. Itse laihduttanut, ja en olisi onnistunut, jos en olisi joskus herkutellut.
voi kai sitä herkutella muutenki ku mäkkiruoalla?

niin ja oon kuitenki sun kanssa siinä samaa mieltä, että herkutella saa. Itseasiassa mies just laihduttaa ja lääkärikin oli sanonut, että ehdottomasti kerran viikossa esim saa jotain herkkua syödä. Mutta tosiaan jos haluaa mäkin jättää laihdutuksessa väliin, ei se tarkota sitä ettei herkuttelis.
No ei tietenkään, mutta jos tyyliin kerran kolmessa kuukaudessa käy siellä niin kai se on sallittua ylipainoosellekin.
Tossa ajassahan kerkee laihtua ihan hyvin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
no miks pitäs lisää rasvaa mättää?
Eli olet sitä mieltä, että ylipainoonen ei saisi ikinä herkutella. Ei vaikka olisi laihduttamassa.
Kukin tehköön miten tykkää mutta jos laihduttaa ni jättäsin mäkkärin väliin.
Tuo on helvetin lyhyt tie. Jos koskaan ei herkuttele, laihdutus EI ONNISTU. Itse laihduttanut, ja en olisi onnistunut, jos en olisi joskus herkutellut.
voi kai sitä herkutella muutenki ku mäkkiruoalla?

niin ja oon kuitenki sun kanssa siinä samaa mieltä, että herkutella saa. Itseasiassa mies just laihduttaa ja lääkärikin oli sanonut, että ehdottomasti kerran viikossa esim saa jotain herkkua syödä. Mutta tosiaan jos haluaa mäkin jättää laihdutuksessa väliin, ei se tarkota sitä ettei herkuttelis.
No ei tietenkään, mutta jos tyyliin kerran kolmessa kuukaudessa käy siellä niin kai se on sallittua ylipainoosellekin.
toki on :)
 
karppi
Kun mä pudotin 15 kg parissa kuukaudessa, niin kävin miltei joka päivä mäkkärissä. Ostin useamman hampparin ja otin niistä hatut veks hiilareiden minimoimiseksi. Ei koskaan ranskalaisia tai sokerijuomia. Että tunkekaa jo ne rasvajutut hanuriin. Rasva ei edelleenkään ole se mikä lihottaa vaan hiilarit ja sokerit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
no miks pitäs lisää rasvaa mättää?
Eli olet sitä mieltä, että ylipainoonen ei saisi ikinä herkutella. Ei vaikka olisi laihduttamassa.
Kukin tehköön miten tykkää mutta jos laihduttaa ni jättäsin mäkkärin väliin.
Tuo on helvetin lyhyt tie. Jos koskaan ei herkuttele, laihdutus EI ONNISTU. Itse laihduttanut, ja en olisi onnistunut, jos en olisi joskus herkutellut.
onnistuu se laihdutus ilman herkkuja..et höpö höpö
Onnistuu. Mutta pitkällä aikavälillä ei. Jos on pitkä urakka ja paljon pudotettavaa, ei voi pudottaa painoaan, jos ei yhtään herkuttele. Näin sanoi useampi lääkäri ja ravitsemusterapeutti sanoivat.... Laihduttaessa pitää myös herkutella...totaalikieltäytyminen EI TUO tuloksia.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja karppi:
Kun mä pudotin 15 kg parissa kuukaudessa, niin kävin miltei joka päivä mäkkärissä. Ostin useamman hampparin ja otin niistä hatut veks hiilareiden minimoimiseksi. Ei koskaan ranskalaisia tai sokerijuomia. Että tunkekaa jo ne rasvajutut hanuriin. Rasva ei edelleenkään ole se mikä lihottaa vaan hiilarit ja sokerit.
So true. Laihduin VHH-dietillä, kun lopetin sen ja takas tuli vehnä, sokerit ym paska niin paino nousi...
 
vieras
No tuskin yks mäkkärikerta kuukaudessa tai kahdessa kaataa ruokavaliota tai puntarin viisaria suuntaan tai toiseen. Ja ainahan mäkistäkin voi valita sen "terveellisemmän" vaihtoehdon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Jos joku oksentaa siitä kun näkee mun 10 ylikiloa mäkkärissä niin ihan sama mulle. Käyn muutaman kerran vuodessa syömässä pikaruokaa, joten yhyy jos jotain kuvottaa =)
Mä ajattelisin niin, et auttaisin muita pitämään kilot kurissa ällöttämällä niitä. Silloin osa niiden ruuista jää syömättä ja kenties seuraava mäkki kerta jää väliin. Saisivat kiittää vaan :)
 
Niin eiköhän aseteta sinne kauppojen hedelmävaakojen luo lisäksi henkilövaaka, johon jokaisen kaupassa asioivan on kivuttava ja vaaka tulostaa sitten painon ja ostoslistan.
Sellaisen ostokortin, johon on määritelty mitä kukin saa oman painonsa mukaisesti ostaa.
( tämä oli nyt ihan typerä juttu, myönnän itsekin. Mutta minua tympii nämä iänikuiset -yäk näin läskin syövän suklaata- ketjut)
Eiköhän jokainen meistä tiedä, ettei vaikkapa hampurilaisravintolan ruoka ole ruokaa terveellisimmästä päästä. Ja jos siitä ruoasta muodostuu vaikkapa jonkun päivittäinen lounas, ei se voi ollla hyväksi painoindeksistä riippumatta.
Itse ajattelen sen näyn, jossa ihminen katsoo ylenkatsoen ja inhoten toista pikaruokailijaa tämän painon vuoksi- olevan kyllä inhottavampi kuin tämän painavan pikaruokailijan näkeminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
miksi humalaiselle ei myydä olutta?
Myydäänhän ihan joka baarissa joka viikonloppu, turha vetää mitään fb-paskaa tähän
Niinpä. Ihmeesti ne silmät puolitangossa baaritiskillä notkuvat saa sitä alkoa.. aina siihen saakka et makaavat lattialal ketarat kohti taivaita.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ajattelisin niin, et auttaisin muita pitämään kilot kurissa ällöttämällä niitä. Silloin osa niiden ruuista jää syömättä ja kenties seuraava mäkki kerta jää väliin. Saisivat kiittää vaan :)
Niinpä, totta! Pitääpä siis käydä useammin mäkissä, jotta edes muu kansa pysyisi laihana!
 
muija
Jos tuntuu siltä että KAIKKI TUIJOTTAA OKSENTAMAISILLAAN JUST SINUA - ota se pikaruoka kotiisi mukaan ja syö siellä.

Sillähän siitä pääsee. Ei tarvitse laihojen kauniiden kauhistella että läskilläkin on nälkä, lihava SYÖ eikä ylipainoisen tarvitse kuvitella että kaikki tuijottaa just häntä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
miksi humalaiselle ei myydä olutta?
Myydäänhän ihan joka baarissa joka viikonloppu, turha vetää mitään fb-paskaa tähän
Niinpä. Ihmeesti ne silmät puolitangossa baaritiskillä notkuvat saa sitä alkoa.. aina siihen saakka et makaavat lattialal ketarat kohti taivaita.
Ei saa mun työpaikalla vaan aika helposti tulee stoppi myyntiin ja käsky lähtiä kotio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muija:
Jos tuntuu siltä että KAIKKI TUIJOTTAA OKSENTAMAISILLAAN JUST SINUA - ota se pikaruoka kotiisi mukaan ja syö siellä.

Sillähän siitä pääsee. Ei tarvitse laihojen kauniiden kauhistella että läskilläkin on nälkä, lihava SYÖ eikä ylipainoisen tarvitse kuvitella että kaikki tuijottaa just häntä.
No en mä kyllä mitään tälläästä ole kokenut vaan ihan täältä palstalta poimittua on aihe tähän ketjuun.
 
Saraldo
Minä, yli 40 kiloa ylipainoa omaava, kävin tänään perheeni kanssa mäkkärissä. Minä ja mies siis reilusti ylipainoisia, lapsi todella kaukana ylipainoisesta. Käydään ehkä kerran pari kuussa. Mä en ole koskaan edes ajatellut, että jotakuta häiritsisi meidän mäkkärikäynti.... Toisaalta en kyllä itsekään kiinnitä huomiota, minkä näköisiä tai kokoisia ihmisiä siellä on. Ehkäpä mulla on sitten katse niin nauliintunut kiinni siihen ihanaan, rasvaiseen hampurilaiseen, etten näe enkä kuule mitään :whistle: . Niinhän varmaan meistä paksukaisista ajatellaan... että me ei muuta ajatellakaan kuin ruokaa, ruokaa ja ruokaa.
 

Yhteistyössä