miksihän se tuo juhannuskin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
on sellaista kulutus juhlaa.ihan samanlainen viikonloppu kuin muut ja ihmiset vaan hamstraa ruokaa ja kaljaa henkensä edestä.ja moni sen henkensä veivaa järveen kun kännipäissään lähtee uimaan

ja oma ukko haluais vain poikamies juhannuksia pitää ja minä saan tuntea nahkassani kun mäkätän asiasta.olisi sekin perheensä kanssa niinkuin muutkin ukot.voihan ne perskännit vetää kun lapset menee nukkumaan kun toinen on selvinpäin.
että miten muilla tämä iloinen keskikesän juhla kiinnostaa??
 
Mua ei ole koskaan kiinnostanut juhannus..ensin olin liian nuori päästäkseni minnekkään, sitten olen ollut joko töissä juhannukset tai lapset on ollut pieniä..eli en ole koskaan tottunut sitä mitenkään juhlimaan.
Mies on aiemmin mennyt jussina jonnekkin, ja saisi lähteä nytkin jos sitä kiinnostais, mut eipä tuo taida haluta minnekkään mennä.
 
tyttöjen äiti
Minä en kanssa sen enempää juhannuksesta välitä. En ole ikinä välittäny mistään ryyppäjäisistä, ja varsinkin nyt kun on lapset ja univelkaa niin tuntuu et nukkuen vietän juhannuksen. siskon luona naapurissa käydään grillaamassa ja tehdään muurinpohjalettuja, mut eiköhän myö jo ennen 9 olla kotona laittamassa lapset nukkumaan. lähes samanlainen viikonloppu vietetään kuin muulloinkin.
 
äiti täälläkin
Näin vuorotyön tekijänä voin sanoa, että tällaiset juhlapäivät menee ohi lähes huomaamatta. Ainoa, johon pyrin saamaan vapaan on joulu, ihan lastenkin takia. Mökkeily on minulle vastenmielistä, joten sinnekään en lähde edes juhannuksena. Mies käy isompien tenavien kanssa jonakin päivänä tässä juhannusviikolla. Itse menen töihin ainakin perjantain.
 
kurpitsa
joskus junnuna sitä on juhannusta vietetty, mutta nyt ei kyllä kiinnosta moinen väkisin hauskan pitäminen yhtään. En perusta vapusta tai uudesta vuodestakaan. Yleensä mäkin olen ollut töissä yleisinä ryyppypäivinä, omasta tahdosta, ja nyt olen kaksi juhannusta ollut tytön kanssa.
Ihannejuhannus olisi viettää jossain maalla tai mökillä, jonkun mukavan lapsiperheen kanssa. Vanhemmat voisi ottaa siiderin tai kaksi mutta ei mitään känniä. Pelattais jotain kivaa ja grillattais.
Mutta nyt menee niin että mies haluaa ryypätä koko juhannuksen, kavereiden kanssa menee mökille.
 
jussi
grillataan ystävien kanssa, ukot varmaan vetää kaljaa, me naiset olemme sivistyneesti selvinpäin ;) käymme uimassa ja lasten kanssa katsomassa kokkoa. kokon katsominen oli viime juhannuksen vaikuttavin tapahtuma lapsille, olivat ihmeissään. vietetään siis mukavaa aikaa ystävien kanssa, kun kerta on pitkä viikonloppu. normaali la-su viikonloppu riittää just just ruohonleikkuuseen ja mummoloissa käyntiin..
 
Joskus on tullut juhannuksia vietettyä ja kovastikin.. :whistle: Nykyisin se on meillä ihan perhejuttu.. eli jos maalla ollaan niin kokko, hyvää ruokaa ehkä 1 siideri, yhdessä oloa ..

Täällä kaupungissa ollessa käydään katsomassa kokkoa ja syödään ja ollaan yhdessä..
 
Meille se ainakin on ihana hengähdystauko kesken kiireisen kesän! On ollut vaik mitä kiirettä, muksun synttäriä, mies viikonloputkin töissä, Ympäripyöreää työpäivää tehnyt. Nyt koittaa ihana rauhallinen viikonloppu. Mennään mökille. Puhelimet jätetään kotiin, Paljon hyvää ruokaa, pihapelejä, puun hakkuuta, joutilaana makuuta. Tyttö näkee ekan kerran kokon. Päästää uimaan ja saunomaan vaik kymmenen kertaa päivässä!!!! Ja täysin selvinpäin ollaan, kun alkoholi ei muutenkaan kuulu elämäämme!
 

Yhteistyössä