Miljardöörin ratkaisu pakolaiskriisiin: ”Kreikka tai Italia, myykää minulle saari”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
p@ula
Niin. Vähänkö ois muutenkin siistiä kun joku porukka pääsisi vielä nykyaikana uudisasukkaiksi (siis nyt en saa sitä sanaa päähän. Uudisrakentaja?). :) Kai siellä tarvitsisi paljon ulkopuolistakin väkeä auttamassa alkuun koska se yhteistyö ei lähtisi saumattomasti käyntiin.
Onhan tuolla merellä kaikenlaisia projekteja muutenkin. Esimerkiksi siitä myrkyllisestä toksiinista en vieläkään löydä tietoa edes Ympäristökeskuksen sivuilta. Puhdasta vettä ainakin tarvii, sitä kastetta voi kerätä, ettei tarvi leväpitoista vettä juoda. Ehkä en vaan etsinyt oikeasta paikasta:
http://www.syke.fi/fi-FI
Turun Sanomat uutisoi siitä ja tarvis kaikkien tietää, ennen kuin menee simpukkapaellaa tai -pizzaa nauttimaan:sick:
 
p@ula
Tuollaisessa uudessa jutussa vois kaikki olla toisin. Oothan katsonut nämä kaikki jaksot_
http://areena.yle.fi/1-82995

Siitä olis lähdettävä, ettei toisteta niitä samoja virheitä, mitä ei enää pystytä korjaamaan. Ei muka osata?"Epäonnistumisen mahdollisuus on suuri silloin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta".
Vielä ehtii tunnin ajan katsoa ekaa jaksoa Paskajuttua!

ja kiva Bettina:
https://twitter.com/bettina_yle/status/640034665244585984
 
p@ula
Mut mistä sllainen saari löytyisi, mikä ei ole heti ekan tsunamin pyyhkäistyä häviä kartalta?

Joku vuori täytyisi olla, kunhan ei syydä tulta ja savua...:

"Miltei jokaisessa suuressa maanjäristyksessä rannikkovesien sanotaan joutuvan kovan liikkeeseen. Liike näyttää yleensä, kuten Concepcioninkin tapauksessa, olleen kahdenlaista. Aluksi, heti järistyshetkellä, vesi nousee hitaalla liikkeellä hyvin ylös rannalle ja vetäytyy sitten yhtä rauhallisesti. Toisessa vaiheessa, vähän myöhemmin, koko vesimassa vetäytyy rannikolta ja palaa sitten takaisin erittäin voimakkaina hyökyinä. Ensimmäinen liike näyttää olevan suoraa seuraustamaanjäristyksen erilaisesta vaikutuksesta nesteeseen ja kiinteään aineeseen, jolloin niiden keskinäiset tasot häirintyvät hieman. Toinen vaihe on paljon tärkeämpi ilmiö..." - siv 274 kirjassa Beaglen matka -

"Päätellen siitä monimutkaisesta tavasta, jolla maata kohottavat voimat ja purkausvoimat selvästi liittyvät läheisesti toisiinsa, tässä ilmiössä, voimme melko luotettavasti tehdä sen johtopäätöksen, että voimat, jotka hitaasti ja vähän kerrallaan nostavat mantereita, ja voimat, jotka toistuvasti työntävät maanpinnalle vulkaanista ainesta avoimista purkausaukoista, ovat keskenään identtisiä. Monistakin syistä uskon, että tällä rannikkolinjalla tapahtuvat toistuvat vavahduksetjohtuvat kerroksien repeämisestä, joka puolestaan on väistämätön seuraus kohonneessa maassa olevista jänitteistä ja nestemäisen kiviaineksen johtumisesta näihin kerroksiin..." -siv 276 kirjassa Beaglen matka -
 
p@ula
Sulla on niin paljon ideoita ja ajatuksia, ja hyviä sellaisia, että sun tulis hakea jonnekin kestävän kehityksen työryhmään!

Ihan oikeasti p@ula!
Kiitos vaan, mutta mulla on jo oma työryhmä, mut meillä loppuu aika joka tapauksessa kesken - ja sen sanoi jopa oma äitikin:)

Tässä yksi, mitä suomessa voisi toteuttaa melkein kuka vaan:

Ja vanhoja lämpöikkunoita ja lämpöovia saa hyvin halvalla esim tori.fi-sivustolta. Jokaiselle kasbille voi räätälöidä omat tilat, jos haluaa ja ehtii ja joku osaa olla kaverina. Mulla on mukava kaveri, tuota videon takana olevaa ei ole vielä tehty. Vielä?
 
vierailija
Olen sen verran pessimistinen näiden mamujen suhteen että luulen heidän saavan saarensa hetkessä asuinkelvottomaan kuntoon. Parempi olis jos ne tulisi tänne nauttimaan räntäsateesta ja hyttysistä ja suomalaiset lähtisi rakentamaan oman paratiisisaaren :) Hallitus kyllä jätettäisiin pois reissusta.
 

Yhteistyössä