Millä 11 kk saisi edes jotenkin viihtymään kauppareissuilla?

  • Viestiketjun aloittaja Wea
  • Ensimmäinen viesti
Wea
Aikaisemmin olemme aina käyneet päikkäri aikaan mutta nykyään vauva herää melkein heti kun pääsemme kauppaan sisälle ja päiväunet jäävät niin lyhyiksi, että aika ennen seuraavia päikkäreitä on aikamoista kiukuttelua ja huomaa jo kaupassa, että on väsynyt mutta ei malta nukkua. Toisaalta ei viihdy rattaissa edes menomatkaa jos lähdemme niin, että ehtii päikkäreiden jälkeen syödä ja touhuta hetken ennen kun lähdetään.

Rintarepussa ei viihdy ja liina tuntuu jotenkin niin hankalalta solmia joka välissä uudestaan kun en kuitenkaan voi laittaa esim. Kasseja rattaiden alle vauva liinassa ja siinäkään ei välttämättä viihdy viittä minuuttia kauempaa. Lelut heittelee hetken tutkittuaan lattialle. Ruokaa tai juomista jos annan eikä ole nälkäinen viihtyy kyllä hetken levitellessään ruokaa sormiinsa ja ympäri vaatteita ja rattaita tai ravistellen tuttipulloa ylösalaisin mutta aika työlästä tehdä perusteellinen pesu joka kauppareissun jälkeen. Sylissä kantaessa viihtyy hetken mutta on aika hankalaa kerätä ostoksia kun vauva koittaa napsia hyllyiltä kaiken mihin ylettyy eikä nyt enää niin kevytkään ole.

Hyviä vinkkejä kiitos!! Olen niin kateellinen äideille joiden suht samanikäiset vauvat istuvat kiltisti rattaissa kun äiti on kahvilla tai tekee ostoksia :)
 
Meidän esikoinen oli samanlainen, laitettiin muistaakeni jo 5 kk iässä rattaisiin kun vaunuissa oleminen oli suoraa huutoa koko ajan. En millään muista miten selvittiin kauppareissuista, veikkaan että istui ostoskärryjen penkillä ja rimpuili + huusi suurimman osan aikaa. Vauvasta tuli pikkulapsi siinä 12-13kk ikäisenä ja jollain lailla elo hiukan helpottui, jaksoi enemmän kiinnostua näkemistään asioista jne.
 
"Veera"
Jos laitat sen istumaan ostoskärryihin?

Laitat sen kantoliinan niin ettälapsi on selässä?

Miten päin istuu rattaissa? Viihtyiskö kasvot menosuuntaan?

Jos sulla on mies niin jätä lapsi kotiin kun meet kauppaan?
 
"vierailija"
Mulla vauva viihtyi vähän paremmin kun ratasosa oli käännetty kasvot menosuuntaan. Puhuin myös samalla vauvalle siitä mitä olin tekemässä ja mitä ruokia valitsemassa :D On varmaan myös paljon lapsen luonteesta kiinni, miten hyvin niissä rattaissa jaksaa istua.
 
Wea
Lähes sama tulos oli sitten istumassa kasvot minuun tai menosuuntaan päin. Hiukan paremmin viihtyy kasvot menosuuntaan.

Ostoskärryjä olen ajatellut kokeilla mutta on tyssännyt siihen, että mihin laitan rattaat säilytykseen siksiaikaa kun olemme ostoksilla. Ei olisi kiva huomata, että rattaat on rikottu tai varastettu kaupassakäymisen aikana. Käydään prismassa ja käytävillä viettää paljon nuorisoa sekä vanhempaa epämääräisen näköistä porukkaa aikaa. Enkä oikein ole löytänyt mitään sopivaa paikkaa missä ne eivät olisi tiellä ja mihin ne saisi lukittua kiinni.
 
kahden kanssa kokemusta
Laita se lapsi ostoskärryyn istumaan siihen missä paika on! Minulla kaksi lasta ja kumpikaan ei enää tuossa iässä ruvennut vaunuissa/rattaissa olemaan. Kärryissä istui kyllä ja jos äkkäilytti niin sitä ketjua millä kärryt kiinnitetään oli hyvä ihmettele.
 
Wea
Ilman tattaita en oikein viitsi lähteä kauppaan kun meiltä on ensin noin 500 m kävelyä bussipysäkille, kaupungilla pysäkiltä kauppaan samanverran ja on varmasn hankalaa kuljettaa kädessä ostoskasseja ja hoitolaukkua ja mahdollisesti vielä vauvaa joka ei viihtynytkään liinassa vaikka matkat eivät olekkaan pitkiä.
 
Lähes sama tulos oli sitten istumassa kasvot minuun tai menosuuntaan päin. Hiukan paremmin viihtyy kasvot menosuuntaan.

Ostoskärryjä olen ajatellut kokeilla mutta on tyssännyt siihen, että mihin laitan rattaat säilytykseen siksiaikaa kun olemme ostoksilla. Ei olisi kiva huomata, että rattaat on rikottu tai varastettu kaupassakäymisen aikana. Käydään prismassa ja käytävillä viettää paljon nuorisoa sekä vanhempaa epämääräisen näköistä porukkaa aikaa. Enkä oikein ole löytänyt mitään sopivaa paikkaa missä ne eivät olisi tiellä ja mihin ne saisi lukittua kiinni.
Pyörän vaijerilukolla rattaat kiinni sine missä pyöriä pidetään, kylmällä säällä peitto/talja/makuupussi mukaan kauppaan vaikka säilytyslokeroon jos ei ostoskärryihin mahdu.
 
Wea
Meillä mies ei ehdi kauppaan eli joudun vauvan kanssa kaksin tekemään kaikki ostokset. Tai käydään joskus yhdessä kaupassa mutta aika harvoin ehkä noin kerran kuussa. Niin olisi kiva saada ostettua kaikki mitä suunnittelee usein jää "ei niin kiireelliset" mitä kuitenkin olisinkin tarvinnut koska en jaksa lähteä hakemasn viereisestä hyllystä.
 
"Veera"
Prismassa palaa ihan tolkuttoman paljon aikaa, pienemmäsyä kaupasta sais nopeemmin mitä tarvii.

Prismahan on auki 7-21 arkisin ja vielä viikonloput päälle joten mun on vaikea uskoa että mies on koko tuon ajan töissä ettei voi katsoa vauvaa/ käydä kaupassa.
 
-Kysy Prisman myyjiltä minne voit jättää rattaa, niin etteivät ole kenenkään tiellä. Prismassahan on niitä autojakin niissäkin lapsi voisi viihtyä.

-Treenaa reisilihaksia, niin pääset hyvin ylös ja alas kantoliinan/repun kanssa. :D

-Käy pienemmässä/useammin kaupassa ettei aikaa mene niin paljon
 

Yhteistyössä