Millä arvoilla sait kilpirauhaslääkityksen?

  • Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti
vieeras
voi kun muistaisin, mitkä oli arvot. Sen muistan että oli kuitenkin juuri ja juuri viitearvojen sisällä, eikä minulla ollut niin mitään oireita. Mutta sainkin lastenannoksella lääkityksen, ja olin silloin raskaana ja noita arvoja seurattiin enemmän niin ehkäpä siksi se lääkitys silloin annettiin.
 
vajaa
tsh 2,8 ja vasta kun tulin raskaaksi lääkäri myönsi vajaatoiminnan. Tuon lääkityksen sai tappelun kautta koelääkityksenä ja kappas vaan kun se auttoi! st4v olikohan jotain 12 tai 14.
Paino nousi +30kg hetkessä, olin koko ajan väsynyt, lopetin hikoilemisen kokonaan(en hikoile vieläkään edes saunassa-kokeile ja mene ilman suihkua saunaan), meni muisti, voimat, liian hidas sydämensyke, masennus jne.
 
fdsa
Harmi kun en muista tähän hätään enkä niitä näe mistään. Mutta rajojen sisäpuolella oli, oliskohan ollut jotain 3.4 ja n. 11, minkä vuoksi lääkäri ei suostunut lääkitystä aloittamaan. Suhteilla sain sen sit hommattua, nyt jo kolmatta vuotta syön.
 
"Pimmiimiimi"
Arvoja en minäkään muista (miksiköhän :p). Viitearvojen sisällä olivat, oireita paljon. Väsymys, huono muisti,vilu tai kuuma koko ajan, ärtymys ja alakuloisuus nyt päälimmäisinä.

Lääkityksen sain kun oikein vinguin että saisin koelääkityksen. Ja sepäs auttoi, nyt kolmisen kuukautta syöneenä olo on paljon parempi. Vielä voi mennä aikaa että oireet kokonaan poistuvat.

Kilpparianibon muuten tutkittu jo lapsena pituuskasvun hidastumisen ja haluttomuuden vuoksi ja silloin ths oli 5,3 eikö mitään tehty. Voisin olla 165vm pitkä jos olisin saanut lääkkeet silloin jo. T. 154cm
 

Yhteistyössä