Millä elätät 4 lasta jos toinen kotona?

  • Viestiketjun aloittaja titti
  • Ensimmäinen viesti
Onhan siinä muitakin tuloja ja vähemmän menoja.

Itsellä esim siirtyminen lyhenettyyn työaikaan vähensi käteenjäävää eurosummaa nettona noin 70e

Jos olisi vaan laskenut kk palkka vaikka 2000e ja siirtymisen jälkeen 1600e niin eri, mutta kun huomioi pienemmät kulut ja verot niin erijuttu
 
Vähän reilu 2v sitten mie odotin mein kasikkoa (kahdeksatta lasta), ja myö asuttiin vuokralla, mies tavallisessa työpaikassa, ja mie kotiäippänä.
Meillä oli vuokra reilut 900? / kk, ja myö ei saatu asumistukea, koska mm. asuttiin liian ahtaasti Kelan normien mukaan.
Myö otettiin, kun saatiin, laina ja nyt maksetaan vuokran sijaan lainaa. Ja vaikka tässä on muitakin kuluja, niin jotenkin tää tuntuu, että enemmän jää rahaa käteen näin.
Todettiinkin silloin, että meillä ei yksinkertaisesti ole varaa enää asua vuokralla.
 
jaa-a
vaikeeta se kai on, mut ystävällä homma pyörii, kun ovat laittaneet kaikki laina-ajat ihan älyttömän pitkiksi. Maksavat siis niin kamalasti korkoja että hui kauhistus, mutta näin äiti saa olla kotona lasten kanssa (nuorin kaksivuotias).
Ite ollaan töissä, lapsia kaksi ja kovat velat niskassa. Tosin tuntuu, että tällai niistä pääsee joskus eroonkin.
Ehkä velaton pärjää, en tiedä.
 
tuota
meillä vaaan kolme lasta, mutta ukon tulot brutto1600max. mun rahani kotihoidontuki+hoitolisä, lapsilisät. hyvin pärjätään, maksetaan omakotitaloa pois(siis lähinnä korkoja, mutta vuokra-asunntoon ei ole vara) 660e/kk, mutta sähköineen vesineen roskiksineen ym. kuluineen tuo 900 on meidän normali asumismeno. ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:29 titti kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn? Ja mies siis tavallisissa töissä mistä saa palkkaa n. 2000e kuussa bruttona. Vuokra 900e.
meillä 6lasta ja minä kotihoidontuella ja miehen palkka bruttona tuo n.2000
tähän lisäksi lapsilisät ja toimeen tullaan.ei tosin olla vuokralla vaan maksellaan talolainaa tuo 900/kk.

:D
 
Tarkoitatko siis että nainen ei saa mitään rahaa,ei siis edes kodinhoidontukea?Meillä asumismenot n.1500 euroa sähkön ja veden kanssa ja olemme pärjänneet erittäin hyvin,saan siis kodinhoidontukea.
 
lapsilisät
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:37 viekku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:29 titti kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn? Ja mies siis tavallisissa töissä mistä saa palkkaa n. 2000e kuussa bruttona. Vuokra 900e.
meillä 6lasta ja minä kotihoidontuella ja miehen palkka bruttona tuo n.2000
tähän lisäksi lapsilisät ja toimeen tullaan.ei tosin olla vuokralla vaan maksellaan talolainaa tuo 900/kk.

:D
eikös ne lapsilisät ole teidän kokoisella perheessä jo melkein toinen tili? ei jaksa laskee heh
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:41 lapsilisät kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:37 viekku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:29 titti kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn? Ja mies siis tavallisissa töissä mistä saa palkkaa n. 2000e kuussa bruttona. Vuokra 900e.
meillä 6lasta ja minä kotihoidontuella ja miehen palkka bruttona tuo n.2000
tähän lisäksi lapsilisät ja toimeen tullaan.ei tosin olla vuokralla vaan maksellaan talolainaa tuo 900/kk.

:D
eikös ne lapsilisät ole teidän kokoisella perheessä jo melkein toinen tili? ei jaksa laskee heh
830e :D
 
Just juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:20 Eeva kirjoitti:
Mut aika harvalla miehellä kai niin huono palkka siis 2000? kuuussa? Kyllä mun mies ainakin tienaa triplaten tuon, vaikka perusduunari onkin.
Mikä perusduunari tienaa tuon - vinkkaan äkkiä ukolle, että vaihtaa nuo lekurinhommat parempipalkkaiseen työhön eikä tarvi edes päivystää öitä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:23 Just juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:20 Eeva kirjoitti:
Mut aika harvalla miehellä kai niin huono palkka siis 2000? kuuussa? Kyllä mun mies ainakin tienaa triplaten tuon, vaikka perusduunari onkin.
Mikä perusduunari tienaa tuon - vinkkaan äkkiä ukolle, että vaihtaa nuo lekurinhommat parempipalkkaiseen työhön eikä tarvi edes päivystää öitä?
Ihan rakennusallalla on.
 
Just juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:24 Eeva kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:23 Just juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:20 Eeva kirjoitti:
Mut aika harvalla miehellä kai niin huono palkka siis 2000? kuuussa? Kyllä mun mies ainakin tienaa triplaten tuon, vaikka perusduunari onkin.
Mikä perusduunari tienaa tuon - vinkkaan äkkiä ukolle, että vaihtaa nuo lekurinhommat parempipalkkaiseen työhön eikä tarvi edes päivystää öitä?
Ihan rakennusallalla on.
Mustana, valkoisena vai harmaana :whistle: ? Siis se palkka... Niin, saatiin siinä aika lailla töitä puskea, et saatiin kirvesmiehille maksettua katosten teosta. Mut tyhmäthän ne akateemisiin hommiin hakeutuu, jos noin taloudellisesti ajattelee...

Mut eikös keskiansiot oo yhä jotaki 2500e, eli eiköhän niitä pakostaki noita kahden tonnin miehiäki löydy kohtuudella...
 

Yhteistyössä