Millä ikäerolla tuplarattaat?

Minkälaisella ikäerolla te olette vielä ostaneet tuplarattaat? Meillä ikäeroa on tulossa 2v2kk ja pohdin tuplarattaiden hankintaa. Leikkipuistoon ja esim. neuvolaan on meiltä matkaa 1-2km. Kaksivuotias ei taida kovin ripeästi kulkea tuommoista matkaa :)

Suositelkaa myös hyviä rattaita! Onko kellään kokemusta kolmipyöräisistä tuplista?

Kiitos :heart:
 
Meillä on ikäerot 1v7kk, 1v8kk ja 1v3kk tulee kolmoselle ja neloselle. Ja kaksostenrattaat on kyllä ehdottomat. Edelleen kakkonen nyt 2v4kk istuu kaksostenrattaissa, eikä tuo ainakaan jaksais niin pitkiä matkoja kävellä mitä meilläki ois käveltävänä ja ennenkaikkea jos mä tahon päästä ajoissa perille, niin ehdottomat ovat!
 
Lokamasu
Samaa pohdintaa täällä.
Ikäeroa tulee vajaat 2v. Esikoinen kävelee hyvin, mutta se on sitten eriasia miten kävelee kun on vauvakin mukana.

Mietittiin pitkään sisaristuimen ostamista, mutta kaupasta kerrottiin että niitä ei saa laittaa uusiin vaunuihin, jossa työntöaisa liikkuu, ei kuulemma kestä, joten se ratkaisi meidän ongelman, eli hankitaan tuplat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 13:37 sarbba kirjoitti:
Meillä tyttärillä ikäeroa 1v5kk, nyt ovat 1v2kk ja 2v7kk ja käytössä on ollut abc twin air kaksostenrattaat.
Meillä on kanssa samaiset rattaat,ikäeroa on noilla vilpereillä 2v melkein tasan.Pikkuinen on vasta 3 viikkoa,mutta on noita jo käytettyä tullut,hyvä ostos minusta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 15:55 nedra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 13:37 sarbba kirjoitti:
Meillä tyttärillä ikäeroa 1v5kk, nyt ovat 1v2kk ja 2v7kk ja käytössä on ollut abc twin air kaksostenrattaat.
Meillä on kanssa samaiset rattaat,ikäeroa on noilla vilpereillä 2v melkein tasan.Pikkuinen on vasta 3 viikkoa,mutta on noita jo käytettyä tullut,hyvä ostos minusta.
joo minä kans oon tykänny kovasti noista rattaista =) ja yleensäkki kaikki on tykänny ku on nähny ne :D
 
Mä oon pähkäilly koko kevättalven samaa asiaa. Nyt oon päättäny että jos meidän vaunuihin saa sisaristuimen, niin en tuplia osta.
Ikäeroo lapsukaisille tulee 1 v ja 8 kk. Mulla on päivisin auto käytössä, eli en oo tähänkään asti käyny kaupassa tai neuvolassa tms rattailla vaan autolla. Ajattelin et sit myöhemmin, kun molemmat jo istuu, vois ostaa kaksosten matkarattaat.
 
Mä oon kans miettiny noita abc twin air-tuplia... Meidän mussukoille ikäeroa tulee sellaset puoltoista vuotta. Hobby Hallin sivuilla lukee, että ne rattaat "Sopii 0-3-vuotiaille lapsille, joiden enimmäispaino on 15 kg." Meidän vuoden ikäinen painaa jo vähän päälle 10 kg! Että kestääkö ne tuplat kumminkin sit enemmän painoa?
 
Sitten kannattaa miettiä sitäkin, että miten pitkään se isoveli/sisko kyytiin mahtuu. Kaikkein kapeimmat tuplat on kuulemma n 70 cm leveitä, mutta mahtuuko parivuotias toppavaatteissaan rattaisiin, jos vauvallakin on toppapuku, makuupussi jne. Epäilen, että leveämmät mallit taas ei välttämättä ole kovin ketteriä esim bussissa.

Meille on tulossa pikkukakkonen syksyllä ja ikäeroksi tulee puolitoista vuotta. Emme hommaa tuplia, vaan esikoinen saa uudet rattaat, kun pikkuinen saa nämä nykyiset yhdistelmät. Olen ajatellut, että selviän kantoliinan ja tavallisten rattaiden kanssa silloin harvoin kun lähden yksin (siis ilman miestäni) liikkeelle ilman autoa. Meillä on neuvolat ja muut niin kaukana, ettei sinne kuitenkaan tule käveltyä, vaan autolla tai pakkotilanteessa bussilla mennään.
 
Kuvittelimme selviävämme ilman tuplia, ikäeroa 2v2kk, mutta pari viikkoa kolmistaan kotona toi tarpeen esiin. En tykkää käydä pikkuisia kauppa ym. matkoja autolla. Esikoinen on aika menevä, joten tuntui turvattomalta antaa aina kävellä vaunujen rinnalla, olisi tarvittu valjaat. Ostettiin edulliset Carenat, kevyet, hyvin liikkuvat.. Vasta myöhemmin huomasin, ettö penkkejä ei saa selkä suorassa -istuma-asentoon,jää 45asteen takakenoon, mikä ei poikaa oikein miellytä. Virittämällä hihnat "väärin" ristiin se kyllä onnistuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 16:37 sarbba kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 15:55 nedra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 13:37 sarbba kirjoitti:
Meillä tyttärillä ikäeroa 1v5kk, nyt ovat 1v2kk ja 2v7kk ja käytössä on ollut abc twin air kaksostenrattaat.
Meillä on kanssa samaiset rattaat,ikäeroa on noilla vilpereillä 2v melkein tasan.Pikkuinen on vasta 3 viikkoa,mutta on noita jo käytettyä tullut,hyvä ostos minusta.
joo minä kans oon tykänny kovasti noista rattaista =) ja yleensäkki kaikki on tykänny ku on nähny ne :D
Mut mites vastasyntyneen kanssa?Noissahan ei selkänoja mene ihan makuuasentoon saakka...
 
Kannattaa huomioida myös se tosiasia, että aikaisemmin reippaasti ja pitkiäkin matkoja kävellyt 2-vuotias saattaa taantua kun vauva tulee...Näin kävi tutulleni ja oli pakko ostaa kaksostenrattaat. Käyttö jäi lyhyeen, mutta jälleenmyyntiarvo oli hyvä ja lapselle ei tullut paha mieli. Minusta on kurjaa, että isompi joutuu sitten liian aikaisin kasvamaan isoksi, ajatelkaa miltä hänestä tuntuu kun uusi vauva omii HÄNEN rattaansa! Sama koskee pinnasänkyasiaa...jos päätetään että siirretään pinnasängystä tavalliseen, kannattaa se tehdä niin aikaisin ennen uuden vauvan syntymää että isompi lapsi ei muista koko pinnasänkyä kun se tulee uudelleen käyttöön. Sama rattaissa; niistä voisi luopua sitten kokonaan ja hyvissä ajoin ennen kun uusi vauva valtaa ne. Näin minä ajattelen..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 18:51 Tanski kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 16:37 sarbba kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 15:55 nedra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 13:37 sarbba kirjoitti:
Meillä tyttärillä ikäeroa 1v5kk, nyt ovat 1v2kk ja 2v7kk ja käytössä on ollut abc twin air kaksostenrattaat.
Meillä on kanssa samaiset rattaat,ikäeroa on noilla vilpereillä 2v melkein tasan.Pikkuinen on vasta 3 viikkoa,mutta on noita jo käytettyä tullut,hyvä ostos minusta.
joo minä kans oon tykänny kovasti noista rattaista =) ja yleensäkki kaikki on tykänny ku on nähny ne :D
Mut mites vastasyntyneen kanssa?Noissahan ei selkänoja mene ihan makuuasentoon saakka...
Meillä on pehmeä kantokoppa vauvalla,mahtuu juuri ja juuri,mutta onneksi kohta saa vähentää vaatetusta yms. niin mahtuu varmaan sen muutaman kuukauden kun on tarvis.
 
Ikäeroa lapsilla 1v5kk ja brio twinette tuplarattaat oli käytössä. Kapeat, mutta hyvin mahtuivat ekan talven vierekkäin istumaan. Käyttö jäi kun esikoinen oli n. 2,5v. Seisomalauta oli myös käytössä ja on edelleen.
 
Meillä on ikäeroa lapsilla väliltä 1v9kk ja 2v2kk. Silloin, kun vauva on ollut pieni, on meillä ollut sisaristuin vaunuissa, ja sitten, kun vauva on kasvanut isommaksi ja osannut istua, ollaan käytetty etupäässä tuplarattaita, ihan sellaisia avorattaita vaan. Päätyypä mihin vaihtoehtoon vaan, niin meillä ainakin kaikki lapset ovat vielä kaksivuotiaana enimmäkseen tarvinneet vaunukyytiä, vähemmän vielä kävelleet. Sitäpaitsi ainakin meidän kaksivuotiaat ovat vielä nukahdelleet aika paljon rattaissa eli itse en olisi nähnyt seisomalaudalle olleen kovinkaan paljon käyttöä.
 
Pyrystiina harmaana
Meillä ikäeroa 1v10kk. En oikein tiedä oliko tuplarattaat tarpeellinen hankinta. Meillä poika jaksaa halutessaan kävellä todella pitkiä matkoja ja talvella pääsee liikkumaan vaunuilla ja pulkalla, kesällä taas vaunuilla ja rintarepulla. Esikoinen tuppaa tuplarattaissa läpsiä pikkuveljeä, joka tekee kävelystä välillä erittäin rasittavaa. Jos hiemankin epäilyttää, että mustasukkaisuutta tulee kannattaa ehdottomasti ostaa rattaat joissa ratasosan saan laitettua siten, että lapsien naamat on itseenpäin.

Jos nyt tietäisin meidän tilanteen ostaisin peräkkäin istuttavat rattaat. Todennäköisesti vain matkarattaat. Mutta kaikilla lapset käyttäytyvät eri tavalla...
 
Joku jo kantoliinan mainitsi, mutta haluan vielä muistuttaa siitä. Jos tuplien ostaminen mietityttää, niin mieti hetki myös kantoliinaa. Vauva liinaan ja isompi lapsi vanhoihin rattaisiinsa. Kesäaikaan luulisi onnistuvan. Ja kun isompi haluaa kävellä voi vauvan laitaa välillä rattaisiin. Itselläni ei ole vielä kokemusta. Meille lasten ikäeroksi tulee 2v 4kk ja olen ajatellut toimia noin. Metsän keskellä maalla kun asutaan, niin autoa käytämme kun johonkin menemme. Mutta kantoliinalla ja matkarattailla olen ajatellut selvitä ja esikoiselle ehdottomasti valjaat kun kävelee, jos reissun päällä ollaan. Syksyn tullen esikoinenkin on jo kasvanut lisää ja jaksaa kävellä pitempiä matkoja.
Se tietysti ratkaisee kuinka paljon ja missä olosuhteissa rattaita tarvitsee. Ja olen huomanut että tuplien jälleenmyyntiarvo on hyvä ja käytettyjäkin löytyy.
 

Yhteistyössä