Millä keinolla irti makean himosta?

Mulla on koko ajan järjetön makean himo. Kevyemmän ja terveellisemmän elämän aloittamisesta ei tule mitään, kun koko ajan pitää olla mättämässä suuhunsa jotain makeaa. Olisko jotain valmistetta, jolla tuon himon sais kuriin? Muistaakseni kromi tms. hillitsee sitä tarvetta vai muistanko ihan väärin? Ongelma on, että imetän tällä hetkellä. Vauva on 2,5 kk ja tarkoitus olisi imettää vielä pitkään.

Otan siis vastaan hyväksi havaittuja keinoja makean himon hillintään :) .
 
Kromin sanotaan hillitsevän, mutta ei auttanut mulla :(

Alkuraskaudesta voin niin pahoin, että kaikki makea jäi. Ja sitä ei tehnyt edes oikein mielikään, kun oli ollut muutaman kuukauden syömättä. Mutta nyt loppuraskaudessa olen mässyttänyt taas samaan tahtiin kuin ennenkin ja makeanhimo on palannut :ashamed:
 
Mulla oli ihan sama juttu ja yks päivä vaan päätin et nyt alkoi karkkilakko! Jos ei kotona ole mitään mussutettavaa niin ei auta vaikka millanen himo iskis! Mä oon laittanut mun karkkikätköön ison pussin purkkaa ja aina kun iskee makeen himo niin syön monta palaa kerralla. Kerran viikossa sallin itselleni jonkun jälkkärin, joko lauantaina tai sunnuntaina. Sunnuntaina söin vanilijajätskiä ja tuoreita vadelmia! Nam!
Pahin karkinhimo on nyt alkanut laantumaan mutta vieläkin tekee koko ajan mieli suklaata.. Mut ei auta, ainakin synttäreihin asti aion pitää lakon, eli heinäkuun loppuun saakka! :D
 
No niin, jälleen kerran aloitettu parempi elämä (ruokavalio). Eilen siis otin itseäni niskasta kiinni. Kohtalaisen pienillä "vieroitusoireilla" pääsin mutta meillä ei ollut kotona mitään makeaa. Varsinainen kompastuskivi on tänään, kun pitää lähteä kauppaan. Kun vaan pääsis siitä reissusta ilman karkkiostoksia :ashamed:.

 
Hei

Omasta kokemuksesta voin antaa seuraavan neuvon. Totaalikieltäytyminen kaikesta sokeripitoisesta (lisätty sokeri, hedelmäsokeri, siirapit jne. Ongelmaa pahentavat myös tekosokerit eli myös kaikki makeutusaineita sisältävät pois ruokavaliosta.
Tahdonvoimaa se vaatii, mutta kuukauden jälkeen et edes huomaa kaipaavasi sokeria.
Älä korvaa namuja millään muulla muuten paino lähtee räjähdyksen lailla nousuun.
Hedelmät ja marjat kohtuu määrissä ovat ok.
 
Itse olen laihduttanut jo 13 kg hiilarittomalla ruokavaliolla ja olen syönyt hiilarittomia sokerittomia nalleja ja tummaa sokeritonta suklaata koko ajan mutta kohtuudella. Aion pudottaa vielä 5 kg samaan malliin sokerittomine nameineen päivineen... Riippuu ihan namityypistä ja namimääristä sanon minä!
 

Yhteistyössä