millä kostutatte täytekakun?

  • Viestiketjun aloittaja wera
  • Ensimmäinen viesti
limsa, vissy, kahvi, mehut lantrattuna, säilykehedelmien mehulla, kaakaolla, maidolla, vedellä, likööreillä jotka o laimennettu esim. vissyyn tai vetteen..
 
Miksula
Äitini tekee sen aina punaisella mehulla, mikä saa kakun näyttämään inhottavan tummalta ja vanhalta. Itse laitan sokerilla maustettua maitoa tai alkoholitonta siideriä. Jälkimmäinen saa pinnan tuntumaan ihanan kuohkealta :)
 
mama-83 vaasasta
säilykeananaksen liemellä,sokerivesikin käy ihan hyvin..eli vesilasiin haaleaa vettä ja joukkoon sekoitetaan 1-2 rkl sokeria..täytteeksi banaanimössöä ja mansikkahilloa,nam!
 
maukunen

Hei

Itse yleensä kostuttelen kakkupohjat jollain ihananmakuisella mehulla, sivelen sitä sen verran et riittää, käytän siihen aina pullasutia niin ei tule liikaa... :heart: :heart:
 
Mä kanssa käytän enimmäkseen likööreitä lantrattuna sekä voimakkaita mehuja (esim. sitruunaa, jossa seassa vettä). Tulee mielestäni paremman makuinen,kun on kostutettu jollain voimakkaammalla nesteellä!
Viimeks tein yksille synttäreille mansikka-mantelikakun. Kostutus manteliliköörillä (+vettä), väliin mansikoita +kermaa, koristeluun mansikoita+kermaa+mantelilastuja..ihan hyvä tuli! :p
 
maukunen

VIIMEKSI EILEN TEIN ITSE TÄYTTÄRIN, NUORIMMAISENI TÄYTTI 7 VUOTTA.
YLEENSÄ KOSTUTAN JOLLAI HEDELMÄ-MEHULLA JA SIT VÄLIIN SITÄ MISTÄ TYKKÄÄ JA PÄÄLLE TAAS SITÄ MISTÄ POIKA TYKKÄÄ...

KERMAVAAHTOA LAITAN AINA KAKUN PÄÄLLE, MUTTA EN KOSKAAN LAITA SSIHEN SOKERIA.

PS. TULEE MUUTEN TOSI HYVÄ KERMAVAAHTO-SEOS KUN LAITTAA OSAN RAHKAA...

Mutta, tietysti MAKU-ASIA
 
Creme Vanillalla oon kostuttanut monet kakut ja hyviä ovat olleet. Väliin perinteisesti mansikkasurvosta ja banaaniviipaleita ynnä kermavaahtoa. Päälle vadelmia ja mustikoita hyytelösokerin alle. Reunoille pursottimella kerma. Kostutan, täytän ja laitan marjat + sokerin ed. iltana ja kermat reunoille syöntipäivän aamuna. NAM!
 

Yhteistyössä