Millä laattalattian saumat puhtaiksi??

Meillä on kylppärissä musta lasittamaton, karhea laatta, ja mustat saumat. Tai no saumojen pitäisi olla mustat mutta ne ei ole..
Lattia on puoli vuotta vanha, olen hinkannut sitä saumaharjalla, juuriharjalla, rätillä, tavallisellä kylppärinpesuaineella, laattapesulla, pelkällä vedellä..ja mikään ei auta!!! Järki lähtee!!!
Ihan kun siinä saumauksessa olis tullut joku virhe ja sauma on niin huokoinen että kaikki pienikin kalkki ja saippua sakka tarttuu kiinni eikä irtoa millään :headwall: ... Alusta saakka siis ollut tollanen, ei olla pidetty paskasena montaa kuukautta.
Vinkkejä??
 
meil on mustan saumauksen kans sama ongelma.. harmaa puskee alta läpi. Niissä kohti missä saumausainetta on reilusti, niin saumat ovat rehellisesti mustat, niissä missä ei ole ilmeisesti laastimassa jotenki puskee läpi.. en tiiä mut ovat jostain kohti valkoiset/harmaat ja meil tämä ongelma on khh:ssa.
Oon ajatellu et kuhan täs kerkeän saumaan kaikki saumat täyteen..
ja oon kans hangannu kaikilla mahollisilla ja mahottomilla menetelmillä. Lisäks meil on joissain kohti jääny sitä saumausainetta laatanpäälle ja sitä ei kans saa irtoamaan ei sit millään. Vaik heti silloin alkuun pestiin hyvin, mut jostain syystä on sit joku kohta jääny huonommin pestyä ja saumausaine on jämähtäny siihen
 
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Saumat voisi lähteä höyryllä puhtaiksi, kivettynyt sauma-aine ihan vaikka taltalla?
ei lähe, ku on rypylä pintainen laatta ja sitä saumaus ainetta on siinä silleen ihan pinnassa pyyhkäisyn verran.. oon kokeillu pehmeästä luutusta - ihmesieneen ja karhunkieleen kaikki.. ja pesuaineita laidasta laitaan ja taitaa kuluminen olla ainut tapa "poistaa" jäljet
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Saumat voisi lähteä höyryllä puhtaiksi, kivettynyt sauma-aine ihan vaikka taltalla?
ei lähe, ku on rypylä pintainen laatta ja sitä saumaus ainetta on siinä silleen ihan pinnassa pyyhkäisyn verran.. oon kokeillu pehmeästä luutusta - ihmesieneen ja karhunkieleen kaikki.. ja pesuaineita laidasta laitaan ja taitaa kuluminen olla ainut tapa "poistaa" jäljet
Kokeile bensaa tai asetonia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Saumat voisi lähteä höyryllä puhtaiksi, kivettynyt sauma-aine ihan vaikka taltalla?
ei lähe, ku on rypylä pintainen laatta ja sitä saumaus ainetta on siinä silleen ihan pinnassa pyyhkäisyn verran.. oon kokeillu pehmeästä luutusta - ihmesieneen ja karhunkieleen kaikki.. ja pesuaineita laidasta laitaan ja taitaa kuluminen olla ainut tapa "poistaa" jäljet
Kokeile bensaa tai asetonia.
joo.. niitä en olekkaan vielä kokeillu.. tärpätti tai sooda ei auttanu :D
 

Yhteistyössä