millä maitotuotteilla olette aloittaneet kokeilua ja "siedätystä" taaperoilla??

Tekisi mieli pikkuhiljaa kokeilla meidän 11kk tytölle jotain maitotuotetta jolla maitoallergia huomattu/epäilty 3kk iästä alkaen ja maidottomalla ruokavaliolla oltu n. 5kk alkaen. Olen lukenut, että aika monella jo vuoden korvilla sopinut juusto, jogurtti tms. pieninä annoksina...
Meillä on lastenlääkäri vasta elokuun lopulla, jolloin varmasti aletaan kokeilla jotain lehmänmaitotuotteita, mutta nyt kun itellä on vielä lomaa ja hoidon aloitukseen reilu kuukausi aikaa niin voisi kai jo pikkuhiljaa ominpäinkin jotain kokeilla... Tuntuisi mukavammalta rauhassa kotona kokeilla, kun hoidon aloitus jo muutenkin on iso muutos lapsella ja oiretulkintaa varmasti hämää...
Eli minkälaisia maistiaisia olette ensin antaneet? Ja mitä?
Soijan kokeilin ja ihan ominpäin, koska aika moni ruoka-aine sisältää soijaproteiinia ja tuntuisi soija ainakin sopivan. Tämän tein kyllä ostamalla nutri-soijaa ja sekoittelemalla mahd. paljon sitä ruokiin, koska juomalla ei onnistu. Tyttö kun ei enää tuttipulloa huoli ja ruokajuomana ei maitoa myöskään juo...
Voimakkaita hengitys/iho-oireita ei meillä ole koskaan ollut, vain refluksia, joka sekin tullut n. 2 päivän viiveellä, eli sen puoleen varmasti uskallan kotonakin kokeilla jotain. Olisiko jogurtti hyvä aloitus?
 
Minä sain ohjeen, että kannattaa aloittaa hapanmaitotuotteilla elikäs meillä ollaan nyt viikon verran maisteltu pikkaisen raejuustoa ja rahkaa. Viiliä ajattelin ostaa seuraavaksi ja myöhemmin piimää. Vielä en ole huomannut oireita, mutta onkin aloitettu ihan pienillä makuannoksilla.
 
Meillä on saatu raejuustoa, tavallista juustoa ja viiliä. Joskus myös isommilta sisaruksilta maistanut tavallisia jugurtteja..

Mietityttää myös, koska uskaltaa kokeilla tavis maitoa... Ja kun kokeillaan, onkohan hyla- tai luomumaito parempi vaihtoehto, kuin tavallinen..... :/
 
mä aloitin vajaa kaksvuotiaallemme vauvan jogurtti-hedelmä soseilla. kauan meni niin että ne sopi ja muut ei. siitä sit muita hapanmaitotuotteita ja vähitellen eteenpäin. nykyään sopii jo kaikki =)
 

Yhteistyössä