millä pesuaineella saatte tahrat pois

Mitä pesuainetta käytätte?
Millä saatte porkkanan ja peruna tahrat pois? Mulla on nyt lidlin pesupulveri mutt tahrat jää vaatteisiin sillä kyllä :( Kaikki vaatteet ainakin paidoissa on keltainen läikkä enkä tiiä mihin pulveriin pitäis vaihtaa ett sais vaatteet puhtaaksi. kiva mennä veirailulle kun vaatteet on jo lähtiessä likaisina.

t. sanna
 
Itse käytin vauvan pyykkiin Miniriskiä. Myöhemmin ihan Bioluvilin hajusteetonta. Noilla tavallisilla pulvereilla ja nestemmäisillä aineilla ei ruokatahrat välttämättä pois lähde, joten suosittelen sappisaippuaa. Sillä lähtee kaikki, sitä saa luontaistuotekaupoista ja nettiliikkeistä palasaippuana ja nestemäisenä, itse käytän viimeksi mainittua. Sappisaippuaa suoraan tahralle, anta vaikuttaa 10min ja sitten pesee tahran pois ja pesee vaaatteen vielä koneessa. Sappisaippuassa on aika voimakas tuoksu.
 
Munkin täytyy nyt sanoa sen verran tähän, että vannoin ennen tuo Vanishin nimeen vallan, mutta tuli kokeiltua lidlistä saatavaa Adritt-merkkistä pulveria ja se tehoaa kyllä ihan kaikkeen ja vielä vähän päällekkin! :D On siis käytännössä samaa tavaraa kuin Vanishikin, mutta reippaasti halvempaa!

Pesen sillä tätä nykyä kaiken muunkin. Auton istuimet, ruokailuryhmän tuolien päälliset ym ym ja lähtee! =)
 
Lisäänpä vielä, että vaikeaan tahraan se tehoaa paremmin joko liottamalla tai laimentamalla tahralle (inansa jauhetta ripottelen ja vettä hieman päälle), mutta käytän yleisestikin myös konepesussa sitä tavanomaisen pulverin seassa, kun pesen vaaleaa pyykkiä.
 
Minä olen pessyt porkkanatahrat heti tuoreeltaan saippualla tai tiskiaineella. Jos on jättänyt heti pesemättä onpa tahrat jääneet eikä pois saa..taidanpa kokeilla minäkin sappisaippuaa. Nimittäin, on aika työlästä tuo hetipesu, menee monet paidat päivässä.
 
Meillä käytössä Vanishin esikäsittelysuihke (pinkki suihkepullo), jota suihkutetaan tahralle mahdollisimman pian tahran tullessa, ja tämän jälkeen vaate kannattaa pestä mahdollisuuksien mukaan 60 asteessa (ihan peruspesuaineella esim. Ariel, Bio Luvil tms.), sillä moni tahra ei 40 asteessa lähde. Ei ole ollut ongelmia tahraisista vaatteista, näin olen saanut kaikki puhtaaksi. Sopii sekä värillisille että vaaleille vaatteille.
Sappisaippuaa olen kokeillut, mutta sekään ei kaikkea puhdistanut...
 
Meilläkin käytössä vanish. Nestemäistä käytän kuivuneille kauan olleille ja hankalille tahroille (esim. mustikka) Ja jauhetta käytän, jos on vain vähän tahraisia. Ja pesuaineena nestemäinen serto. Ja puhdasta tulee.
 
Täälläkin vannotaan sappisaippuan nimeen. Sillä lähtee jopa ruusunmarja joka ei millään muulla ole lähteny. Toinen hyvä on BioSprey tai jotain sinnepäin. Silla lähtee kyllä porkkanakin. Sitä saa kans ihan markettien hyllystä.
Yks on kans että tahroihin pitää heti ekassa pesussa laittaa kaikki tahranpoisto aineet, jo kerran pestyjä tahroja mä en oo saanu millään pois.
 
Aurinko on paras pesuaine porkkana ja tomaatti tahroille. Muuten meillä käytetään pääasiassa pesupähkinöitä, tahrasuolaa ja sappisaippuaa ja pyykki on puhdasta eikä pesukone tukkeudu zeoliitilla.

Tuon auringon suhteen vaan tää talvi aika on aina hiukka huono, kun tuon auringon saatavuus on aikas huonoa... ;)
 
Porkkanatahrat lähtee auringonvalolla! Eikä tarvii olla suoraa auringonvaloa, talvellakin vaan sitkeästi ripustat ulos, niin kyllä lähtee (vaikkei paita heti kuivuisikaan.)
Mustikka lähtee Vanishillä.
 
Täältä sainkin hyviä vinkkejä likatahroihin kiitos. =)

Meillä myös on melkein joka paidassa porkkanan ja mustikan jättämät tahrat.
Mä koitan käyttää yhtä paitaa koko päivän, jos ei ihan kamalasti sotkeennu.
Harsoliinalla pyyhin suuremmat aina pois, mitä syödessä tulee ja päivän päätteeksi laitan paidan koneeseen.

Jonnakar: Jos tuo lidlin aine toimii noin hyvin kuin kirjoitit, niin mun on aivan pakko kokeilla sitä.
 

Yhteistyössä