Millä pullolla saan rintalapsen kohta 5kk oppimaan juomaan pullosta?

Ihan vastasyntyneenä sai sekä pulloa, että rintaa. Nyt saanut moniin kuukausiin vain pelkkää rintaa, eikä hoksaa enää ollenkaan miten pullosta juodaan :/ olisi kiva, että osaisi tarvittaessa syödä pullostakin. Silloin kun pulloa vielä sai oli käytössä joko mam ultivent tai aventin pullo. Nyt siis ei juo enää kummastakaan. Vinkkejä kaipailisin!Kiitos :flower:
 
Tarjoatko itse sylissä pulloa? meillä ei kanssa niin hyväksynyt vaan sitterissä ollessa sain juomaan pullosta jonkin verran ( vauva nyt siis 3kk) mutta oli yhden yön mummulassa niin hoidossa niin nyt menee menee kummastakin......

siis vinkki joku muu syöttää pullosta niin ei haista rinnasta maitoa... ja nälkäänsä kyllä syö pullostakin..... pullolla ei niin väliä ole
 
Mitä jos kokeilisitkin nokkamukia? Sellaista mallia, josta tulee vain lapsen imiessä.
Meillä alettiin soseiden yhteydessä antamaan vettä nokkamukilla n.5kk iässä. Hyvin tajusi poika miten sieltä juodaan. Nokkamukin merkki meillä on Nuby (S-kaupat ainakin myy), siinä on pehmeä silikoninen nokka, jota lapsen pitää purra saadaakseen juotavaa.

Me ei olla enää tässä vaiheessa viitsitty alkaa tuttipulloilemaan, kun ei olla tähänkään asti niitä käytetty kuin jotain 5 kertaa. Ja nokkamukiin on kuitenkin jossain vaiheessa siirryttävä.
 
Meillä oli ihan sama juttu, mut ongelma ratkesi sillä, kun kokeilin rintapumpun mukana tullutta pullotuttia, se on ainu-merkkinen, mut sellainen pyöreäpäinen (kaupasta saa samanmallisia myös Emma-merkkisenä ) Sillä syöminen onnistuu ihan hyvin, se kun on semmoinen suippopäinen, muistuttaa kait enemmän tissiä.
 
Meillä kans ei pulloo suostu ottamaan,pureksii sitä,mut sylkee kaiken pois,tai saa raivarit ja ihan sama kuka syöttää ja mitenkä.Toi nubyn nokkamuki on ollu hyvä,mulla on siinä vettä ja jätkä saa sillä ite leikkiä.Eilen sit jopa hörppikin siitä ite,jätkällä ikää reilu 5kk
 
Suosittelen ostamaan niihin teidän aventin tuttipulloihin aventin taikamukin nokkaosat. Aventin osat ovat yhteensopivat keskenään. Aluksi kannattaa käyttää nokkaa ilman venttiiliä. Tuttipulloa ei enää mielestäni kannata lapselle opettaa.
 
meillä oli ainut mikä kelpasi mam ultivent pullo. kokeilin kaikkia ja ajattelin että ei voi olla pullosta kiinni mutta sain lainalle mam ultivent pullon ja kelpasi heti. Ei auttanut ku mennä ostamaan ittelle sellainen. Suosittelen kokeilemaan.
 
Mäkin vinkkaan kokeilemaan isää tai jotain muuta syöttäjäksi (kun et ole itse kotona). Jos nokkamukia kokeilee niin kannattaa antaa tosi varovasti, meillä lapsukainen vetää siitä aina henkeen kun neste tulee sieltä aika vauhdilla verrattuna tissiin.
 
Hei, meilläkään ei onnistunut mitenkään, ei sitten millään. 4kk ikäisestä asti on nokkamukista kyllä juotu vettä mutta siitäkään ei maito uponnut. Vieläkään (tyttö vuoden) nokkamukista ei juoda nestettä desikaupalla (esim. piimää ) vaan enemmänkin hörppyjä tai ihan maksimissaan vajaa desi (joka tosin riittää pitkälle).

Mutta kuten olet vinkkejä jo saanutkin niin ei ehkä kannata tuota tuttipulloa enää opettaa vaan suoraan nokkamukia. Sitten kun aloitat kiinteät (jos et ole vielä aloittanut?), niin vauva pärjää kyllä yllättävän pitkään ruoalla ja pelkällä vedellä ja tankkaa sitten tissiä takaisin kun äiti on taas paikalla. Se pelasti oman henkisen jaksamisen kun alkoi taas voida liikkua omilla asioillaan ilman kauheaa kiirettä ja ilman kellon kanssa kilpajuoksua.

Niin ja oletko kokeillut siis antaa pumpattua maitoa vai korviketta? Meillä vauva ei tosin huolinut pullosta/nokkamukista edes pumpattua maitoa mutta korvike saattaa maistua omituiselta eikä pullo siksi kelpaa.

Ja jos yhtään on rohkeutta (itselläni ei ollut ;) ) niin lähde vaan omille menoillesi ja jätä vauva isän kanssa hoitoon ja pumppaa maitoa. Uskon että aikansa nälkäänsä huudettua maito menee sitten loppujen lopuksi - vaikka lusikalla. Itse en vaan ikinä hennonnut jättää vauvaa tuntikausiksi "kokeilemaan" tätä vaan riensin sitten kiireellä kotiin kun isä (taas kerran) soitti että ei meidän tyttö vieläkään tätä maitoa juo...
 
Peesailen näitä muita ja kannatan sitä nokkamukia. Meillä ei myöskään ole onnistunut tuttipullo eikä kyllä tuttikaan. Ihan tavallisella tuttiosalla, leveämmällä ja luonnonkumisella on kyllä yritetty. Sellaista nokkamukiakin olemme koettaneet mistä täytyy itse imeä. Mutta kun ei niin ei! Ihan tavallisella nokkamukilla olemme sitten jo kuukauden ruuan yhteydessä antaneet vettä ja nyt sitten joten kuten tuo maitokin alkaa onnistumaan! Ainakin ainu-merkkisiin tuttipulloihin saa sellaisia pehmeämpiä nokkamuki-osia liitettyä. Saatiin nuo jo ostetut pullot viimein käyttöön :). Varmaan muihinkin pullomerkkeihin löytyy...??
 
Meilläkään ei pullo kelpaa, tyttö nyt 6kk. Imetän vielä mutta tähän lisäksi opetan juomaan nokkamukista ja sitten ihan tavallisesta muovimukista hörppyytän. Enää en edes viitsi yrittää opettaa tuttipulloon kun sitten siitäkin pitäis joskus saada vierotettua.
 
no mä en tiedä että oonko sit jotenkin julma, mut mä luulen et kuka tahansa oppii syömään pullosta jos pitää nälässä...siis mä luulen että jos lapsi on tarpeeksi nälkäinen niin syö kyllä mistä tahansa. (näin ainakin meillä, eikä tarvi edes odottaa sinne nälkäkuoleman partaalle, vaan sitä hiukan kovempaa nälkää, niin jo alkaa pullo kelpaamaan. meillä on 3 erilaista pulloa ja kaikista juo)
 
mutta vielä huonolla menestyksellä...nokkamukiakin kokeiltu. Tarjottu on omaa lypsettyä maitoa ja tuttelia. Ja kokeiltu niin, että isä syöttää. Taidan vielä ostaa semmoisen tommee tippee pullon kokeiltavaksi. Tietääkö muuten joku, että saako niitä muualta kuin lastentarvikkeesta?
 
Meillä poika huolii maidon vain niistä Tommee Tippeen pulloista. Muistuttaa äidinrintaa se tuttiosa. Ja maitoa ei juo sylissä. Myö vierotuttiin päivätissistä tässä viimeviikolla ja aika taisteluahan se oli. (3tuntii meni ennenkun huoli). ja dippasin aluks aina sitä pullotuttia johonkin makeaan soseeseen (luumu, mango ym.) niin sillai poika sit sen rupes huolimaan. Sai hänet ymmärtämään ettei se paha juttu ole =)
Ja jos saat huolimaan se pullon, niin kannattaa jatkossa ainakin kerran päivään syöttään siitä pullosta niin pysyy mielessä =)
 
Ei meilläkään vauva huolinut pulloa oikein ollenkaan. Täysimetin puoli vuotta, ja sitä ennen jos oli isillä tai mummilla hoidossa, niin pystyin olee vaan pari tuntia pois, että ehdin takaisin syöttämään kun ei pulloa huolinut. Tai no lusikalla pari kertaa lipittivät :D
Kiinteitä kun alettiin antaa niin pikkuhiljaa opeteltiin käyttämään myös nokkamukia, taikamuki meillä käytössä. Ja nyt menee jo tavallisestakin mukista, ikää 9kk.
Pullon käyttö jäi siis ihan muutamaan kertaan, mukista menee nyt vesi ja maito edelleen tissistä.

*muoks*
Meidän vauva ei ole ollut myöskän tutin ystävä, aika vähän sitä syönyt. Hän kai saa imemisen tarpeen täyteen kun imetän, ja siksi ei tuttipullostakaan välittänyt.
 

Yhteistyössä