Millä rv teillä vauva laskeutunut? Entä koska syntyi?

  • Viestiketjun aloittaja "Odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Odottaja"
En muista ekasta raskaudesta sen tarkemmin, koska vauva laskeutui, mutta olin ollut äitiysvapaalla jo pitempään, ehkä pari viikkoa tms. Esikoinen syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa.

Nyt tokassa raskaudessa mulla oli maha laskeutunut selvästi jo rv 33. Eihän tämä välttämättä tarkoita, että olisi syntymässä etuajassa, eihän? Löytyykö ketään sellaista, jolla olisi vauva laskeutunut aikaisin, mutta pysynyt silti kyydissä loppuun asti?
 
"Mä"
Minulla ei missään vaiheessa. Siksipä puolentoista tunnin ponnisteluyritysten jälkeen piti mennä kiireelliseen sektioon, kun vauva ei tullut ulos. Tuon sain kuulla vasta jälkeenpäin. Olin koko ajan luullut vauvan jo laskeutuneen!
 
"Blushing"
Mulla vauva oli laskeutunut varmaan jo siellä 30-31rv:llä eli maha roikkui ihan alhaalla. Synnytystapa-arviossa vauvan pää oli niin alhaalla lantiossa kiinnittyneenä vkolla 36, ettei kokoa pystytty arvoimaan ultralla kunnolla. Vauva syntyi sitten 37+6, eli ei nyt sillain mitenkään liian aikaisin :) Kokoa oli hyvin eikä pienestä varaslähdöstä ollut mitään haittaa!
 
täällä
nyt rv 37+3, eikä ainakaan 37+1 tarkastuksessa ollut laskeutunut.
Toista odotan. Paikat oli pehmenny ja limatulppaa tuli ulos hieman toissapäivänä, joten saa nähdä kuinka pitkäksi odotus nyt venyy.

Esikoisen laskeutumisaikaa en muista, mutta oli laskeutunut ennen synnytystä ja syntyi 40+4
 
alkuperäinen
[QUOTE="Blushing";24132759]Mulla vauva oli laskeutunut varmaan jo siellä 30-31rv:llä eli maha roikkui ihan alhaalla. Synnytystapa-arviossa vauvan pää oli niin alhaalla lantiossa kiinnittyneenä vkolla 36, ettei kokoa pystytty arvoimaan ultralla kunnolla. Vauva syntyi sitten 37+6, eli ei nyt sillain mitenkään liian aikaisin :) Kokoa oli hyvin eikä pienestä varaslähdöstä ollut mitään haittaa![/QUOTE]

Eli kuulostaa vähän siltä, että jos on aikaisin laskeutunut, niin sitten voi syntyäkin vähän ajoissa. Voihan hitto. Mulla olis tässä vielä vaikka mitä hommia, mitä haluisin tehdä ennen synnytystä...
 
alkuperäinen
[QUOTE="mari";24133399]mulla laskeutui viikolla 34 ja oli viikolla 36 kiinnittynyt.. Esikoinen syntyi viikolla 41+3.....[/QUOTE]

No kiva kuulla, että pysyi laskeutumisesta huolimatta kyydissä noin pitkään. Toivon, että mullakin pysyisi! Mutta sille nyt ei ihan kamalasti enää mitään mahda... Ei pitäis stressata tästä, mutta kiinnostaa vaan.
 
No en mä tiedä onko se laskeutuminen/kiinnittyminen ainoa asia joka vaikuttaa (jos vaikuttaa) siihen syntymäajankohtaan. Se syntyy sieltä sitten kun syntyy, sitä ei oikein mistään voi ennustaa ellei suunniteltua sektiota tai käynnistystä ole...

Nyt vaan nopeasti koitat tehdä ne hommas, se voi syntyä vaikka jo tänään tai sitten vasta pari viikkoa yli la:n :D
 

Yhteistyössä