Millä saa 16v tytölle taottua järkeä päähän?

  • Viestiketjun aloittaja äide
  • Ensimmäinen viesti
äide
On taas vaihteeksi tavannu elämänsä miehen.Pukanneet tossa kuukauden seurustelun päätteeksi kihloihin.

Nyt pelottaa koska rupeaa lapsesta puhumaan.Toivottavasti ei vuosiin.Mikä kiire tolla nuorisolla oikein on?En tajua yhtään.Ite sentään aikoinaan oltiin 5v kimpassa ennen kihloihin menoa ja yhteenmuuttoa ja monta vuotta päälle ennen vauvaa.
 
lokk65
anna nuoren kasvaa itse aikuiseksí ,muuten hän ei kasva koskaan aikuiseksi jos on äiti kokoajan niskaan hengittämässä. muista että kihlaus ei ole yhtä vakava kuin maimisiin meno.
 
äide
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
No kuinka mones elämänsä mies nyt on kyseessä? Ei tuon ikäiselle pysty järkeä puhumaan. =)
*itse 16v. kihloihin ja 17v. lapsen saanut*
15v tais tavata sen ensimmäisen elämän miehen,joten kyllä niitä siinä muutama kerenny "anoppiaan" tapaamassa käydä..tosin jokku jutut ollu jo viikon päästä historiaa
 
Älä ainakaan suoraan sano, että "toivottavasti ette lapsia suunnittele", koska silloin ne tekee sen lapsen ihan uhmatakseen...
Onko tämä poika ihan ok? jos niin eikai siinä auta muu kuin olla vaan tukena ja mukana nuorien arjessa...
 
äide
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Älä ainakaan suoraan sano, että "toivottavasti ette lapsia suunnittele", koska silloin ne tekee sen lapsen ihan uhmatakseen...
Onko tämä poika ihan ok? jos niin eikai siinä auta muu kuin olla vaan tukena ja mukana nuorien arjessa...
Mun mielestä poika muuten ok,hiljanen hyssykkä,mutta likalle liian vanha.Poika on 24v.Mun mielipide siis tää liian vanha..tyttö just ilmotti et tykkää vanhemmista miehistä

 
32vee
Alettiin seukkaan, kun olin just täyttänyt 16v (poikaystävä 3v vanhempi). Mentiin kihloihin 1kk tapaamisesta, lapsi saatiin 11k päästä ekasta tapaamisesta. Kun olin 18v mentiin naimisiin ja toinen lapsi syntyi samoihin aikoihin. Nyt lapsia on 6, olen suorittanut lukion+ lähihoitajan koulutuksen yhtäaikaa. Edelleen olemme mieheni kanssa onnellisesti yhdessä.
 
neepu
Alkuperäinen kirjoittaja äide:
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
No kuinka mones elämänsä mies nyt on kyseessä? Ei tuon ikäiselle pysty järkeä puhumaan. =)
*itse 16v. kihloihin ja 17v. lapsen saanut*
15v tais tavata sen ensimmäisen elämän miehen,joten kyllä niitä siinä muutama kerenny "anoppiaan" tapaamassa käydä..tosin jokku jutut ollu jo viikon päästä historiaa
Kyllä itsekkin ven aikoinani muutamia "vävykokelaita" kotiin ja olivat vanhemmat vaan mielissään kun näkivät kenen kanssa kullostikkin hengailin. =)
SIlloin (minulla ainakaan) niissä sen suurempia elämän miehiä ollut, kokeilua vain. Ja sänkyhommiakaan en näiden kanssa vielä aloittellut. Kunhan vain pussailtiin. :D
Ei siinä kai paljon muu auta kun katsoa ja ihmetellä mitä siitä tulee. SInuna en kuitenkaan vielä panikoisi asiasta.
 
neepu
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
No kuinka mones elämänsä mies nyt on kyseessä? Ei tuon ikäiselle pysty järkeä puhumaan. =)
*itse 16v. kihloihin ja 17v. lapsen saanut*
Lisään vielä että saman miehen kanssa edelleen ja lapsia kaksi. :D
Tuosta nyt 11v. aikaa
 
vieras
Kyllä olisi hyvä, jos Suomessa teineille annettaisiin harjoitusvauvat hoidettavaksi kuten monessa koulussa jenkeissä annetaan. Monen vauvakuumeisen mieli on muuttunut, kun se "vauva" ei olekaan ollut kiva nukke, vaan vaativa ja kitisevä kapine. ;)
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
No kuinka mones elämänsä mies nyt on kyseessä? Ei tuon ikäiselle pysty järkeä puhumaan. =)
*itse 16v. kihloihin ja 17v. lapsen saanut*
Lisään vielä että saman miehen kanssa edelleen ja lapsia kaksi. :D
Tuosta nyt 11v. aikaa
Hienoa, että teillä toimi. Ikävä kyllä taidatte kuulua melko pieneen vähemmistöön tässä asiassa.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
No kuinka mones elämänsä mies nyt on kyseessä? Ei tuon ikäiselle pysty järkeä puhumaan. =)
*itse 16v. kihloihin ja 17v. lapsen saanut*
Lisään vielä että saman miehen kanssa edelleen ja lapsia kaksi. :D
Tuosta nyt 11v. aikaa
Hienoa, että teillä toimi. Ikävä kyllä taidatte kuulua melko pieneen vähemmistöön tässä asiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äide:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Älä ainakaan suoraan sano, että "toivottavasti ette lapsia suunnittele", koska silloin ne tekee sen lapsen ihan uhmatakseen...
Onko tämä poika ihan ok? jos niin eikai siinä auta muu kuin olla vaan tukena ja mukana nuorien arjessa...
Mun mielestä poika muuten ok,hiljanen hyssykkä,mutta likalle liian vanha.Poika on 24v.Mun mielipide siis tää liian vanha..tyttö just ilmotti et tykkää vanhemmista miehistä
Mie oli ite saman ikäne tyttösi kanssa ku tapasin mieheni ja meillä on myös tuo 8 vuoden ikäero. Kihloihin tosin mentiin vasta melkein 4 vuoden seurustelun jälkeen ku oltiin asuttu yhdessä reilu puol vuotta. Yhdessä ollaan oltu liki 20 vuotta ja edelleen ollaan. Poitsu synty kohta 4 vuotta sitten, "vasta"
 
Oi kun tietäisinkin. Oma veljeni, ei vielä edes 19v. tulee isäksi ja siskona olen aivan järkyttynyt. Tilanne heillä niin idioottimainen, ei ole tosiaan sen pidemmälle asiaa mietitty. Olen satavarma, että ero heille tulee ja on todella surku sitä tulevaa lastakin kohtaan, kun eivät tälläkään hetkellä pysty edes itseään elättämään vaan äitini ostaa heille ruoat ja bensat, makselee laskuja yms. :'(
 
mii
kyllähän se kihlautuminen on sillähetkellä tosi juttu, eikä tunnu että tekee hepposin perustein. nykynuoriso on vaan niin impulsiivista ja "kaikkimulleheti". voiko kasvatusta ja yhteiskuntaa moittia tästä?
 
Tää ei nyt ole suunnattu ap:lle sen enempää kuin muillekaan. Ihan omasta teini-iästä voin kertoa, miltä sillon tuntui. Eli ihan turha vanhempien tulla sen ikäiselle hönkimään niskaan ja antamaan neuvoja ja vielä kertoa, että mulla on niin ja niin paljon enemmän elämänKOKEMUSTA jos siihenkään asti ei ole voinut asioista vapaasti kotona jutella ja jos on juteltu niin kaikki on väärin ja mikään ei ole hyvin...

Ymmärrystä, ymmärrystä ja ymmärrystä ja uppoutumista omiin teinivuosiin, kuinka lopulta itse olikin aivan tai ainakin melkein samanlainen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä malli et kihlaus ei merkkaa mitään, ei oo lupaus avioliitosta, tai kihlaus on vaan muotijuttu?
Nykyaikaa. Uskonto ei nykyään ole niin tärkeää. Kihlaus on seurustelun merkki ja sen merkki, että sekstataan yhdessä.
 

Yhteistyössä