millä saa vatsan toimimaan?

liota kuivattuja luumuja vedessä yön yli ja kietaise se litku naamaan vaik joka kolmas päivä, luulis auttavan. Yleensäkin kuitujen lisäys auttaa. Ja pidä huoli että juot tarpeeksi. Vaaleat leivät ja liika sokeri pois. nimim.kokemusta on
 
Juomalla paljon vettä! :) Liikkumalla, mut ruokavalio tärkein. Voi kokeilla ottaa vaikka aamulla tavaksi syödä luumuja, jotka olleet vedessä yön yli (siis semmosia kuivattuja). Tuo oli vanhuksille tapana, mutta toimii muillekin :D Kannattee googlettaa tai kysyy lääkäristä apua jos sulla noinkin kauan ollu ongelmia...
 
stranger
Pajalan puuro


Ainekset:


2 dl Vettä
1 tl Pellavansiemeniä
2 kpl Luumuja
2 kpl Aprikooseja
2 rkl Grahamjauhoja
2 tl Leseitä

Ohje:
Liota pellavansiemeniä, luumuja ja aprikooseja vedessä yön yli. Kiehauta ne aamulla ja vispilöi joukkoon jauhot ja leseet. Hauduta puuroa noin 15 minuuttia. Nauti maidon kera.


Takuuvarma juoksuttaja! :D
Paljon sairaalassakin käytetty
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:35 Unwind kirjoitti:
Juomalla paljon vettä! :) Liikkumalla, mut ruokavalio tärkein. Voi kokeilla ottaa vaikka aamulla tavaksi syödä luumuja, jotka olleet vedessä yön yli (siis semmosia kuivattuja). Tuo oli vanhuksille tapana, mutta toimii muillekin :D Kannattee googlettaa tai kysyy lääkäristä apua jos sulla noinkin kauan ollu ongelmia...
Mulla tehtiin pari vuotta sitten leikkaus vatsan alueelle, ja sen jälkeen ei oo vatta okeen pelannu (paitti menkkojen aikana)!!!
 
Tiedät mitä syöt ohjelmassa joku huono suolinen nainen käskettiin kyykkymään 5 minuuttia aina ennen pytylle menoa et suoli alkaa niin ku toimimaan ja valmistautumaan. Sori on niin myöhä et mua naurattaan ihan sikana kun kuvittelen tota kyykkimistä :LOL: Mut joo, siin ohjelmassa se ainakin toimi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:37 stranger kirjoitti:
Pajalan puuro


Ainekset:


2 dl Vettä
1 tl Pellavansiemeniä
2 kpl Luumuja
2 kpl Aprikooseja
2 rkl Grahamjauhoja
2 tl Leseitä

Ohje:
Liota pellavansiemeniä, luumuja ja aprikooseja vedessä yön yli. Kiehauta ne aamulla ja vispilöi joukkoon jauhot ja leseet. Hauduta puuroa noin 15 minuuttia. Nauti maidon kera.


Takuuvarma juoksuttaja! :D
Paljon sairaalassakin käytetty
Juu,mut tää näyttää sitten joltain aivan kamalalta... suuhuni en sitä laittais ihan tuon ulkonäön takia :x

Kokeile homeopaattisia valmisteita (magnesiumia). Niillä kans hyvä teho
 
tämä toimii meillä
Valion gefilus +kuitu mehu auttaa meillä niin aikuisten kuin lastenkin ummetukseen. Aamulla kun juopasee lasillisen tai pari niin jo toimii B) Kannattaa ehdottomasti kokeilla ;)
 
Suurimpaan osaan edellisiin yhdyn sekä lisään apteekin mallasuutteen tahi kaupan mallastuotteet(ei olut). Sekä haluan muistuttaa siitä että hyvän vatsatoiminnan ehdoton edellytys on säänöllinen päivärytmi sekä riittävä lepo. Mikäli voit vaikuttaa näihin muiden muassa,- suosittelen lämmöllä.
 
moi
Nuo rautalääkkeet voi aiheuttaa myös ummetusta, että huonossa tapauksessa on suoli vaan enempi tukossa. Persikat on myös hyviä ummetukseen, syö muutama säilykepersikan puolikas aamuisin. Luonnonjogurtti tai piimä säännöllisesti käytettynä päivittäin myös saa vatsan toimimaan.

Kuitu on hyvä, muuta liika kuitu on pahasta, sekin voi aiheuttaa ummetusta, eli kohtuudella kaikkea. Muuten kannattaa suosia ruokana keittoja, kasviksia, salaattia.
 
Kuvailit just mun ongelmaa. Itselle tehtiin leikkaus tuonne vatsan seutuville 2 vuotta sitten, ja häikkää ollut tosi paljon. Aineenvaihdunta on totaalisesti hidastunut. On turvotusta, väsymystä ja laiskaa suolta. Apteekin tuotteet oon kaikki käyttänyt, ja immuuni olen jo kaikille. Eri ruuilla olen koittanut vilkastuttaa suolta, mutta ei auta ei. Vesi ja liikuntakaan ei tuo toivottua tulosta. Eilen selailin vanhaa seiskalehteä ja löysin mainoksesta just mun oireeni. Ei se mitään jos ei annakkaan, ja tänään aattelin hakea tuota, ja toivon ettei ole humpuukituote. Alkaa olemaan konstit vähissä, ja tuntuu että pian teen lähes mitä vain että ongelma helopottuisi. Mut linkin laitan, oles hyvä:

http://www.newnordic.com/template/t04.php?menuId=292
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:20 ilmapallo kirjoitti:
Kuvailit just mun ongelmaa. Itselle tehtiin leikkaus tuonne vatsan seutuville 2 vuotta sitten, ja häikkää ollut tosi paljon. Aineenvaihdunta on totaalisesti hidastunut. On turvotusta, väsymystä ja laiskaa suolta. Apteekin tuotteet oon kaikki käyttänyt, ja immuuni olen jo kaikille. Eri ruuilla olen koittanut vilkastuttaa suolta, mutta ei auta ei. Vesi ja liikuntakaan ei tuo toivottua tulosta. Eilen selailin vanhaa seiskalehteä ja löysin mainoksesta just mun oireeni. Ei se mitään jos ei annakkaan, ja tänään aattelin hakea tuota, ja toivon ettei ole humpuukituote. Alkaa olemaan konstit vähissä, ja tuntuu että pian teen lähes mitä vain että ongelma helopottuisi. Mut linkin laitan, oles hyvä:

http://www.newnordic.com/template/t04.php?menuId=292
täytynee varmaan kans testata!
 
Kannattaa jatkossa syödä runsaskuituista ruokaa. Täysjyvätuotteissa paljon kuitua, esim leivät, pastat, riisi, tortilloista ja nuudeleistakin saa nykyään täysjyvävaihtoehtoa. Paljon kasviksia lisäksi ruokavalioon. Kuitua lisätään nykyään melkein joka paikkaan esim jugurtteihin ja mehuihin, tutki tuoteselosteita. Kuitupitoista ruokaa kun syöt niin johan vatsa toimii säännöllisesti.
 

Yhteistyössä